barco graphics 808s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nå fått tak i et nytt bilderør

Jeg fikk et aldri så lite problem når jeg satt inn dette røret og koblet sammen alt igjen. Det som skjedde var at når jeg skulle konvergere bildet så viste det seg at rasteret i det røde røret ikke passet i forholde til det nye grønne og blå. Det vil si at når jeg fin konvergerer så går ikke skalaen langt nok til at jeg får det røde opp på nivå med det grønne og det blå.

Ikke forstår jeg hva som er problemet i og med at det var det grønne som jeg skiftet ut og ikke det røde. jeg skrudde ut både det røde og grønne og byttet komponentene på rørene i håp om at dette skulle hjepe men ingen hjelp i det nei.

Er det noen som vet om en måte som man kan flytte hele rasteret til bare det røde røret og ingen andre?. jeg prøvde å skru en plass bak på en skrue der det stod VAMP-R men det gjorde bare at det røde rasteret ble forandret i vertikal størrelse, det flyttet altså ikke på rasteret.

Noen som har en annen ide?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle nok hatt noen til å hjelpe deg med dette,det er ikke bare og skifte rør.
    Det er en del ting som skal justeres inn etterpå,så du ikke ødelegger røret etter kort tid.

Du må justere Vertical og Horizontal SHIFT på rød og blå etter rørskift dette er normal prossedyre.

Vertical SHIFT finner du på kort nr. 3 fra høyre når du står bak pjen og den er plasert på bord/gulv, to messing skruer merked med rød og blå maling.

Horizontal SHIFT finner du på kort nr. 1 fra høyre når du står bak pjen og
    den er plassert på bord/gulv,her er det også to messing skruer merket med rød og blå maling.

Husk å reset/midtstille alle justeringer i menyen før du begynner.

Lykke til!

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en annen ide?
    Oi, her er det mange faktorer. Vet ikke nøyaktig hva du har gjort lissom!

Men, er rasteret på det røde røret sentrert, akkurat som på de andre to?!
    Det bør det helst være før du begynner med noe som helst konvergensstilling, samt før geometri...

antatt at raster er ganske bra sentrert:
    da er mitt tips, ta opp ett "crosshair", nullstill alle innstillinger, så bruker du mekanisk innstilling på linsene til å sikte linsene inn slik at krysset på alle fargene går sammen, perfekt... Du må stille vinklingen på linsene så det blir perfekt på midten, FØR du gjør noen elektriske innstillinger. Det er viktig for å få stabil konvergens! Å justere noe til enden av skala er FYFY...

om rasteret ikke er sentrert, eller om det er skeivt i forhold til de andre, så kan det være deflection joke'n som sitter feil. For langt fram/bak, eller skeivt på. Vet ikke om det er noen sentreringsmagneter på barco, men det er vel gjerne ikke det.
    Astigmatisme på røret du har byttet Må du også sjekke! Mange poster tidligere om det...

Håper det ordner seg.

Morten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det til nå

Justerte blå og rød raster til midtposisjon(50) i alle posisjonene også midtjusterte jeg rasterene, deretter justerte jeg rasterene i vertikal og horisontal posisjon. så var det bare å justere geometri og konvergens.

Alle bildene er nå i lik posisjon og sentrert i rørene.

har fått et latterlig bra bilde nå .

Blir mye film i jula!!!.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da. Det blir litt film og mye finjustering ("tweaking" på ny-norsk). Det vet alle som har vært igjennom en CRT-prosjektør. Man blir grepet av manien: "Jeg er sikker på at jeg kan få det blidet litt bedre... Hva, er klokka halv fem om morgenen alt?!" :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant sant!!!!