Litt forvirring ang vga-bnc til en bd701s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt forvirring ang vga-bnc til en bd701s

Tenkte å koble pcen til bacroen min, Men

jeg har en RGB 118plus boks ( men mangler kabel til universial input, koster 600 kr)

så har valget med å kjøpe en slik kabel og kjøpe en lang 4bnc-4bnc kabel.

Eller

kjøpe en lang vga-4bnc ( eller 5bnc visst det er mulig, ser dem er litt billigere)

Det blir dyrere visst jeg skal bruke boksen, men det jeg lurer på om det er værd det, for den forsterker vel signalet og holder styr på syncen

har også lest at 701 er litt kresen når det gjelder sync

håper på ett fornuftig svar

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digimaster
    Tenkte å koble pcen til bacroen min, Men
    jeg har en RGB 118plus boks ( men mangler kabel til universial input, koster 600 kr) så har valget med å kjøpe en slik kabel og kjøpe en lang 4bnc-4bnc kabel.
    Eller
    kjøpe en lang vga-4bnc ( eller 5bnc visst det er mulig, ser dem er litt billigere)
    Det blir dyrere visst jeg skal bruke boksen, men det jeg lurer på om det er værd det, for den forsterker vel signalet og holder styr på syncen
    har også lest at 701 er litt kresen når det gjelder sync
    håper på ett fornuftig svar
    Kjenner verken den nevnte boksen, eller 701 projektoren så godt, og håper noen her inne i forumet retter på meg hvis jeg utaler meg feilaktig.

Den kobblingen som gir det beste resultatet får man vel ikke frem uten å teste den kabel og boks kombinasjonen du etter hver velger opp mot hverandre, så det er vankelig å ha noen formening om det uten å ha testet. Kunne du ha fått lånt den spesial kabelen du mangler og testet med og uten boks innkobblet via en vga>4 eller 5 BNC kabel, ville vel svaret gi seg selv.

Generelt med Barco kan man si at de fungerer best og er lettest å ha med å gjøre dersom man setter opp kilden med negativ synk. Det gjelder i alle fall de Barco projektorene jeg har vært borte i, men de litt eldre modellene er vel mer krevende, enn de senere som ble utgitt på slutten av 90 tallet.

Dette med negativ sync kan det sikkert være litt ymse med forskjellige skjermkort i PC-er, men det finnes egne programmer som f.eks "powerstrip" til å sette opp skjermkortet i pcen og til å justere de samme justerings mulighetene jeg tror du har i den kontroll boksen. Det å hoppe over en "unødvendig" boks, en spesial kabel og to koblings punkter i signal veien, er vel i mange tilfeller ikke så dumt, hvis man ikke har lange kabel strekk og får en viss grad med forsterkning av signalet den nevnte i boksen.

Hvis du ikke får testet boksen, ville jeg prøvd å benyttet PC-en direkte med 701 projektoren og en HD15>5BNC kabel hvor du benytter 4 bare den ene sync kabelen hvis ikke projektoren støtter alle 5.

Edit: ser ut til at det ikke er en port3 kontakt som på denne BD701s projektoren og at den i RGB kun støtter RGBs eller RGsB og RGB3s eller RG3sB. via de fire BNC kontaktene på baksiden. Det den boksen muligens gjør er å laget et compositt sync signal ut av den horisontale og verticale sync man har i et vga RGBHV signal. Mulig man trenger den allikevel da....:? Ble forvirret selv her.....ops:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,bruk en VGA-4BNC kabel og powerstrip.Eller prøv med en HD15>5BNC kabel som ask4me2 skrev.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...3&page=2&pp=20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •