BG 800 vs BD801s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BG 800 vs BD801s

Fordeler og ulemper med de to mot hverandre. For å si det på en annen måte...

Hvilken er best?

Finner ikke 800 i lensprogrammet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BG800 Ruler!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hadde du tatt deg tid til å utdype litt

Hadde vært greit å vite litt mer, mulig jeg skal bytte ut min BD801s med en BG800 ser'u... Hvis den er bedre. Jeg er forsatt noob, har ikke engang satt opp min 801s...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet om et sted du kan hive BD801s

Mvh

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på siden til Curt Palme om Barco 500 800 og 801 serien Akto?

http://www.curtpalme.com/Barco500.htm

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hehe, hadde du tatt deg tid til å utdype litt

Hadde vært greit å vite litt mer, mulig jeg skal bytte ut min BD801s med en BG800 ser'u... Hvis den er bedre. Jeg er forsatt noob, har ikke engang satt opp min 801s...

Er absolutt ikke noen ekspert, men er ikke forskjellen på D og G modellene denne Scheimpflugg (eller hva den heter?) justeringen?

Går ut i fra at 801 er nyere og bedre enn 800 modellen. derimot tror jeg at forskjellen nok er så liten at det kan være vanskelig å se.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes forøvrig tilstanden på rørene og driftstimer osv, er meget vesentlig når man snakker om og sammenligne disse to CRT projektorene. BD801s er vel en litt nyere og litt bedre projektor, men har den slitte rør, og BG800 har helt nye rør, så er vel tingene ikke så rett frem osv, for hvilken som gir det beste bildet osv.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Tittet litt på siden til Curt, og hvis jeg oppfatter riktig så er det lettere i hjemmekinosammenheng å bruke den nyere 801, pga inngangene... Da tror jeg at jeg muligens beholder min BD801s

BTW, ikke lenge igjen til grande finale nå....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt: 801s er mye bedre enn 800-modellen.

(G2, input-del, rgb-forsterkere, konvergering, spot-kill, gamma-korrigering, power-supply, billedrør).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar alle sammen. Vektskåla har bikket, avgjørelsen er tatt Ikke noe 800 på meg. Egentlig bare tull dette, for jeg har jo ikke engang koblet opp maskinen jeg kjøpte av Per Johnny engang.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Kort sagt: 801s er mye bedre enn 800-modellen.

(G2, input-del, rgb-forsterkere, konvergering, spot-kill, gamma-korrigering, power-supply, billedrør).
    En velfungerende spot-kill, er vel grei å ta med seg ja, ellers kan man jo risikere å få en velfungerende CRT projektor redusert til en velfungerende dele projektor, i løp av sekunder...;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes forøvrig tilstanden på rørene og driftstimer osv, er meget vesentlig når man snakker om og sammenligne disse to CRT projektorene. BD801s er vel en litt nyere og litt bedre projektor, men har den slitte rør, og BG800 har helt nye rør, så er vel tingene ikke så rett frem osv, for hvilken som gir det beste bildet osv.

Jepp dette er vel det viktigste. Min BG800, med i prinsipp nye rør, viste et mye bedre bilde enn kompisens 808s - som hadde velbrukte rør.

Kompisen er tilbake i dlp *******t, mens jeg har 1 års crt jubileum med over 1000h på 800'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barco Graphics 800 är en mycket bra projektor för pengarna. Inget snack om den saken. Den kostar en tredjedel av vad en Barco 808 kostar och ger ändå en bild som kan mäta sig med många av dagens projektorer.

Barco Data 801s piskar denna lite dock. 801:an har nyare elektronik och har mer gemensamt med 808:an än 800:an.

Så länge man ser till att nätdelen i BG800 inte har några kallödningar så löper den ingen större risk att drabbas av spotburn pga en bristande spotkill funktion. Spotburn på denna uppstår pga att mikrovibrationer i chassit gör att de tunga komponenterna som enbart sitter med lödningar på SMPS:en vibrerar för mycket efter lång anvädning vilket skapar defekter i lödningarna.
    Hade dennas SMPS varit konstruerad lite bättre och haft de tyngre komponenterna säkrade med en skruv eller två skulle troligtvis aldrig spotburns förekomma på dessa maskiner. En bra säkerhetsåtgärd på dessa är alltså att värma upp alla lödpunkter bak på SMPS:en och löda om dem.

Hade valet stått mellan en BG800 med vita rör och en BD801s med slitna rör så hade jag ändå valt BG800.

Behövs det några delar till dessa i framtiden så fick jag orecis hem ett lagel med reservdelar till båda dessa modeller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •