HTPC på 1209/2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC på 1209/2

Jeg skulle til å kjøre PCen på 1209en igår men bildet jeg fikk opp bare rullet. jeg prøvde å forrrandre oppløsning og frekvens via powerstrip, men med no luck. Dette fungerer ypperlig på min gamle 808s men ikke på 1209en. kan det ha noe med sync. å gjøre tro?. at den f.eks krever composit sync.

Jeg har en dvdo hd + som jeg kjører på den ellers og jeg bruker enten -- eller compositt sync som fungerer greit.

jeg testet for øvrig med et gammelt nvidia geforce 4 kort. Mener på å ha lest en plass at hvis man bruker et ATI kort så kan man forrandre på sync.

Tror uansett tiden er inne for å få meg en ny HTPC da den jeg har begynner å dra på årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp detta är för att BG1209 är så mycket känsligare för vad den får för insignal och kan ha svårt att synca vissa gånger.
    Du kan prova att gå in i avancerade bildskärmsegenskaperna och ändra till negativ sync på både vertikal och horizontal och välja sammansatt.

Har även varit med om att jag behövde ändra till positiv på horizontla och negativ på vertikal och sen välja sammansatt sync.

Testa dig fram.
    Är det port3 eller RGBHV?
    port3 är betydligt störningskänsligare än port5 också.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har brukt port 5

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at I FAQ en på http://www.crtprojectors.co.uk/barco_faq.htm angis det at:

Q: Should I use port 3 or port 4/5 for an HTPC?

Port 3 on Barco projectors is specifically designed for connection to a computer. Always use it where possible for both computers and scalers. Port 3 can be more tolerant of low sync voltage levels and has sync auto detect, the projector will automatically find the sync signal in RGsB, RGBS and RGBHV. See note above.
    Har en hjemmemekket og litt kort VGA>Port 3 kabel liggende som jeg benyttet på BG808 med godt resultat tidligere, bare si i fra Tor, hvis du vil teste litt med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker. Jeg regner med jeg må skaffe meg en selv, da jeg skal bruke den permanent

Jeg skal kjøre denne i passthrough igjennom dvdoen hvis mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte bruke ett Extron interface satt til composite sync for å få det til å fungere. Godt mulig at et ATI-kort satt til composite sync også fungerer. Jeg klarte ikke å få mitt Nvidia GT6600 til å kjøre ut composite-sync på egenhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor:
    Jeg har et Extron RGB-118 interface til overs om du ikke får løst problemet. Har brukt det i årevis, og med mange forskjellige oppløsninger. Interfacet har også utgang for en lokal skjerm i tillegg til projektoren. Sender ut RGBs eller RGsB (valgfritt)

Gunnar

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1209/2

Sitat Opprinnelig postet av tor
    Jeg skulle til å kjøre PCen på 1209en igår men bildet jeg fikk opp bare rullet. jeg prøvde å forrrandre oppløsning og frekvens via powerstrip, men med no luck. Dette fungerer ypperlig på min gamle 808s men ikke på 1209en. kan det ha noe med sync. å gjøre tro?. at den f.eks krever composit sync.

Jeg har en dvdo hd + som jeg kjører på den ellers og jeg bruker enten -- eller compositt sync som fungerer greit.

jeg testet for øvrig med et gammelt nvidia geforce 4 kort. Mener på å ha lest en plass at hvis man bruker et ATI kort så kan man forrandre på sync.

Tror uansett tiden er inne for å få meg en ny HTPC da den jeg har begynner å dra på årene.
    Hei Tor

Har ett Mobility Radeon 9000 (ATI) på den bærbare som jeg bruker via en Extron 109 RGB plus,jeg klarer ikke mer en 75 hz men det fungerer greit.
    Og ja jeg måtte inn på menyen og bytte til negativ sync, altså fult mulig og enkelt å forandre sync.

Kan du gjøre meg en tjeneste ?

Jeg trenger ett bilde av det orginale printkortet(brettet) under CRTene på en 1209/2,kan du hjelpe meg ?

Mvh

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Espen

skal se om jeg kan få tatt et bilde og sendt til deg idag. Mener du kortet under fremre del av crtene?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Under CRTene

Sitat Opprinnelig postet av tor
    Hei Espen

skal se om jeg kan få tatt et bilde og sendt til deg idag. Mener du kortet under fremre del av crtene?
    Ja riktig.
    Også når du tar ut brettet og legger det med fronten mot deg så har du ett printkort på høyre side mot front.
    På det kortet så har du to "Bruer" små sorte plast biter som kan settes i to forskjellige posisjoner på tre "pinner",kan du si meg hvordan disse står på brettet ditt ?

Finnes det en oversikt over de forskjellige printkortenes plassering med navn og delenummer ?

mvh

Espen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •