God kabel til CRT projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God kabel til CRT projektor

Er det noen som kan gi meg en anbefaling på god bildekabel. Skal brukes mellom Barco RVCD-05 og Barco graphics 800. Vet ikke om jeg skal satse på monster eller supra, eller er det andre merker som kan gi meg mer kvalitet for pengene?

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en pm til Ingen, han har en kjempebra kabel til en billig penge!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en HD15M til 5xBNC du skal ha så har Clas Ohlson en bra og billig kabel. Bruker denne selv og er fornøyd.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvis det er en HD15M til 5xBNC du skal ha så har Clas Ohlson en bra og billig kabel. Bruker denne selv og er fornøyd.
    Ærlig talt, den er billig ja, men ikke bra.

K

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker supra.
    Fungerer meget bra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker kabelen som Bjørn Hegelstad aka "Ingen" leverer, den er kjempegod og som sagt billig, ser også at crtprojectors selger samme kabelen (alpha wire)! I følge Bjørn så god at man ikke trenger tenke på kabel mer. Er den god nok for hans Primare/Crystalio/Barco Reality 909, er den god nok for meg! Kjelli, bruker du også denne kabelen?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på alpha wire?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 2000 for 15 meter ferdig terminert med bnc plugger (5 separate kabler på 15m), samt break out box (HD15M til bnc), men det var en del av et pakketilbud sammen med projektoren min, samt installasjon og kalibrering av denne. Tror forresten de selger samme kabel på ELFA, mener jeg så den der sist jeg var innom webshoppen deres. Tror den kostet ca 15kr meteren, men da kommer terminering og break out kabel i tillegg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Jeg bruker kabelen som Bjørn Hegelstad aka "Ingen" leverer, den er kjempegod og som sagt billig, ser også at crtprojectors selger samme kabelen (alpha wire)! I følge Bjørn så god at man ikke trenger tenke på kabel mer. Er den god nok for hans Primare/Crystalio/Barco Reality 909, er den god nok for meg! Kjelli, bruker du også denne kabelen?
    Det er den der belden kabelen. tykke pølsa med 5Xcoax i?
    Det er denne iallefall jeg bruker, en svært god kabel, http://tinyurl.com/79bte

Kablene Bjørn H. leverer er meget bra kabler til en ok pris.

Kjelli

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Ærlig talt, den er billig ja, men ikke bra.

K
    Jo i forhold til pris og ytelse så er den meget bra. Slutt å forvirr han som spør.

Clas Ohlssons kabel har jeg testet mot en Supra til kr 1000,-. Testen gikk ikke Clas Ohlssons ufordel...... og Supra kabelen ble sendt tilbake.

Er 100% sikker på at kabelen fra Clas Ohlsson vil være bra nok til en BG800 (hadde det vært HD via en 808 - se det er en annen historie). Du kan bruke 1 million på kabel men vill ikke kunne hente noe bildemessig her.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skriv heller at det er en bra kabel i forhold til prisen når du skal anbefale noe, og ikke bare at det er en "bra og billig kabel", for det er det ikke. Billig ja, bra nei.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Så skriv heller at det er en bra kabel i forhold til prisen når du skal anbefale noe, og ikke bare at det er en "bra og billig kabel", for det er det ikke. Billig ja, bra nei.

Kjelli
    Synes et viktig poeng i denne kvalitets kabel tråden er at lengden og termineringene er en viktig del av den samlede ytelsen til kabelen.

Kan man klare seg med 1.8m kabel med HD15M til 5xBNC termineringer, så gjør clasohlson kabelen (diskutert tidliger i tråden her) en god jobb for de båndbreddene man snakker om her.

Skal man derimot ha større lengder, må man fort opp i den kabeltypen med bedre skjerming og termineringer som "ingen" selger, for å oppredholde et godt signal/støyforhold og få god skjerming både utenfra og RGBHV signalene seg i mellom.

Når det gjelder kabel, vil den økte lengden alltid etter min mening ha en degraderende signal/støyforhold faktor, så den fysiske kilde til projektor opsettet og lengdene på signalkablene vil alltid ha en innvirkning på resultatet og dermed kan man fort ende opp med at en 1.8m clasohlson gjør en like bra om ikke bedre jobb enn en mye bedre kabel klarer i et 10-15 meter oppsett.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok anbefale de der legger opp i rør, eller har de gående igjennom vegger osv. å velge Belden eller lignende med en gang. Nå tror jeg dog trådstarter bare trenger en kort kabel....
    Jeg lagde opp 10 meter Supra AV-3 igjennom vegger og under gulv til min Sony, og kommer jeg i tanke om å ville skifte kabel blir dette en vrien jobb gitt !
    Mener jeg har set en nettside et sted med test av videokabler, men husker ikke helt....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for god tilbakemelding

Takk for all tilbakemelding. Var visst mere interesse enn jeg trodde. Har nettopp kjøpt brukt kabel fra en på forumet. Har også fått flere tips om å kjøpe spesial laget kabel, og det er nettopp det jeg har gjort. Blir å legge ut tilbakemelding når jeg har testet den.

Tror ikke noe Clas Olsson kabel gir noe særlig bra resultat. Har nå en supra kabel som jeg ikke er noe særlig fornøyd med, det var nettopp derfor jeg startet denne tråden. For å få vite om det finnes noe bedre der ute, som ikke koster allt for mye.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Takk for all tilbakemelding. Var visst mere interesse enn jeg trodde. Har nettopp kjøpt brukt kabel fra en på forumet. Har også fått flere tips om å kjøpe spesial laget kabel, og det er nettopp det jeg har gjort. Blir å legge ut tilbakemelding når jeg har testet den.

Tror ikke noe Clas Olsson kabel gir noe særlig bra resultat. Har nå en supra kabel som jeg ikke er noe særlig fornøyd med, det var nettopp derfor jeg startet denne tråden. For å få vite om det finnes noe bedre der ute, som ikke koster allt for mye.
    Spent å høre dine synspunkter på den spesiallagde kabelen. Når det gjelder Clas Ohlsson kabelen så kan jeg fortelle at den gjør en meget bra jobb på en BG800.

Har det siste året lagt over 1000 timer til telleren på min BG800 (som jeg er meget fornøyd med). Testet til å begynne flere kabler men endte opp med Clas Ohlssons, mitt intrykk er at det er bedre å legge pengene i lerret og dvd-spiller/scaler - det er mer å hente der.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000

Hvad er der galt med Supra´en da, og hvilken Supra er det ?

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Clas Ohlson kabelen med HD15 til 5 BNC på 1,8 mtr det er snakk om så er denne faktisk feil produsert med 50 ohms BNC plugger og er extremt dårlig på høye oppløsninger. Jeg har ikke prøvd den på 480i/576i det kan kanskje fungere men jeg vil uansett ikke anbefale den siden den har feil impedans!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Hvis det er Clas Ohlson kabelen med HD15 til 5 BNC på 1,8 mtr det er snakk om så er denne faktisk feil produsert med 50 ohms BNC plugger og er extremt dårlig på høye oppløsninger. Jeg har ikke prøvd den på 480i/576i det kan kanskje fungere men jeg vil uansett ikke anbefale den siden den har feil impedans!
    Har du testet kabelen?

Kan bare si at kabelen leverer et flott bilde fra pc på 720p uten problemer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at BNC pluggene på Clasohlson kabelen har en 50ohm impedance, det vil jo kunne skape en del "ringing" og ekko i signal førselen som vil forstyrre bildekvaliteten. Når det er sagt, kan ikke heller si at jeg merket noen negativ påvirkning fra "Clas" kabelen på de frekvensene jeg benyttet den sammen med.

Har man en Barco Reality 909 projektor og andre High End signalkilder, og ønsker å utnytte de båndbreddene disse takler, holder det selfølgelig ikke med en 200kr PC monitor kabel fra Clasohlson, det vil jo være som å montere 2CV felger og dekk på en sportsbil, og forvente rekord raske rundetider på tørr asfalt.

Når det er sagt, er det vel også sånn at det ikke er prisen som betyr så mye for valg av kabel, men ytelsen sammen med det det utstyret den skal brukes sammen med.

Kan ellers anbefale denne siden : http://www.epanorama.net/documents/w...impedance.html
    for de som er litt interesserte i cable impedanser og for å få litt mer forståelse av kabel og kabelteori. ;-)

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har du testet kabelen?

Kan bare si at kabelen leverer et flott bilde fra pc på 720p uten problemer.
    Ja! kabelen er testet men ble raskt kassert på grunn av skygger og støy i bildet, men funker den i ditt oppsett så er jo det glimmrende.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •