Mitt nye prosjekt - Sony 1292Q - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke så ille det der nei.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er litt sterkere streaking på bildet oppe i teksten over de lave bokstavene, men det så jo slett ikke værst ut det der, minnet litt om en horisontal "lokal" halo, men neppe spesiellt forstyrrende hvis det bildet er representativt og viser det mest fremprovoserte streakingen du får til på 1292 en din. ;-)

Kopierte bildet inn i et bildebehabdlings program og gjorde det neggativt, da kom streakingen tydligere frem, men det ser ut til at du har det både til høyre og venstre for teksten, men ut i fra beskrivelsene og hva jeg har sett av streaking tidligere så trodde jeg det skulle være sterket på den ene siden av et lyst felt , og ikke på begge sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mer på muligheter til å minimalisere "streaking" effekten, og har funnet en instilling som gir reel forbedring. Det er GAIN settingen på projektoren.

Fabrikk setting til GAIN er green max (255) og red/blue kalibrert etter dette for hvitfarge.
    Om jeg kjører green ned til 225 og matcher r/b mot dette så blir det merkbart mindre streaking. Muligen enda mindre med lavere gain, men da blir det problematisk med detaljer i skyggeområder på bildet.

Er nå nede på et streaking nivå som gjør at jeg kun legger merke til det, om jeg er oppmerksom og leter aktivt.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt før, det høres ut som du har fått tak i et svært bra eksemplar av denne. Godt er det.
    Jeg har sett screenshot som viser så mye streaking på disse under normale forhold at jeg hadde kastet den ut vinduet hvis jeg hadde hatt streaking i den graden.

Mike Parker har visst funnet en fiks for dette, men som alt annet han holder på med så tar det åresvis å få faktisk laget noe som folk kan kjøpe.

Kjelli

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, har denne Parker fortalt hvordan man eliminerer streaking, eller skal han selge det til folk som en "upgrade"?Er forresten interessert i å vite når dette kommer, i og med at jeg vurderer å kjøpe en 1292

Ha en fin kveld folkens!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eidos_
    Vel, har denne Parker fortalt hvordan man eliminerer streaking, eller skal han selge det til folk som en "upgrade"?Er forresten interessert i å vite når dette kommer, i og med at jeg vurderer å kjøpe en 1292

Ha en fin kveld folkens!
    Du og mange andre lurer på det samme. Han rir ikke samme dagen han saler for å si det slikt. Så det kan skje i morgen eller om 1 år

K

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •