Hoirisontal størrelse for bilde på BG1208s/2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hoirisontal størrelse for bilde på BG1208s/2?

Jeg er "kanskje" lykkelig eier av en 1208s/2. Lykkelig hvis noen kan hjelpe meg med følgende...

Jeg får ikke skalert horisontal størrelse på bildet, til at det skal fylle rasteret slik at jeg får utnyttet potensialet i projektoren. Dvs hvis jeg benytter Barcos factory preference for 2 meter bredt 16/9 lerret skal jeg være 2,88 meter fra... med dette er det ennå 10-20 cm som mangler på hver kant på lerretet med 99 i innstilling på horisontal size.

Jan Erik, eller Per Johnny
    Kan dere si meg prosedyren for å justere "horisontal amplitude" for denne projektoren?

Mine to andre projektorer (BD701s og BG801s) har ikke dette problemet, og de kan uten problem projisere et bilde med mine ønsker?

Hvis det fins bilde av riktig motstand det skal justeres på er det det beste? Gunnar gav meg informasjon med bilde fra BG808s service maual for samme procedyre på denne. MEN kortene er ikke like på min BG1208s/3 (eller 1208s/E som det står)

Nr to er problemer med synlig raster på det blåe røret når ingen kilde er koplet til... G2? Er det bare å justere G2 på denne til lysdiodene slukker?

PS! Projektoren har nettopp vært inne til service hos Videosystem, ifølge selger (som er ABB i Trondheim).

Takk!

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du finner ut av dette...!
    Er jo så mye god kompetanse på forumet her at det burde være noen som vet råd.

Mon tro er det samme med bildestørrelse på BWA's 1208s/2 ?

Morten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Du har to muligheter;bredde spoler eller spenning fra smps.Skal sjekke på mandagen mht dette samt om det medfører riktighet mht om denne har vært på service hos oss...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke oppløsning kjører du? Sjekk 'timingen' på den oppløsningen du kjører. Du kan eventurelt redusere 'front and back porch' for å få ett bredere bilde med Powerstrip.

Test med ett standard 640x480/60hz signal, da skal du klare å få ett bilde som er noe større en lerretet ditt.

Per Johnny

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny, jeg har prøvd justering av f/b porch på alle mulige frekvenser. Det er fortsatt milevis til kanten på fosforet på begge sider. Ergo kom jeg til den konklusjon at det enten var gjort noe med den, eller at den har vært feiljustert siden dag 1?

Jan Erik, det er din teori jeg også har funnet må være riktig, men uten et bilde av hvor jeg skal justere er jeg liksom litt i blinde? smps justerings poten for horisontal amplitude er jeg ikke sikker hvor sitter. Indivduelt er ikke størrelsen på hverken raster eller bilde forskjellig, ergo er jeg litt i tvil om å justere på coilene...

Jeg skal ta bilde av innmaten på denne og legge ut, kanskje noen av dere kan si med sikkerhet hviken "pot" som skal justeres?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •