Playstation2 på Barco data 801

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation2 på Barco data 801

Hei.

Jeg hadde tenkt til å koble min Playstation 2 til min Barco data 801. Har prøvd med en s-video kabel, men det blir for dårlig bilde. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette og samtidig få et bra bilde? takker for svar.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en scaler?

K

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du eller noen andre anbefalle en scaler? For jeg hakke peil på hva jeg skal kjøpe.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skal kjøre playstation ol. så er en scaler med DcDi fra faroudja å foretrekke. Er ikke mange av disse desverre til en rimelig penge.
    En DVDO HD scaler er vel det som kanskje er mest aktuelt. Denne duger ok men ikke supert til ditt bruk. Uten DcDi så vil spesielt diagonale linjer ha en tendens til å bli trappetrinn istedet for rette linjer. Noen synes dette er helt drepen å se på, mens andre ikke leggger merke til det.

Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

K

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvor mye penger, men jeg gidder jo ikke å kjøpe en dyr scaler som bare kan brukes med Playstation2. Den må jo kunne brukes til annet utstyr også, og om den kan det så vil jeg gi litt. Jeg vil jo ha et bra bilde så jeg kjøper ikke noe dritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor kan jeg kjøpe en slik scaler.Har kikka litt på DVP-1080 faroudja, men hvor kan jeg kjøpe slikt og hvor mye koster slikt utstyr?

DVP-1080 faroudja=svindyr?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurrek
    Men hvor kan jeg kjøpe en slik scaler.Har kikka litt på DVP-1080 faroudja, men hvor kan jeg kjøpe slikt og hvor mye koster slikt utstyr?

DVP-1080 faroudja=svindyr?
    Ja, meget dyr.
    Se etter en brukt Crystallio scaler. Disse koster rundt 23K nye, men det burde være mulig å få tak i brukte. Dette er knallbra greier (krembra). Må nok til utlandet for å få tak i disse brukte frykter jeg.

Alternativt kan du kjøpe brukt dvdo HD, vet ikke helt hva disse går for, men et sted mellom 8K og 4K er nok en ok pris. (koster rundt 10-12K nye).

Nye scalermodeller er rett rundt hjørnet, så hvis du er litt tålmodig så dukker det nok opp noen gode kjøp iløpet av et par måneder.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken denna her funke: DVDO iScan ULTRA?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan jeg ikke bruke et tv-kort i pcen? Det er jo mye billigere. Eller blir bilde for dårlig med et tv-kort?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurrek
    Men kan jeg ikke bruke et tv-kort i pcen? Det er jo mye billigere. Eller blir bilde for dårlig med et tv-kort?
    Hvis du har en ok PC fra før så kan det billigste være å kjøpe et bra TV kort.
    Er bare å prøve det

Kjelli

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut S-video kabelen med en komponentkabel. Denne behøver ikke koste noe særlig mer enn en hundrelapp (ikke kast bort penger på en dyr "merkekabel"). Når du har koblet opp dette kan du vurdere bildekvaliteten på nytt

En kompis av meg byttet fra S-video til komponent og sa at forskjellen var veldig tydelig! Selv bruker jeg komponent til projektor og RGB-scart til TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Bytt ut S-video kabelen med en komponentkabel. Denne behøver ikke koste noe særlig mer enn en hundrelapp (ikke kast bort penger på en dyr "merkekabel"). Når du har koblet opp dette kan du vurdere bildekvaliteten på nytt

En kompis av meg byttet fra S-video til komponent og sa at forskjellen var veldig tydelig! Selv bruker jeg komponent til projektor og RGB-scart til TV.

Men kan jeg koble komponetkabel rett til Barcoen? Jeg må jo ha en overgang til BNC isåfall. Går det da?

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barcoen må fores med rgbhv signal, hvis du ikke har eget komponentkort. Usikker på om det finnes tl BD801. Ellers kan du selvsagt bruke en scaler med stort hell til også å få et markant forbedret resultat ved DVD avspilling. Det er vel den beste måten å få et bilde som rettferdiggjør CRT'ens fortrinn hvis man ikke ønsker å bruke HTPC. Ved å gå til anskaffelse av en dedikert scaler, kan du kjøre mange kilder inn i scaleren, for så å ta ut 1 rgbhv signal til Barcoen din. Jeg har forøvrig en DVDO iScan hd til salgs på AV-torget ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig anbefaler jeg uansett ALLTID å benytte kvalitetskabler til CRT. Min erfaring er at de er veldig sensitive for dårlige kabler, som ja, igjen gir et dårligere bilde. Har testet flere typer kabler, og det er definitivt en ganske så stor forskjell mellom "gratis-kabler" og litt dyrere, mer seriøse kabler.

Anbefaler forøvrig å kjøre kvalitetskabling i hele oppsettet. Selv har jeg bl.a. kjørt flere forskjellige S-VHS kabler fra videospilleren til scaleren, og det var ingen tvil om at den billigste kabelen der, også var den klart dårligste. Prøvde så noen "mellom-modeller" som hadde klart bedre bilde, men når jeg la inn Monster sin M1000-serie kabel (dyr sak til rundt 1000-lappen for en meter), DA skjedde det virkelig ting! Fargene, skarphet, kontrast ble MYE bedre. Støy i bildet forsvant osv.

Kjør kvalitetskabling!! Når man sitter på utstyr til en utsalgspris på flere hundre tusen kroner, så taper man mye av kvaliteten på kjøre med kabler til en 50-lapp! CRT-kanonene fortjener kun det beste, OGSÅ av kabling!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytt ut CRTen med DLP eller LCD projector

Hvorfor styre med en stor og tung Barco. Istendenfor å bruke masse penger på kabler og annet dill hadde jeg kvittet meg med Barcoen og heller kjøpt noe moderne stillegående. Topp bilde til en billig penge.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Hvorfor styre med en stor og tung Barco. Istendenfor å bruke masse penger på kabler og annet dill hadde jeg kvittet meg med Barcoen og heller kjøpt noe moderne stillegående. Topp bilde til en billig penge.
    Til bruk sammen med Playstation II , finnes det sikkert lette små digitale projektorer som er lettere å ha med å gjøre, men å kvitte seg med en brukbar Barco til fordel for en digital plug and play projektor, for eksempel til hjemmekino bruk, det vil i alle fall ikke jeg anbefale. oi, hvor ble det av sortnivå oi, må ha grått lerret, Pang! oi der røk pæra etter 301 timer osv...

Mange snakker om støy når de snakker om Barco CRT projektorer, mistenker at de samme personene ikke har hørt en Barco med gode vifter eller utskiftet til de riktige Papst viftene. La en Digital projektor gå i noen tusen timer og vent i 5-10 år og sjekk lydnivået da, det finnes til og med enkelte digitale projektorer med drift på vifta i standby så jeg er ikke helt enig med deg der pmo¨. Har hørt andre digitale projektorer som var like dyre og fra samme tidsperioden som den Barcoen som denne tråden handler om, da mistenker jeg at det var en litt annen viftestøy filosofi på den tiden, og skal man sammenligne støy på dagens viskende digitale projektorer, børr man gi barcoen sjangsen til å få noen bedre egnede vifter som gir mindre støy pga selve vifte bladenes utforming, mindre ansamlinger av støv og ubalangse og som har friske lagere som ikke støyer. Det er i alle fall min mening.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Hvorfor får du først svar på etter å ha sett hva CRT teknologien kan prestere! Da er svaret enkelt! Er du fornøyd med lampefremviser så velbekomme, trådstarter ba da heller ikke om råd vedr. ny projektor. Til din informasjon, tror jeg ikke det er mange her som har "gått glipp av lampeteknologiens fortreffeligheter". Sagt enkelt, stort sett alle på dette forum har hatt lampefremvisere før, så kanskje du heller skulle snu problemstillingen: hva er det som gjør at forholdsvis oppegående folk tross ny forenklet teknologi sverger til disse svære vanskelige beistene? Svaret vil nok være rimelig unisont: lampefremviserne holder ikke mål bildemessig, vanskeligere er det ikke! La oss respektere trådstarters spørsmål og ikke spore av tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke akktuel å bytte projektor ettersom jeg er svært fornøyd med den jeg har. strevde litt for å få tak i den. lite støy på min Barco, PS2en bråker mer!. Har en pc med Geforce6800Ultra som jeg har brukt til film på denne. Og det har fungert veldig bra. Men jeg har litt lyst til å spille med PS2 på Barcoen og det er jo ikke så lett å få til. Scaler blir nokk litt dyrt, men TV-kort i pcen kan vel funke bra. Eller hva trur dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag skulle testat denna:

http://www.chipper.se/index.php?main...roducts_id=636

Själv kör jag x2vga till mitt xbox och det funkar klockrent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •