Kan mine krav bli innfridd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan mine krav bli innfridd?

Som noen kanskje har sett har jeg nettopp fått tilslaget på nytt hus, med rom for dedikert hjemmekino. Jeg har i dag en Panasonic AE-700 LCD-PJ, men er interessert i å forbedre bildekvaliteten og har tenkt på å investere noen ekstra kroner i ny PJ når jeg overtar huset til våren. Jeg har full vetorett over dette rommet og tanken slo meg; Hva med CRT?

Jeg innrømmer at ikke har noe peiling på CRT, annet enn at det skal være overlegens dagens digitale projektorer på bildekvalitet. Og det er tross alt (nesten) det viktigste. Men jeg har noen "krav" og lurer på om noen av dere eksperter kan hjelpe en nybegynner med å se om disse kravene kan innfris:

Pris: Investeringsrammen er inntil 15k.

Størrelse: Et stort aber med CRT uansett, men jeg ønsker en type som kan være så smekker som mulig. Har sett et bilde av en Barco 708 på en linket hjemmeside som jeg likte utseende på. Er dette et godt valg? I så fall ikke, hva er alternativer?

Avstand: Rommet er totalt 6,4 meter langt, og sitteavstand er ca 3,5 meter. Så her er det justeringsmuligheter.

Lerret: Har i dag et Adeo Greyvison 185 cm. Kan dette fortsatt brukes til en CRT?

Støy: Også et problem med CRT. Men er det modeller som er mer støysvake enn andre? Ønsker selvfølgelig en som er så støysvak som mulig. Fokus bør jo være på bildet, ikke støyen...;-)

Vedlikehold: Ønsker selvfølgelig å lære mest mulig om dette, men vil jo gjerne ha en som jeg slipper å tweake flere timer i uka på, dersom dere skjønner hva jeg mener? Gjerne så "ferdigjustert" som mulig...

Brukes sammen med: Bruker ikke HTPC, men DVD-spiller (576 til 720p). Gjerne ønskelig med en modell som fortsatt kan brukes når HD-materiale kommer.

Er noe av dette oppnåelig? Vet at det finnes flere av dere med god peiling, og også noen som selger brukte CRTer. Håper noen av dere kan komme med konstruktive innspill til en nysgjerrig sjel....

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse: Et stort aber med CRT uansett, men jeg ønsker en type som kan være så smekker som mulig. Har sett et bilde av en Barco 708 på en linket hjemmeside som jeg likte utseende på. Er dette et godt valg? I så fall ikke, hva er alternativer?

Svar:801s og 808s er vel innenfor 15k. 808s begynner kanskje å bli noe stor om du ønsker deg en litt nett projektor. 708 er litt kortere og litt lettere enn 801s, men ikke veldig. Har løftet på begge.
    708 er bedre enn 701s ettersom jeg har skjønt, bedre elektronikk som gjør den skrarpere. Nå er det vel sånn at du får bedre bilde jo høyere i modellnr du går, forutsatt at tilstanden er bra da.

Avstand: Rommet er totalt 6,4 meter langt, og sitteavstand er ca 3,5 meter. Så her er det justeringsmuligheter.

Svar: Ja da står du jo ganske fritt, ihvertfall om du kan henge den i taket.

Lerret: Har i dag et Adeo Greyvison 185 cm. Kan dette fortsatt brukes til en CRT?
    Svar: Det beste er vel hvit, siden sortnivået ikke er noe problem på crt, men vet ikke om det blir direkte dårlig om du bruker det i en overgangsfase.

Støy: Også et problem med CRT. Men er det modeller som er mer støysvake enn andre? Ønsker selvfølgelig en som er så støysvak som mulig. Fokus bør jo være på bildet, ikke støyen...;-)

Svar: Om den støyer kommer nok an på hvor mange timer den har gått og slikt. Mange har modifisert den med nye papst vifter noe som gjør den nesten lydløs ifølge dem som har prøvd. På 801s min så er det ganske lavfrekvent luftedur, noe som ikke er spesielt plagsomt, men hører den går når det er helt stille.Har papst vifter liggende som skal settes inn, bare ikke kommet så langt. Halvar Saus(en som bor på Ås og har bra peiling på barco,driver eget service verksted) bytter viftene for 300,-.

Vedlikehold: Ønsker selvfølgelig å lære mest mulig om dette, men vil jo gjerne ha en som jeg slipper å tweake flere timer i uka på, dersom dere skjønner hva jeg mener? Gjerne så "ferdigjustert" som mulig...
    Svar: Om man får en som har peiling til å stille den inn, slik at elektronikken ikke blir stresset av dårlig innstilling, så bør den vel holde seg stabil ettersom jeg har skjønt.

Brukes sammen med: Bruker ikke HTPC, men DVD-spiller (576 til 720p). Gjerne ønskelig med en modell som fortsatt kan brukes når HD-materiale kommer.

Svar: Om det ikke har kommet noen dvd-spiller som kan spille av HD-materiale enda når du kjøper crt, kan jeg anbefale Philips DV963SA inntil de kommer på markedet. Med oppdatert firmware så kan du koble den direkte til komponent inngangen, og kjøre 576p eller 1080i inn.
    Bra lyd har den også.
    Prisen ligger rundt 2-3k på bruktmarkedet.

Er noe av dette oppnåelig? Vet at det finnes flere av dere med god peiling, og også noen som selger brukte CRTer. Håper noen av dere kan komme med konstruktive innspill til en nysgjerrig sjel....

Svar: Ja dette burde være oppnåelig. Nå er jeg ingen ekspert, så det er sikkert andre som kan svare bedre. Ville bare dele mine tanker om det siden det ikke er så lenge siden jeg skaffet meg crt selv(selv om jeg vurderer å selge den grunnet at en crt nok passer best i et eget rom, da man bør ha ganske god lyskontroll).

Håper jeg var til litt hjelp ihvertfall!

EDIT: skiveleif

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en relativt oppegåendes CRT løsning vil du få et svært bra bilde sammenliknet med dagens DLP/LCD maskiner.
    Har du eget rom der du kan oppnå skikkelig lyskontroll er det vel ikke noe å vurdere engang.

K

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Med en relativt oppegåendes CRT løsning vil du få et svært bra bilde sammenliknet med dagens DLP/LCD maskiner.
    Har du eget rom der du kan oppnå skikkelig lyskontroll er det vel ikke noe å vurdere engang.

K
    Rommet blir dedikert hjemmekino, med full lyskontroll og gode akustiske forhold. Jeg kan også takmontere projektoren. Har takhøyde ca 230 cm.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Svar: Om det ikke har kommet noen dvd-spiller som kan spille av HD-materiale enda når du kjøper crt, kan jeg anbefale Philips DV963SA inntil de kommer på markedet. Med oppdatert firmware så kan du koble den direkte til komponent inngangen, og kjøre 576p eller 1080i inn.
    Bra lyd har den også.
    Prisen ligger rundt 2-3k på bruktmarkedet.
    Bare lurer; Kan jeg ikke benytte en vanlig DVD-spiller på en CRT, eller må det modifikasjoner til? Siden du nevnte akkurat denne, liksom? Har en 2910 i dag, hadde trodd denne kunne gjøre nytten....

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bare lurer; Kan jeg ikke benytte en vanlig DVD-spiller på en CRT, eller må det modifikasjoner til? Siden du nevnte akkurat denne, liksom? Har en 2910 i dag, hadde trodd denne kunne gjøre nytten....

Joda, men da må du ha en transcoder eller scaler i mellom, ligger vel på enn 2-3k for en brukbar transcoder tror jeg. Med mindre du bruker s-video eller composite da, men det er vel kanskje ikke noe god løsning.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan bruke en momitsu dvd-spiller.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøre HD i fremtiden bør du kjøpe en Elektromagnetisk fokusert maskin som feks 808 maskinene. Er kanskje litt stor for deg, men syntes den har en pen kasse. Vis du skal ha et sort tak, så blir den veldig stilig om du lakker den sort.

Når det gjelder støy, er det bare å bytte viftene til noe mer stillegående.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får deg uansett en stor ny dimensjon i hobbyen tenker jeg, Anfield. Primært to ting: Godt bilde og mye tid til teknisk vedlikehold av det samme gode bildet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjønt at det ikke er helt vedlikeholdsfritt nei, Tiger...;-)

Jeg kommer nok til å male taket mørkt ja. Må jo lage forholdene så optimale som mulig nå som jeg endelig har fått et eget gutterom.

Når det gjelder størrelse; hvor stor er en 808 i forhold til en 708? Har vel fått med meg at det er en 8" og en 7" vi snakker om her, men hva er fordelen med det ene fremfor det andre?

Vil en Barco Data 708 gi meg det jeg trenger? Ligger en 708 på AVtorget for 10k, kanskje dette hadde vært noe?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 808 er en del strørre enn en 708. Jeg har hatt flere maskiner av begge modellene. En BD708 gir et meget fint bilde, og er en yppelig maskin for DVD, men den er ikke skarp nok til å gjengi 720p til det fulle(Ikke meningen å tråkke noen på føttene her).
    En 808 er en god del skarpere og har ingen problemer med 720p.
    Jeg har fått tak i en BG808s som jeg kanskje skal selge i den prisklassen. Har ikke hatt tid til å teste den skikkelig ennå, men rørene er overaskene bra til å ha gått såpass mye som den har gjordt. Send meg en PM vis det kan være av interesse.

Skal du kjøpe en 808 maskin nå, må man enten gå for en maskin med strøkene rør og de koster litt mer enn budskjettet ditt. Eller kjøpe en med litt slitasje og belage seg på å leve med den som den er. Det lønner nesten ikke å bytte bilderør på en slik maskin lenger.

Mulig man kan få tak i en data 808 med bra rør i den prisklassen nå.
    En 801s er jo også et alternativ, men den er nesten like stor som en 808s med tilsvarene bilde som en 708, kanskje litt bedre faktisk.

Det beste hadde jo kanskje hvert om du tok deg en tur til noen i nærheten som har CRT og fikk et lite innblikk i hva du kan forvente deg.

Håper ikke jeg forvirrer deg noe mer med dette innlegget.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris: Investeringsrammen er inntil 15k.
    15k høres litt lite ut, dersom man ønsker en av de bedre og "nyeste" modellene som det er minst problemer med , har gode rør og er til å stole på.
    De fleste CRT projektorene er i dag å finne brukt, og da vil det jo være snakk om forholdene rundt salget og selgeren som avgjør prisen , og det går jo ann å være heldig, men vil anbefale å kjøpe fra noen som kan CRT projektorer godt, og som er til å stole på, og ikke sier at rørene er gode og uten slitasje, når de kankje er kjørt for hardt og vil lage et dårligere bilde.

Kjenner ikke 708 så godt, men det ser ut som en grei størrelse. En BG808s er ikke så mye større annet en i lengderettning, så ved en takmontering og med et rom med de dimmensjonene du antyder , vil vel egentlig ikke den ekstra lengden bety så veldig mye. 808 serien som vel er den mest aktuelle til bruk i hjemmekino etter de kriterier du antyder er pga den ekstra størrelsen mer modul oppgbyggd enn 70x serien , og skulle det mot formodning skje en teknisk feil, kan man slippe unna med å bare plukke ut det kortet som har feilet og få det reparert, og ikke sende hele projektoren inn til sevice....

Hva slags materiale er det i taket?. Det er veldig praktisk å ha projektoren vekk fra gulvet og opp i taket, så kan man plassere en sitteplass i "hotspot". Pga at vekten av CRT projektorene gjerne ligger et sted mellom 40-100 kg, er (BG808s 67kg) det veldig lurt å ha festepunkter som man kan storle på, har man et tretak med et solid bjelkelag man kan benytte og feste den i, er mye av opphengs problematikken løst. Kaste avstanden til de originale linsene igjen på f.eks BG808, er vel ca 1.44 ganger lerrets bredden, målt fra det fremste skruefeste på projektoren. , så det 185cm breie lerretet du har, vil gi en avstand på 270cm.

Vil ikke anbefale Grått lerret sammen med CRT, de er ikke så lysstreke, eller dvs rørene slites fortere hvis man kjører dem opp i lysstyrke, og det vil være dårlig økonomi å kjøre disse på grått 0.8 gain lerret. Har man et rom meg god lyskontroll, vil man få godt sortnivå, selv med et hvitt lerret med gain typisk 1-1.3.

Original viftene støyer ofte en del, hvis de har gått noen tusen timer. Helt stille vil man ikke kunne få de beste CRT projektorene som er egnet til HD materiale, ettersom stømforbuket ved drift ligger vel et sted mellom 300-500w for BG808s modellen, og da trenger man litt utskiftning av lufta. Har selv foretatt Papst og Zalman viftemodden, og det gjorde at støy ikke lenger er noe tema i min hjemmekino.

Tror det mer er et problem om å holde fingrenne unna og ikke selv vil Tweake enda litt mer ut av projektoren, noe som jo er en litt ukjennt tanke fra lampebaserte projektorer, der man vel ikke bør åpne opp noe som helst. Det er ellers ingen luftfiltere og problemer med prikker i bildet pga støv på LCD panelene eller bak på obtikken som på enkelte DLPer og annet vedlikehold som man er vandt med fra digitale projektorer, og får man en dyktig CRT spesialist som er dreven til å installere og gjør tweakingen unna i starten, og får kjøpt en CRT med stabil og god elektronikk, og ikke skal forandre, flytte rundt på å bytte lerret osv stadig vekk, så krever vel egentlig en CRT projektor mindre vedlikehold enn en digital projector, og tar man alderen på dagens CRT projektorer til grunn når man sammenligner driftsikkerhet i forhold til Lampebaserte digitale projektorer så er de vel egentlig mye mer stabile.

Tar man med prisfall for en CRT kontra en ny Digital, så er vel CRT en sikkrere investering, der prisfallet på enkelte modeller nermest er ferdig unna gjort, mens en digital ramler ned til ca 1/2 av prisen det første året, og når lampen ryker etter 2-3 år , er det vel ofte mer lønsomt å kjøpe ny projektor...... ;-)

En billig og grei løsning sammen med BG808s for avspilling av DVD materiale, er f.eks Momitsu v880 DX, eller en Phillips 963SA med RGB modifisering. Av de to synes jeg Momitsuen vinner, da denne har en DVI-I utgang man kan hente ut RGBHV signalet direkte, og med en egnet kabel og med riktig Custom DVI justering i spilleren kan man oppnå meget gode resultater for en billig penge.

Noen få modeller har utviklet DVI-D kort (Sony og Marquee) så man kan bruke en modrene dvd spiller direkte, men så var det støtte for HDCP da, og da må man gjerne ty til andre løsninger for å komme rundt dette. CRT projektorer liker vel best analoge RGBHV inngangs signaler fra skikkelig high-end scalere og bildeprosessorer, men Barco har f.eks på BG808s et eget HD kort man kan montere så man kan benytte seg av 720P komponent signaler, men her har vel utviklingen gått litt forbi denne løsningen, så selv forhåldsvis rimlige DVI-D eller component til RGB transducere kan vel gjøre en like bra eller bedre jobb i dag, selv om man også vel burde investere i skikkelig elektronikk i forkant av en High-End projektor som kostet typisk 250 000 ny.;-)

Vet ikke om det jeg skrev her skremte eller lokket deg videre inn på CRT projektor arenaen Anfield, jeg må si hejmmekinoen min ikke ble helt den samme etter at BG808s er hengt i taket (selv uten spesiellt gode rør), og jeg er ganske hekta, og synes det er morsomt å få demoer av div digital projektorer av til dels overentusiastiske selgere som viser frem digital projektorer i 20-50k klassen og som etter min mening ikke rekker en god BG808s til knærne en gang bildemessig. ;-) Er nok litt overentusiastisk selv kanskje også når det gjelder CRT, men så lenge jeg ikke ennå har sett noen overbevisende digitale i riktig prisklasse så henger det en CRT i taket mitt fremdeles.

Kona fikk hakeslepp og store sinte øyne, og veninna som var på besøk, ble helt stille og kikket vatro på projektoren og kona, når jeg kom hjem med den første Barcoen. Begge lurte nokk på om jeg var blitt fulstendig gal.
    Kjøpte en dele/test projektor av Rusty her i forumet i helga, og kona (ja hun :shock: ) var bare blid og hjalp til å bære inn projektoren i stua. Tror det sier litt om hva bildekvalitet og størrelse på en CRT egentlig dreier seg litt om....;-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du set en crt "in action" ? Hvis ikke er dette vel prioritet no: 1.., det er vanskeligt å forestille sig et bilde, det må ses.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første CRT projektor var en BD701s med HD-144 linser,og bilde var meget bra.Ikke så bra som en 808s!men en 708 er vel en grei nybegynner maskin for å lære seg litt om CRT,den tar ikke så mye plass heller.så kan man heller oppgradere til noe bedre senere.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kan bare slutte meg til de rosende omtaler av CRT. Det meste har vel egentlig blitt sagt i foregående innlegg. Jeg konverterte til CRT menigheten i vår, kjøpte en BG 808s fra Bjørn Hegelstad. Han har også kalibrert og fargefiltrert projektoren, samt levert lerret og kabler. Må si at det har vært en kjempetrygghet å ha unge Hegelstad's kompetanse i bakhånd da jeg fremdeles føler meg på meget tynn is når det gjelder det tekniske rundt disse projektorene. Servicen fra Bjørn har også vært helt eksepsjonell, og jeg kan trygt gi de varmeste anbefalinger til ham.
    Var selv innstilt på at jeg nok kom til å havne på "kjøret" på lik linje som hi-fi hobbyen, og det må nok innrømmes at det ble slik (huff et anfall av selvinnsikt)... Driver i øyevblikket å vurderer en SDI moddet Phillips 963sa og SDI modul til scaleren min, også hadde det jo vært knall å oppgradere scaleren fra DVDO HD til Chrystalio. CRT er kjempegøy, det er en opplevelse å se bilder fra en proff kalibrert 808s, men vær advart om lysten til å oppgradere. Som en tidligere nevnte, dette er tross alt projektorer som så sent som i 1999 kostet 250 000, og de fortjener en god signalkilde/bildebehandling. Som med all annen high end vil du også få full uttelling fra investeringer annet steds i signalkjeden. Lykke til!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj sann, her var det skjedd ting siden jeg var innom ja. Glimrende!!:razz:

Ask4me2: Har slett ikke blitt skremt, bruker jo uansett et rimelig stort antall timer allerede på denne hobbyen, og mye vil ha mer. Kanskje jeg rett og slett burde få en demo av deg for en mer grundig prat og å se en skikkelig CRT i aksjon på nært hold? ;-)

Når det gjelder investeringsrammen på 15k kan den godt skyves på den dersom jeg får en glimrende CRT, topp kallibrert, hjelp til innstillinger og you name it. Vurderer en ny og bedre DLP-PJ også. Men et sted må en jo sette en grense.

Når det gjelder størrelse, er dette det største fortrinnet til 708. Kan som noen sier her være greit å starte i "det små" og kanskje oppgradere (eks til 808) etterhvert hvis CRT skulle fenge skikkelig. Foreløpig er det meste av det jeg ser DVD. Vil 708 da allikevel være et greit nybegynnervalg? Legger ved en link til en brukt 708 jeg så : http://www.avdesign.no/ Denne er jo smekker til CRT å være.

Kaste avstanden til de originale linsene igjen på f.eks BG808, er vel ca 1.44 ganger lerrets bredden, målt fra det fremste skruefeste på projektoren. , så det 185cm breie lerretet du har, vil gi en avstand på 270cm
    Dette kan by på problemer. Jeg vil i det nye rommet få sitteplassene på ca 3,3 til 3,5 meter fra lerretet. Jeg ville sterkt ønsket å få plassert CRTen i taket bak sitteplassene for å minske mulighetene for støy. Er dette helt umulig da?

Hva slags materiale er det i taket?
    Taket er et gipstak kledd med panel. Dette har tidligere vært en garasje så jeg vil anta at det er godt mulig å finne dragerne for feste gjennom dette, da det er en garasje som var integrert i huset. Således er jo bjelkelaget til etasjen over tilgjengelig bare en bruker lange nok skruer...;-)

Ask4me3: Du skriver endel om scalere og problemer med bruk av moderne DVD-spillere. Har jeg skjønt det riktig at ved investering av en god scaler kan en bruke eks 2910 som avspiller, men kjøre signalet gjennom denne? I så fall, hvilke er å anbefale i en forholdsvis rimelig prisklasse.

Huff, mange spørsmål, men når en er interessert blir det gjerne slik...;-)

PS! Niels: Demo er nå førstepri ja...;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilleggsspørsmål: I stedet for DVD-spiller, er det lettere å bruke HTPC for avspillingsjobben?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC vil fungere bra ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis jeg ikke gidder å bygge en HTPC, kan jeg bruke en DVDO-scaler eller lignede mot en DVD spiller (evt med komponent) og i Barcoen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det gut_man bruker nå hvis jeg ikke tar feil?eller du kan bruke en DVDO med sdi og en dvd-spiller med sdi.
    Du finner mye CRT info på disse linkene: http://www.curtpalme.com/CRTPrimer.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/sdi_dvd.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/general_faq.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/barco_faq.htm

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •