Vurderer salg av Barco Graphics 1209S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer salg av Barco Graphics 1209S

Vurderer etterhvert salg av min BG1209S. Orginalt importert fra USA. Modifisert med fargefiltrerte c-elementer. Kjørt litt over 1000 timer bare.....

Er jeg gal......? muligens hehe

Dette store tunge beistet har jeg etterhvert lyst å bytte ut men noe mindre og nyere. Post gjerne interessen deres og eventuelle spørsmål om ønskelig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    redd for å få den i hodet

Jeg har ofte tenkt samme tanken selv, men jeg får liksom bekreftet år etter år når jeg tar meg en tur på hjemmekinomesa i oslo at digitale projektorer er for dårlig enda(720p). Nå har jeg riktignok ikke sett 1080p`en til projectiondesign enda, så den kan jo være en aktuell kandidat. Jeg vil uansett anbefale deg å ta deg en tur rundt for å se på bildene til litt forskjellige, mulig du vil forrandre mening om salg da . Tror du vil ha mer å hente på å få deg f.eks en skikkelig videoprosessor, hvis ikke du har det fra før da.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte jo en BG808s billig av deg tidligere når du ventet på på å få den 1209s projektoren, så jeg har jo gode erfaringer fra å kjøpe CRT projektor fra deg fra før skfigved ;-) . Tipper 1209s blir litt i dyreste laget denne gangen desverre, hvor mye må du ha for støken 1209s en før du går til det drastiske skrittet å selge?

Det meste annet av digital projektorer blir vel possitivt angående projektor størrelse, vekt og plug and play oppsett, men neggativt når det kommer til bildekvalitet, sortnivå og film lignende kino følelse osv. Vil du virkelig gå for en digital lampebasert projektor (tolket deg som det var det du mente), eventuellt hva slags modell har du i kikkerten?.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av tor
    redd for å få den i hodet
    Får man en CRT projektor, og da spessielt en 1209 i hodet, på den bokstavelige måten i fritt fall ned fra festet i taket, er det vel noe av det siste man gjør, og er ikke sikker på om man vil merke noe til det en gang. Får man en digital projektor i hodet, får man både blåmerker, kul og må betale en dyr reperasjon av projektoren, hva er så mye bedre med det egentlig.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    redd for å få den i hodet .
    Dør da iallefall som en lykkelig mann :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hva er minste bud du godtar?

Gir deg 500,- for den

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr i dag ikke noen spesiell dlp/lcd prosjekter i sikte. Dette er bare en tanke jeg har og har nok ikke samme interesen lengre med CRT som sannsynligvis andre har mer en meg og vil ha mer glede av den. Om den blir solgt kommer helt ann på interessen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gbakke
    Gir deg 500,- for den
    Som dere også kan se så er min arbeidskollega her bare for å presse prisene opp litt....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av gbakke
    Gir deg 500,- for den
    500 kr kvalifiserer vel ikke til å kunne ta på fjernkontollen en gang, du får lov av meg skfigved til å klistre en lapp med "spark meg" på ryggen til gbakke for det utalelsen der ;-)

Det eneste som taler i gbakke sin favør her er så vidt jeg kan se at han har en BG801 projektor fra før, og kankje alerede har en fjernkontroll som vil virke med 1209s..... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nå vet jeg vel ikke hva kilo prisen på en BG1209S er?

:lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilo prisen er vel ikke så veldig høy i forhold til mange digitale projektorer, ser at f.eks Curt Palme har inne en BG1209s med nye 100 timers rør til rundt 9000$, så pluss frakt og moms kommer vel denne på rundt 58000*1.25 + ca 5000 i frakt så et sted mellom 70-80k og vekt ca 82kg. dvs. kiloprisen blir vel da et sted under 1000kr/kg. Får man noen brukbare digitale projektorer for den kg prisen fortiden tro...;-)

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også å slutte med CRT og gå over til digital.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Jeg vurderer også å slutte med CRT og gå over til digital.
    Ah, er det derfor du har fått sånn "ekkel" avatar ;-) skfigved, kan du antyde prisforlangende?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,har kjøpt meg en Sony HS50 som jeg skal teste litt,blir jeg ikke fornøyd så er det tilbake til CRT
    Ja,hvor mye har du tenkt å selge den 1209s'en for skfigved?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i utgangspunketet ikke bestemt meg for noen pris. Detter er bare en liten vurdering og jeg vil se om folk har interesse for den. Hvis folk er interessert i den starter jeg kanskje en budrunde på den.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger bekymre deg for liten interresse, men alt er jo et spørsmål om pris. For hver 10 000 over 20k du forlanger, vil nok interressen halveres. Ikke mange er villige til å bla opp 50k+ for en projektor i dag. Regner med du har kjennskap til unge Hegelstad, og han har jo erfaring i salg av slike juveler :-D Så du burde ha gode muligheter for å skaffe oversikt over forventet interresse. Selv er jeg meget interressert, men det spørs om ikke budsjettet sprekker :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Tror ikke du trenger bekymre deg for liten interresse, men alt er jo et spørsmål om pris. For hver 10 000 over 20k du forlanger, vil nok interressen halveres. Ikke mange er villige til å bla opp 50k+ for en projektor i dag. Regner med du har kjennskap til unge Hegelstad, og han har jo erfaring i salg av slike juveler :-D Så du burde ha gode muligheter for å skaffe oversikt over forventet interresse. Selv er jeg meget interressert, men det spørs om ikke budsjettet sprekker :-(
    50-60k er en grei pris, men så må man begynne å ta andre betraktninger også. Alder er allerede over 7 år! En dlp 1280x720 koster ny under 20k! Pluss at det er ikke mange som kjøper projector over 15k. I første omgang er det ikke mange som kjøper projectorer. Jeg vil tippe at mellom 0.5-1% av husstander har projector, av disse igjen så er det bare 1 av 5 som har dette permanent montert ala dedikert kino-rom.

Så det å finne noen som blar opp 50-60k i dette meget lille segmentet er litt av en utfordring.For å si det på en annen måte 99.95% av projector markedet ligger under 15k.

Det som ikke kan diskuteres er at det bilde som 1209s gir er klart verdt det, men det er derimot ikke så mange som tar seg råd til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm 1209s låter frestande.

Har en Barco Cine6 med original kartong och 3 olika kåpor med 1500 timmar på räknaren som jag kan lämna i inbyte? =)
    Den är LITE mindre. =) 3 år gammal. Helt tyst, vätskekyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrking
    Hmm 1209s låter frestande.

Har en Barco Cine6 med original kartong och 3 olika kåpor med 1500 timmar på räknaren som jag kan lämna i inbyte? =)
    Den är LITE mindre. =) 3 år gammal. Helt tyst, vätskekyld.
    Solgt til mrking for en 100lapp i mellombytte......hehe neida fra spør til alvor. Jeg flytter om en måneds tid og vurderer virkelig å få denne byttet ut. Hvis noen byr 60k for denne vil den nok forlate huset mitt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skfigved
    Hvis noen byr 60k for denne vil den nok forlate huset mitt.....
    Jeg tar den. Her er betalingen.
    ---
    kkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkk
    ---
    Du kan godt få kvittering også.. :P

Men fra spøk til alvor, du får nok solgt den. Men CRT salg kan ta lang tid. Er som flere andre sier ganske spesielt marked med få kjøpere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •