Kan mine krav bli innfridd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjør deg selv en stooooooor tjeneste. Ikke sats på HTPC. Men heller på en stasjonær løsning. En dvd spiller isammen med en scaler fungerer meget bra.

Kjell

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Gjør deg selv en stooooooor tjeneste. Ikke sats på HTPC. Men heller på en stasjonær løsning. En dvd spiller isammen med en scaler fungerer meget bra.

Kjell
    Ligger litt i kortene at jeg ikke er noen HTPC-fan, ja.......;-)

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Det er vel det gut_man bruker nå hvis jeg ikke tar feil?eller du kan bruke en DVDO med sdi og en dvd-spiller med sdi.
    Du finner mye CRT info på disse linkene: http://www.curtpalme.com/CRTPrimer.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/sdi_dvd.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/general_faq.htm
    http://www.crtprojectors.co.uk/barco_faq.htm
    Stemmer det, jeg er meget godt fornøyd med bildet på DVDO'en. Kommer til å kjøpe SDI moddet spiller og SDI kort til den også snart. Kan absolutt anbefale kombinasjonen DVDO og BG 808s. Hvis jeg var deg, hadde jeg gått for 8" CRT for å kunne få bedre utnyttelse av HD signaler som jo kommer etterhvert. Vær også klar over at DVDO HD scaleren ikke takler HD signaler, da må man ha en ekstern transcoder i tillegg, eller kjøpe siste versjon av DVDO scaleren (eller tilsvarende som takler HD). Kjøpte min scaler fra Lenxpro i USA, og var godt fornøyd med service og respons på mail etc. Du kan spare en del penger på å importere selv! En telefon til Per Johnny eller Bjørn vil kunne gi deg all den info du trenger, de har også en del projektorer for salg. Kjøper du fra dem, vet du at du ikke blir lurt (sikkert flere andre som også er trygge selgere, andre har sikkert flere anbefalinger), en stor risiko ved kjøp av brukte CRT når du ikke har peil...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne ta opp dette igjen jeg:

Kaste avstanden til de originale linsene igjen på f.eks BG808, er vel ca 1.44 ganger lerrets bredden, målt fra det fremste skruefeste på projektoren. , så det 185cm breie lerretet du har, vil gi en avstand på 270cm.
    Jeg har sitteavstand på ca 3,5 meter. Jeg ønsker å ha projektoren takplassert bak meg. Kan jeg da bare glemme en 708 eller 808 da? Eller kanskje dette kan løses optisk med andre linser (som sikkert koster det hvite i øyet).

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner barco lens program+info på denne linken: http://www.lynxxx.nl/barco/calculatingdistance.asp

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil gjerne ta opp dette igjen jeg:

Jeg har sitteavstand på ca 3,5 meter. Jeg ønsker å ha projektoren takplassert bak meg. Kan jeg da bare glemme en 708 eller 808 da? Eller kanskje dette kan løses optisk med andre linser (som sikkert koster det hvite i øyet).
    Jeg stusset også i begynnelsen over den forholdsvis korte kastelengden som disse CRT projektorene er konstruert for. Tror litt av grunnen er at selve projektoren jo er rundt meteren lang ( 808 ), og da vil det være litt vanskelig å få storer bilder i små rom, dersom man må dra til med lange kastelengder i tilegg.

Det å kjøpe spesial linser vet jeg ikke så mye om (høres litt dyrt ut), kjøper du en 808 modifisert med HD144 linser, skal jo projektoren flyttes ennda lenger frem enn for de originale HD8 linsene, så det er heller ingen løsning i ditt tilfelle. De eneste tingene jeg i farten kan komme på at du kan gjøre, er å velge et større lerret og bilde som gir en lenger kastelengde og man kan kjøre rørene med optimalt fosfor areal, men litt hardere enn for et mindre bilde, eventuellt å bare øke kastelengden og gjøre en meget stygg ting man absolutt ikke børr gjøre, nemlig å sette projektoren opp med et mindre bildefelt på fosforet enn det som er anbefalt, fordi man degraderer oppløsningen, belaster det brukte fosforet høyere og dermed sliter det det mye fortere, og man kan ikke velge å gå tilbake til riktig bilde senere uten å se den eventuelle slitasjen godt synlig.

lurer litt på hvorfor du synes det er så viktig å sitte foran projektorer, er du redd for å sitte under? ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    lurer litt på hvorfor du synes det er så viktig å sitte foran projektorer, er du redd for å sitte under? ;-)
    Hehe, du sier noe. Sikkert greit å ikke sitte under dersom den detter ned, da...;-)

Grunnen til det er litt "å få den litt ut av veien". Dersom jeg blir sittende med PJen over og foran meg er jeg redd fokuset kommer vel sterkt på den istedet for bildet. En annen ting er at dersom den blir takplassert over og litt foran meg vil jeg omtrent stange i den hver gang jeg reiser meg. Har takhøyde på 230 og er 195 høy. Når CRTen i tillegg er stor; You do the math....;-)

Dette med støy er jo selvfølgelig også et poeng. Med å ha den plassert noe bak sitteposisjon minsker jeg det problemet noe. Selvopplevd fra digitale PJer.

Disse tingene tatt i betraktning gjør desverre CRT mindre aktuell....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har den jo inni bordet. Kan jo være et alternativ.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noen har den jo inni bordet. Kan jo være et alternativ.
    da mister man sweetspotplassen. takmontering er det eneste alternativet. slapp av rune, de faller ikke ned
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo sitte bak bordet å ha sweetspot der. Det er jo en normal konfigurasjon i de fleste hjemmekinoer med bord.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo sitte bak bordet å ha sweetspot der. Det er jo en normal konfigurasjon i de fleste hjemmekinoer med bord.
    Sweetspotten er der den er, en kan ikke velge hvor den skal være.
    Har en bordmontert CRT er det CRTen som sitter der sweetspotten er.

K

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    da mister man sweetspotplassen. takmontering er det eneste alternativet. slapp av rune, de faller ikke ned
    Som sagt ikke redd for at den detter ned, men kommer nok til å stange meg blå med den i taket rett over meg med et par-ti-tolv øl innabords....;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig,man kan sitte bak bordet.Sånn som Jano her på forumet hadde det før.det var lekkert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweetspotten er der den er, en kan ikke velge hvor den skal være.
    Snakker vi om det samme? Jeg refererer til sweetspot når det gjelder lyd. Og det søtpunktet kan man, innen rimelighetens grenser, velge hvor man vil plassere utifra plassering av høyttalerne.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om det samme? Jeg refererer til sweetspot når det gjelder lyd. Og det søtpunktet kan man, innen rimelighetens grenser, velge hvor man vil plassere utifra plassering av høyttalerne.
    Tydeligvis ikke. Denne ligger postet under CRT projektorer og det er projektor vi snakker om.

Kjelli

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke. Denne ligger postet under CRT projektorer og det er projektor vi snakker om.

Kjelli
    Bra. For å lære: Hva menes med sweetspot når det gjelder CRT?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweetspot synes de fleste ligger i en avstand på ca 1,4Xbildets bredde.
    Dette er den samme avstanden en typisk CRT maskin skal stå fra lerret.

Er CRT maskinen hengt opp i taket vil de fleste synes det er best å sitte rett under den. Er den bordmontert vil de fleste synes det blir å sitte litt langt fra lerret å sitte bak den igjen.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant tråd, men jeg savner kommentarer om støyen fra crt. Har alltid oppfattet crt som skikkelig støyende, Er det skjedd noe på denne fronten , eller hvordan løser man dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å skifte vifter det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    interessant tråd, men jeg savner kommentarer om støyen fra crt. Har alltid oppfattet crt som skikkelig støyende, Er det skjedd noe på denne fronten , eller hvordan løser man dette?
    Noen bråker masse, andre er helt lydløse og merkes ikke.

K

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •