G70-kjøp! HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

G70-kjøp! HJELP!

Hei folkens!

Jeg har blitt tilbydd en Sony VPH-G70 til en verdi av 6600kr. Den er lokalisert i USA, og jeg vil i så tilfelle bruke Magnum til å sende den hjem. Det vil komme på 900kr totalt i fraktpris.

Er dette lurt? Bilde av rørene er under.

Takk

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge de fleste som har forsøkt sånne kjøp fra USA er dette ren gambling,men du kan jo ha flaks.........

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket jo usannsynlig billig da.... eller?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørene er jo brunsvidde. Bra maskin, men du må ut med en del peng for å få den i bra stand. Vi vet at rørene er svidde, får håpe ikke noe annet er gale og.

Kjelli

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg vet at rørene er svidde, er det vel litt mindre risiko å ta? I tillegg har jeg vært i kontakt med Curt som hadde rør til 500$ liggende, originale uten innbrenning. En slik maskin er vel et godt kjøp, selv om to linser må skiftes?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den ok ellers og du får tak i nye rør til den prisen virker det som et meget godt kjøp.
    Jeg kan ikke anbefale deg noenting, er dine penger og du som tar sjangsen.
    Men det virker ikke dumt. De kunne sendt deg bilder av nye rør og presentert dem som "pristine", men har altså ikke gjort det, så det vekker jo litt tillit da.

Jeg vil anbefale deg om å glemme hele greiene, og gi meg detaljene om hvem som skal selge denne og mailadressen til curt. Så skal jeg sørge for at ingen andre går i denne fella.

mvh
    Kjelli

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal avvente med å gi deg detaljene Kjelli
    Fant forresten en person med navn Drew når jeg søkte på google som selger nye G70-linser i original forpakning til 500$ stykket. Altså 4200kr inklusivt moms ca.
    Mail er sendt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet av egen erfaring at slike projsekter som består av å kjøpe deler fra forskjellige personer langt unna, er av høy risiko og blir ihvertfall langt dyrere enn det man kalkulerer med i første hånd. (Kalkulert kurs mot den faktiske man betaler osv. ++++). Pluss hvis man kjøper brukte rør som såkalt er i god tilstand, så er det en grunn til at de ble tatt ut i første omgang, og man vil få seg en overraskelse når man mottar den, hvis ikke så har man lotto-flaks.

Det er langt klokere hvis man bor langt unna og bite i det sure eplet og kaste inn litt ekstra penger til å begynne med å få en projector som er testet og har nye rør. Mye tid og svette spart.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eidos_
    Jeg skal avvente med å gi deg detaljene Kjelli
    Fant forresten en person med navn Drew når jeg søkte på google som selger nye G70-linser i original forpakning til 500$ stykket. Altså 4200kr inklusivt moms ca.
    Mail er sendt!
    Var det noe galt med linsene også?

Ser at enkelte som importerer slike tunge projektorer av og til får får noen yttre skader på CRT projektoren ved transport eller muligens ved fortolling, så det er kankje ikke så dumt å sjekke pris på linser osv, ellers så er det litt forskjel på å angi rør med slitasje og innbrenning. De rørene som det er bilder av for den gjeldende G70 projektoren ser ut til å være mer jevnt slitt. Ser det av og til selges slike slitte rør på nettet som er under tvil brukbare hvis man bruker de i steden for rør med ujevne innbrenninger som er mer forstyrrende for bildekvaliteten.

Rebuildt rør priser på 500-600$ er vel ikke så uvanlige til disse G70 projektorene (hvis jeg husker riktig). Når det gjelder risiko med kjøp av disse projektorene, så er det selfølgelig det, men det er jo noen som er heldige også, og har du råd til å nermest kjøpe denne og regne den mer som en "dele-projektor" som eventuellt kan selges videre med litt tap, så tror jeg ikke du risikerer å tape så veldig mye, selv om det fort kan dra seg til med mye ekstra problemer og utgifter hvis man må gjøre mye for å sette den i stand.

Har inrykk av at det ikke er så mange G70 i norge, så eventuelle deler osv, må vel skaffes fra utlandet, moms ved import er vel også noe man bør ta med i beregningen, men det er klart man kan være heldig ved slike kjøp , og få en grei projektor til noen tusenlapper. Mener å huske det er noe med strømforsyningen på enkelte G70 utgaver når man skal få den til å gå fra 60Hz 110v til 50 Hz 230v, men det vet sikkert andre her inne i forumet mer om.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine kommentarer! Fosforen på prosjektoren ser jevnt slitt ut som du sier ask4me2, og vil nok kunne brukes i den standen den er. Når det gjelder rørene, mente jeg at det var innbrenninger, og ikke at linsene var ødelagte. Jeg budsjetterer vel med å måtte investere i 2 nye rør til denne maskinen.

Jeg har tidligere handlet mye fra USA, så jeg kjenner til fortolling og de kostnadene som er knyttet til. Fordelen med Magnum er at de gjør alt for deg, og fraktprisen på 900kr inkluderer tollavgifter.

Per Johnny; er dette originale rør? http://www.poohsticks.org/drew/crt-parts.html

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spurte Curt om han ville selge meg rør,så sa han nei!på grunn av garanti og sånt?Det som er litt kjipt med å kjøpe CRT fra utlandet er at fraktfolka kan ha en dårlig dag på jobben!og ødelegge projektoren.Det var det som skjedde når jeg kjøpte projektor fra Curt,de ødela en linse på projektoren,men Curt sende en ny linse til meg gratis.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty: Hm, at fraktselskapet klarer å ødelegge noe skal ikke forundre meg. Men de fleste sender jo forsikret, slik at du ikke skal stå som noen taper i en slik situasjon. Ble den sendt i en "kasse"?

I mitt tilfelle får jeg gratis frakt (til magnum) og den blir sendt i en stor trekasse. Totalprisen inkl. MVA, toll og frakt kommer på 9258kr levert på min dør.

Jeg er enda litt i tvil på om jeg skal kjøpe denne prosjektoren!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,den ble sendt på en palle. hvis den blir sendt i en road case så er det det beste.Jeg er også på jakt etter en projektor nå.
    Jeg kommer også til å kjøpe fra usa på grunn av at det ikke er mulig å få kjøpt G70 eller NEC XG 135LC'er her i norge.
    VDC selger også rør til disse projektorene.
    Kr 9258 er da ikke så mye.
    Jeg personlig hadde kjøpt den.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk mail fra han som ga meg tilbudet, så jeg avventer på svar før jeg slår til.

Hvis du Rusty krysser fingrene for meg, så gjør jeg det samme for deg!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei.
    Curt har 2stk Barco 1208LC nå,Noen som har hørt om disse før?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, er ikke dette en som prøver å lure folk? Det er jo nøyaktig samme tekst og bilder. Man burde passe seg litt for Ebay
    Men samtidig litt rart når begge har positiv tilbakemelding...

http://cgi.ebay.com/Sony-VPH-G70-CRT...QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Sony-VPH-G70-CRT...QQcmdZViewItem

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper ikke fra ebay.
    Kommer til å kjøpe fra Curt eller noen andre resellers.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    900,- i frakt høres veldig lite ut. Jeg fikk nettopp en 1208s/E med Magnum som sjøfrakt, og betalte ca 2200,- (+ ca 700,- i innlandsfrakt hvis du ikke kan plukke opp i Halden selv da.). Dette er priser inkl moms. Projektoren var pakket på pall m/solid kasse rundt, og veide totalt ca 160kg.

Gunnar

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow Forsiktig nå !!!

Sitat Opprinnelig postet av Eidos_
    Jeg fikk mail fra han som ga meg tilbudet, så jeg avventer på svar før jeg slår til.

Hvis du Rusty krysser fingrene for meg, så gjør jeg det samme for deg!
    Det pågår en mengde "Scammer" akkurat nå, avslørte akkurat en på Ebay og det kom enda en for ett par dager siden,begge finner du på avsforum.com

Hvor fikk du tilbudet fra ? noen du kjenner ?

Du kan gjerne sende meg en PM hvis du vil så kan jeg sjekke videre for deg.

Espen

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk akkurat epost av fyren som hadde klart å selge prosjektoren til noen andre. Det var jo j..... kjipt da!

Nå skal jeg til New York i januar/februar, og vil være der i visum-perioden. Da skal jeg speide etter noen CRT-er jeg kan kjøpe.

Magnum oppererer altså bare med fraktpris til Halden? Jeg trodde de sendte den til døren din?

Sjekk ut www.baardlunde.com forresten

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •