Oppgradere Faroudja NRS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere Faroudja NRS

Har en slik liggende i USA, tenker å få den oppgradert så den viser alle outputs.

Sendte mail til Faroudja, fikk link til et .pdf skjema. Måtte installere Adobe pro for å editere pdf gitt!

Er det noen her som har gjort dette ?
    Har hørt det koster 400 USD ?

Lurte på.... Hva skriver man ? Scan rate change ? Står så mye på det skjemaet, http://www.meridian-audio.com/faroud...a_RMA_Form.pdf
    DVI bla bla bla.

Er det mere en å oppgradere til alle output res. man kan gjøre ? Ville hate å få den tilbake, og så finne ut av at jeg hadde glemt noe....

Noen som har noen erfaringer/tips ?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er det du har? NRS eller NRS DVI?
    Denne skal brukes sammen med en CRT maskin forstår jeg deg rett?

Du fyller ut det skjemaet så godt som du kan. Du beskriver at du vil ha den oppdatert til siste firmware, og endret oppløsning til "universal" hvis mulig. Hvis ikke dette er mulig vil du gjerne ha oppløsningen xxxXyyy (ikke alle kan bygges om til universal). Ta med at den skal brukes sammen med både PAL og NTSC.

Fyll ut alle feltene og kryss av for at du bruker RGBHV til projektoren etc. Få med at du skal bruke den sammen med en CRT maskin.

Du vil få en mail fra de der de bekrefter hva som kan gjøres med enheten, de vet dette utifra serienummeret. Du får et RMA nummer som MÅ stå på esken når den sendes til faroudja, eller så har ikke de peil på hvem denne tilhører. Så få han som sender den til å skrive på RMA nummeret du får fra Faroudja.

Jeg fikk dette gjort med min. Det lure er at du får han karen til å sende den til Faroudja for deg. Faroudja sender den til deg etterpå. Du må momse av beløpet oppgraderingen kostet.

Det koster 425USD + frakt. totalt ca 590USD. Litt "dyrt" men vel verdt det.
    På min skiftet de powersupply, kalibrerte den, oppgraderte firmware, sjekket alle loddepunktene, skikkelig rengjøring++, en lang liste over ting de hadde gjort med den. Ikke alle var nødvenbdige, men de kalte det "preventative maintenance". Alt var innkludert i prisen.

Du betaler Faroudja med VISA. Husk at alle beløp over 5K ut av kontoen til utlandet blir rapportert til tollmyndighetene nå.

Lykke til og gratla med ny scaler. Er en god gammel perle dette

Mvh
    Kjelli

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, og takk for noe som må defineres som latterlig raskt tilbakemelding!
    1000 takk!
    Liker det, er jo lett å bli "litt" ivrig når man styrer med hjemmekino...
    Det er NRS jeg har. 1280X1360 res.
    Skal bruke den på en Sony G70 (hadde Barco 801s før, skal selge den). Tror 1280X1360 er ganske passe, men greit å være sikker.

Dette her likte jeg svært dårlig "(ikke alle kan bygges om til universal)"...
    Gulp. Håper ikke drømmene mine går i KNAS.

Har en DVDspiller med prog utgang (RGB/Component), men det er bare 480p/576p (som er supert for 801s), men blir for lite for G70.

Det med 5 + blir rapportert, det viste jeg ikke. Mumle mumle.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280X1360 oppløsning? Det var veldig høyt og en rar oppløsning å kjøre på en crt.

En annen ting. Faroudja NRS kan ikke settes til hvilken som helst oppløsning. Når den er universal legger de inn de mest brukte oppløsningene. 720p, 1080I, 480P,576, 640X480, 800X600 + en del til som jeg ikke kommer på i farten. Bestemmer du deg for en bestemt oppløsning så legger de nok inn den, men kan ikke se helt hvorfor en skal kjøre en slik merkelig oppløsning som du nevner her.

Skal du ha 4:3 eller 16:9 lerret?
    De fleste 8" maskinene trives best med 720 linjer hvis du kjører 16:9 da.
    Rundt 900 linjer hvis du kjører 4:3 lerret. (linjetettheten på fosforet er ca den samme med disse 2 oppløsningene ved 16:9 vs 4:3).

Nrs kan kun ta inn 480I og 576I, mao ingen progressive signaler inn i den. Som regel gjør den deinterlacingen bedre en de fleste DVD spillerene, så dette er ingen ulempe.

Faroudja vil svare deg på om den kan bygges om til universal, så du får krysse fingrene.

Det med 5K+ (kan være 6K og, ikke 100% sikker plutselig) trødde i kraft 1.september i år. De fleste skrev ikke noe om det i valgprogrammet sitt.

Kjelli

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redd jeg fumlet litt der. 1360x1024 skal det være...
    Må være alderen som for fult setter inn.

Det blir vel 720p jeg kommer til å bruke, tror jeg. Litt usikker, er ikke jeg som skal stille inn G70'en.
    Så HD på den, 720p og 1080i. Måtte ha en egen pose for å samle opp sikkel
    Fantastisk bra

Jeg har et stewart 84" lerret, 4:3. Hva heter det mer ? Hmmm...
    Husker jo at prisen gjorde at jeg måtte spise havregrøt i 2 mnd.

Lurer på dette med inputs ja. Har jo 480/576p direkte ut av dvd spillern, vil nødig ta ut 480i/576i - men har vel lite valg.

Vet ikke hvor mye det hadde hatt å si. Hva hadde blitt best;
    output dvd; 480i - faroudja - 720p
    eller output 480p - faroudja - 720p
    3000 og 5000 tar vel p inn, om jeg ikke tar alt for mye feil. Tror dog da at man "bypasser" noe av Faroudjas "billedforbedrings dingsibomser"

DVD spillern kan ta ut p/i signaler i RGB og component, blir og spennede om det er no' forskjell der

Ref. 5k/6k, politikersvin
    Håer dem vil sette opp 200,- grensen snart...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    På universal oppsettet er også 960p og 1152p tilgjengelig i setup menyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •