Barco Data 801s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Data 801s

Vil dette bli en bra hjemmekino- projektor?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til dvd titting er dette en yppelig projektor, vis den er i god stand. Den har veldig bra farger pga fargefiltra bilderør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja BArco Data 801s är en ruskigt bra projektor för pengarna.
    Det går bra att köra 720p med den så du kan mata den med material som är HDTV derived utan problem.

Den är snäppet bättre än Barco 800 och snäppetunder Barco 808 kan man säga.
    Bildmässigt tycker jag inte en low hour mint 801:a ligger långt efter 808:an.

Vettigt prisläge för denna är väl mellan NOK 10 000:- och 16 000:- beroende på skick.
    Det är iaf vad jag brukar sälja mina för.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget bra maskin. Må moddes litt (som kan gjøres med letthet) for å få den så stille som mulig.
    Er rørene i bra tilstand er det en meget bra maskin, som regel er disse realtivt rimelige og.

Kjell

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ls_15
    Vil dette bli en bra hjemmekino- projektor?
    Hvis tilstanden til elektronikken og rørene er god, oppsettet av Barco Data 801s projektoren er gjort skikkelig, kvaliteten og oppløsningen til kildemateriale treffer "hotspot" for det projektoren klarer å oppløse, samt god lyskontroll i rommet, da er det etter min mening fremdeles få lampebaserte projektorer som klarer å vise et kinobilde like riktig og overbevisende som disse projektorene.

Disse CRT projektorene er ikke nye lenger, og er heller ikke plug and play, og det krever en del kunskap og tweaking for å få disse store "monsterene" til å yte sitt beste, så man kan vel regne med noen timer til fysisk oppsett og installering og justeringer under "panseret" for å få til et bra resultat.

Det er også her CRT guruene som man kan få kontakt med her i forumet kan trå støttende til og kan trylle frem det fulle potensiale i projektoren. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det er en meget bra maskin. Må moddes litt (som kan gjøres med letthet) for å få den så stille som mulig.
    Er rørene i bra tilstand er det en meget bra maskin, som regel er disse realtivt rimelige og.

Kjell
    Hei - bruker en 801s som jeg er meget godt fornøyd med (kostet på meg nytt blå rør) - men oppunder taket i et lite rom på 3X5 så støyer den en del.

Har du noen konkrete tips for redusere støynivået?

Mvh

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard
    Hei - bruker en 801s som jeg er meget godt fornøyd med (kostet på meg nytt blå rør) - men oppunder taket i et lite rom på 3X5 så støyer den en del.

Mvh
    Se her http://avforum.no/forum/crt-projektorer/17032-viftemod-barco-graphics-808-a.html

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard

Mvh
    Bytt viftene til å begynne med (søk på forumet så finner du hvilke). Det neste er å ta ut den "kassen" som den interne "remoten" sitter i. Ved å ta ut hele den kassen så vil du få et ekstra hull bak som bedrer luftstrømmen betraktelig, og spesielt når du har den takmontert.

K

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke BD801s så godt viftemessig, men jeg inbiller meg at de store 12cm viftene i bakkant suger inn luften utenfra og blåser kjøleluften over elektronikken innover i projektoren, dvs motsatt luftrettning av viftene i 808 projektorene.

Bare vær nøye med at man får samme luftstrømms rettning som original viftene, så tror jeg det skulle gå greit å benytte de samme papst viftene som beskrevet for 808 serien.

Det som etter min mening gjør papst viftene litt stillere enn de originale, er at de har en litt lavere rotasjons frekvens, er litt bedre aerodynamisk utformet, og ikke har et ujevnt støvlag på overflaten og dermed er bedre avbalangsert.
    Men den viktigste grunnen er nok at opplagringen på en vifte som er noen år , og har gått noen tusen timer, har ofte små ujevnheter som fører til vibrasjoner. Gummi opphengene og måten vifta er festet inne i Barco kabinettet skal jo dempe vibrasjonene noe, men over tid når gummien blir litt tørrere og stivere, kombinert med mer lager vibrasjoner, så blir den hørbare støyen litt i overkant av det som er behagelig i hjemmekino sammenheng.

Etter viftemodden på 808 projektoren i min hjemmekino, ble støyproblemet nermest borte. Nå er det drivverket i DVD avspilleren som kan høres i enkelte stille passasjer i filmen, så det sier vel litt om hvor godt viftemodden senket støynivået. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk gutter :-) det var nyttig info - Skal prøve å finne riktige papst vifter og ta en innspeksjon for å se på mulighetene for å fjerne den "kassa"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •