BG800 justeringsfeil på komponent, i menyen??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy BG800 justeringsfeil på komponent, i menyen??

Har en BG 800, brukt knappt 4000 t. Har prøvd å justere den, men får det ikke til på den inngangen som jeg ønsker, komponent. Har prøvd m/linjedobbler og uten noen tilkoblinger. Justeringen på alle andre innganger fungerer helt fint, men ikke på (32 hz?) RGB/komponent. Bildet i menyen blir da helt på "trynet", snøette, svart rutete og litt rosa. Men når jeg ser på film så er bildet klart og fint , men fargene er da ikke oppå hverandre fordi jeg ikke har fått justeret. Har hatt Helge på besøk og vi hadde også Per Johnny på tlf, uten særlig hell så langt. Har forsøkt m/to dvd spillere og to forskjellige komponent kabler. RGb kortet kan vel ikke være gått?, da ville jeg ikke hatt farger idet hele tatt, når jeg så film??. Kan det være dårlig lodding på strømforsyningen?? Den suser litt mer når vi prøver å justere på komponent og linjedobbler enn når vi bruker s-video.
    Går "greit" å se film på S-video dir. fra dvd til crt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BG800 har väl näppeligen komponentingång?

Kan inte tänka mig att en projektor från 1990 är utrustad med komponent ingång. Jag har aldrig sett det i alla fall.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havde noen av disse dvd spillerne VGA, RGBHV eller RgsB ut ? Jeg spurgte vist også om dette sidst du havde en tråd om dette....
    Prøv en brukt Philips DVD 963SA med RGsB firmware.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Havde noen av disse dvd spillerne VGA, RGBHV eller RgsB ut ? Jeg spurgte vist også om dette sidst du havde en tråd om dette....
    Prøv en brukt Philips DVD 963SA med RGsB firmware.....
    Min h/kdvd 20 har bare s-video og scart, jeg må bare bruke s-video via linjedobbler. Den andre dvd spilleren var Helge sin, en sony (vet ikke hvilken mod), m/tre komponent pinner, han har brukt den til en BG1200(tror også han hadde den til en 800). Men vi synket på grønn. Vi prøvde også med vga fra linjedobbler og fem bnc koblinger til crt. Uten mulighet for å lese menyen. Selv uten noen for for innput signal, så kunne vi ikke lese menyen når vi brukte port 4/5. Men bare denne. Så da skulle det vel ikke ha noe å si hvilken dvd spiller som var tilkoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Linjedobleren

Linjedobleren han har brukt kjører rgsb ut. Og denne er brukt både på min BG800 og Helge sin BG1200 uten problemer. Så det er nok ikke der problemet et ligger. Tenkte med en gang at det kunne være rgb inngangskortet da jeg har hørt at disse en ømfintelig for omkoblinger uten at prosjektor er slått av osv.
    Noen som vet om det er likt inngangskort på 800 og 1200 ?
    isåfall kunne vi byttet dette og prøvet. Har ekstra kort til BG1200

den er altså koblet opp på RGB uten H og V etter det jeg skjønner av teksten.

Er det noen som har noen andre forslag ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at BG800 er litt følsom for riktig polaritet på sync.
    Ellers så kan vel disse projektorene variere noe og være litt sære og vanskelig å få til på enkelte frekvenser, noe avhengig av forskjellige kalibreringer og innjusteringer fra Barco sin side også muligens.. Anbefaler at du får tak i en Momitsu lignende DVD avspiller, der man kan benytte RGBHV mer direkte, og via custom justeringer, kan tune bilde frekvens, oppløsning og polaritet på sync, så man lettere treffer hotspot for oppsettet til den gjeldende projektoren. Ser du har hatt Helge på besøk og vært i kontakt men Per Johnny også. Siden det ikke hjalp, vil jeg også mistenke at det kan være en feil i projektoren, en deffekt i inngangen, en uttørret kondensator eller noe, og da er vel feilsøking med byttekort, en mulig løsning på problemet. Har du en annen lik 800 som virker, kan det kanskje være en løsning å teste forkjellige komponenter over, men man har vel en liten risiko for å skade friske komponenter på den måten, så vet ikke egentlig hvor lurt og rissikofullt dette kan være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke om RGB-inputkortet er likt på 1200 og 800. Last ned "barco history" regnearket fra Barco og sjekk selv. Ellers kan du feilsjekke litt med å koble et kompositt videosignal direkte fra dvd-spilleren og til den grønne inngangen på port 4/5. Velg 4 (synk on green), og du vil få et grønt bilde på lerretet hvis den grønne kanalen er ok. Fra PC er det ofte problemer med å få projektoren til å synke. Muligens samme problem med enkelte linjedoblere. Det som har hjulpet meg er å koble et RGB-interface mellom projektor og kilde. Fås ofte f eks på eBay brukt til en billig penge.

Gunnar

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare korrigere litt her. Problemet er kilde uavhengig!!
    Uten å ha noe tilkoblet og etter å ha slettet alle blokker og satt alt til midtstilling i menyen er problemet som følger: Det er ingen problem å justere de forskjellige program slik som CGA - EGA osv. alt unntatt VGA som ligger på den KHz som linjedobbleren bruker. Når man går inn på VGA for å justere så kommer ikke rutemønsteret opp men fylles med horisontale striper mye likt slik en TV ser ut når den søker etter kanaler. Det er altså ikke noe galt med verken kabler eller det utstyr som kobles til, det er noe galt i selve Barco-en. Jeg vet ikke hva det er men noe er det og noen her vet det kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Må bare korrigere litt her. Problemet er kilde uavhengig!!
    Uten å ha noe tilkoblet og etter å ha slettet alle blokker og satt alt til midtstilling i menyen er problemet som følger: Det er ingen problem å justere de forskjellige program slik som CGA - EGA osv. alt unntatt VGA som ligger på den KHz som linjedobbleren bruker. Når man går inn på VGA for å justere så kommer ikke rutemønsteret opp men fylles med horisontale striper mye likt slik en TV ser ut når den søker etter kanaler. Det er altså ikke noe galt med verken kabler eller det utstyr som kobles til, det er noe galt i selve Barco-en. Jeg vet ikke hva det er men noe er det og noen her vet det kanskje?
    Denne "forstyrrelsen" kom helt plutselig da jeg holdt på m/ny justering. Da var alle koblinger og signalkilder tilkoblet. Ingen av kablene ble flyttet på, under justering. Så derfor tror jeg ikke at rgb kortet kan være gått????

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser den 32 hz ved valgte kilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har definitivt et problem med signalet. Det kan også være dårlig jording på sync kabelen. Det at Barcoen oppfatter halv vertikal frekvens er typisk .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kabelen som vi brukte var Helge sin komponent kabel og den funker jo hos ham.
    Men skal prøve på nytt og bytte ut overgangene på min kabel fra dobbler til crt.
    Men mener også å huske at feilen oppstod selv uten noen form for innput, nå er det noen uker siden jeg prøvde sist.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd en annen kabel, en"vga-pinn"? fra dobbler og 5 bnc inn på crt, uten at det hjalp. Det er en kabel som følger m/ en AVerBox.
    Må jeg da inn på power `en for å lodde jorden på nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv et nytt inngangs kort. Lynnedslags skade?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok
    Noen som har et slikt til å prøve først, for deretter å selge hvis det er det som er feilen?????

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mrking har mange deler til salgs.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...cat=6&mypage=1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kom jo på at jeg har en bd600 selv. kan kortet fra den brukes???

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke sikker på.Kanskje du finner noe info her: http://www.curtpalme.com/Barco500.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    jeg kom jo på at jeg har en bd600 selv. kan kortet fra den brukes???
    NEI!! :-)

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •