CRT montering / kalibrering ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT montering / kalibrering ?

Hei,

Jeg er rimelig grønn hva crt projektorer angår, så mitt spørsmål går til de som har erfaring. Jeg har vurdert å kjøpe meg en ettersom jeg har et dedikert hjemmekino rom. Først tenkte jeg å kjøpe meg en bedre DLP enn den jeg har så har jeg begynt å snuse på CRT.

Har hørt at crt er veldig krevende å montere og kalibrere ? Finns det profesjonelle til å gjøre det f.eks. i Bergen eller gjør de fleste dette selv ?

Thanx

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det greie med å gå for brukt CRT er at disse kan anskaffes til en rimelig pris i.f.t ny DLP. Bonus må være at CRT uansett er en PJ som gir deg maks utbytte på bildekvalitet. Du må nok opp i DLP prisklasse >100k dersom du skal ha noe som begynner å likne
    Mest utbredt er nok kanskje Barco, jeg selv har en Electrohome Marquee 8500. Hadde selv aldri prøvd meg på CRT, men oppsett og konfigurasjon var rimelig enkelt.

Mange er redde for at en må finstille sånn ca annenhver uke, dette er ikke tilfelle! Når ferdig satt opp og konfigurert, kan det være at du deretter må benytte 5-10min hvert halvår for fininstilling av konvergens.

Der er mye hjelp å få på www.avsforum.com og du bør sjekke der under CRT forum og skaffe deg en oversikt over hva som er bra/dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Rolf, har en av de beste projectorene som noen sinne er laget, og som er meget stabil i bruk, og hans anslag er korrekt. Men de aller fleste andre projectorer trenger noe mer oppvarmingstid og vedlikehold. Vedlikeholdet som påkreves minimeres med hvor nøyaktig og riktig projectoren blir installert. Etterjustering skulle likevel være veldig overkommelig, særlig på Barco projectorer der det gjøres på noen få sekunder.

Det som er mer vanskelig er fargetemperatur. De aller fleste brukte crt-projector har en fargetemperatur som er helt på landet, og det er ikke så lett å korrigere uten forhåndskunnskap. Det er ikke uoverkommelig, men krever at man gjør ikke noe justeringer før man vet at man følger korrekt prosedyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I korthet:sørg for at G2 er justert riktig i hennhold til div menyer,LEDs osv
    Sett den på 6500k degrees i menyen.Dette burde være et fint ugangs punkt om projektoren ikke er alt for slitt.Gå så til manuel justering og juster black balance/white balance til en gråskala uten fargestikk.ALDRI BRUK G2 TIL JUSTERING AV FARGEBALANSE!!!

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Bergen og har endel erfaring med CRT. Ta gjerne kontakt med meg så kan jeg sikkert hjelpe deg.

Har du kjøpt deg en CRT eller vurderer du enda?

Lignende tråder

1. Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper.
    By Afseth in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 09-25-2005, 22:20
  2. Er regnbue eff. det eneste motargumentet mot å kjøpe DLP
    By Marantz in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 06-29-2005, 08:43
  3. CRT Prosjektor eller Plasma
    By TomH in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 07-12-2004, 11:02
  4. Nok en crt vs dlp tråd....