Barco Graphics 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Graphics 800

OK, når er det nok ikke så altfor lenge til en Barco 800 kommer i hus. Men er det noen som har et godt tips om hvordan tilkoble min Denon 3910 til denne på en grei og god måte?

Jeg har forstått det slik at jeg trenger en omformer for å kjøre komponent --> RGBHV.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag vet eventuellt om en DVI till VGA converter som skulle vara ypperlig för detta ändamål. Prisidé runt 3500 NOK.

DVI/HDMI-VGA converter som klarar upp till 1080P. Funkar utmärkt tillsammans med CRT. Den skalar bort HDCP och lämnar en riktigt fin RGBHV-signal ut.
    Kan köra den med alla framtida och nuvarande spelare/mottagare etc. som har DVI/HDMI med HDCP...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrking
    Jag vet eventuellt om en DVI till VGA converter som skulle vara ypperlig för detta ändamål. Prisidé runt 3500 NOK.

DVI/HDMI-VGA converter som klarar upp till 1080P. Funkar utmärkt tillsammans med CRT. Den skalar bort HDCP och lämnar en riktigt fin RGBHV-signal ut.
    Kan köra den med alla framtida och nuvarande spelare/mottagare etc. som har DVI/HDMI med HDCP...
    Høres interessant ut. Har du noen link? Eller er dette noe som skal selges privat? Noen andre som har vært borti noe slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag kan ta in dem i mitt företag och sälja dem därigenom.
    Har själv testat en modell och den var riktigt trevlig. Använde just den spelaren också som du ska använda.
    Använde en dyr optisk DVI-kabel också.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kanskje jeg skulle vurdert en DVDO HD, når jeg først holder på . Noen som har en formening om dette?

Slik jeg forstår det, skal get gå veldig greit å koble hva som helst fra DVD spiller, for å så a ta det ut i RGB via VGA --> 5BNC kabel.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en DVDO HD er en bra scaler. Den er ikke super til videobasert materiale (altså ting som er filmet med videokamera, konserter, TV sendinger ol). Til filmbasert materiale er den ypperlig med et skarpt og fint bilde.
    Prisen du får disse for er og hyggelig, spesielt brukte da.
    DVDO HD kan ikke transkode komponent HD signaler fra f.eks en dvd spiller som sender HD signaler eller en D-vhs spiller. Normalt er ikke dette et stort problem.

Skal du kun se film er en DVI-RGB en bra løsning som MR king nevner, dette er en billig løsning som fungerer som regel bra. Skalering er det da dvd spilleren som tar seg av. Du har jo en bra spiller som gjør en bra jobb med skaleringen.

Fordelen med scaler er at du kan koble til andre kilder og. Need for speed på xbox på storskjerm er bare KONGE .

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag kan ta in dem i mitt företag och sälja dem därigenom.
    Har själv testat en modell och den var riktigt trevlig. Använde just den spelaren också som du ska använda.
    Använde en dyr optisk DVI-kabel också.
    Hvilken modell?

K

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjelli:

Dtrovision heter det.
    MYCKET bra.

http://www.dtrovision.com/dc_da1.htm

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjelli:

Dtrovision heter det.
    MYCKET bra.

http://www.dtrovision.com/dc_da1.htm
    Ifølge den linken så ser det ut som den skalerer og? Stemmer dette?

K

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Men kanskje jeg skulle vurdert en DVDO HD, når jeg først holder på . Noen som har en formening om dette?

Slik jeg forstår det, skal get gå veldig greit å koble hva som helst fra DVD spiller, for å så a ta det ut i RGB via VGA --> 5BNC kabel.
    Skal du kun se dvd og tv - benytt htpc. Sett et tv-kort i pc'en og du får bra tv-bilder å se på vet ikke om noen scaler-combo som matcher dette (gjelder vanlig kabel-tv da).

Jeg har sett kombinasjonen Pioneer 868 og DVDO HD, synes en htpc med greit skjermkort og vanlig avspiller (Windvd) uten noen bildeprossessering lett matcher dvd-spilleren og scaleren til 25K.

Skal du derimot kople til en xbox eller noe annet gøy er en scaler et must.

Grattis med BG800 da, håper du blir like fornøyd med din som du er med min

Foruten masse positive ting.... lavt støynivå, knallfine farger osv.......har min en forferdelig lang oppvarmingstid - må stå på i nærmere en time før konvergensen er til å leve med.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede bestilt en transkoder DVI-VGA fra USA. Det får funke greit, og jeg skal kun bruke signaler fra DVD. TV signaler får vises på min vanlige TV. Er ytterst sjelden jeg ser TV så allikevel. Det er utelukkende DVD (Pluss litt VHS og laserdisc en sjelden gang).

HTPC har jeg aldri satt meg inn i, og egentlig er jeg for konservativ til å holde på med slikt. I tillegg så blir det ikke aktuelt å flytte PCen fra kontoret, og da må jeg plutselig investere i ny maskin, og den jeg har nå måtte uansett oppgraderes i så fall. Jeg tror nok løsningen jeg har valgt nå, passer meg best.

Men takk for tilbakemeldingene jeg fikk her.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg har allerede bestilt en transkoder DVI-VGA fra USA. Det får funke greit, og jeg skal kun bruke signaler fra DVD. TV signaler får vises på min vanlige TV. Er ytterst sjelden jeg ser TV så allikevel. Det er utelukkende DVD (Pluss litt VHS og laserdisc en sjelden gang).

HTPC har jeg aldri satt meg inn i, og egentlig er jeg for konservativ til å holde på med slikt. I tillegg så blir det ikke aktuelt å flytte PCen fra kontoret, og da må jeg plutselig investere i ny maskin, og den jeg har nå måtte uansett oppgraderes i så fall. Jeg tror nok løsningen jeg har valgt nå, passer meg best.

Men takk for tilbakemeldingene jeg fikk her.
    Hva er det du har bestilt?

Er selv å leter etter en grei og billig måte å få dvi og component smidig inn på min BG800.

Fortell om det funker bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •