forrstyrelser på barco G800 v/innstilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forrstyrelser på barco G800 v/innstilling

har en barco G800. Hadde stilt den inn sånn noenlunde, men skulle gjøre det bedre. Bruker en h/k dvd 20, s-video via AVerBox 3 og deretter BNC kobling til projektoren. Når jeg skulle stille inn etter projekorens veil. så ble bilde dradd kraftig mot høyre og ble rosa og litt flimrete, slik at det ikke gikk å se hva som var veilledn. Skulle prøve ved å bruke s-Video dir. fra dvd til projektor og opplevde litt av det samme men her kom og gikk dragningen mot høyre av og til. Prøvde å stille inn test bilde som er i dvd spilleren, det gikk bra men er ikke godt nok. Bilde går å se på når det er vises film, men fargene er da ikke oppå hverandre. Dragning og flimring var ikke tilstede da jeg kjøpte den. der er også horisontal forstyrrelse som ruller nedover med jevne mellomrom når jeg prøver å se film.
    Forslag til løsning?????
    Hilsen frustret Bergenser.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Først og fremst er AVerBoxen ikke egnet for å mate en såpass høykvalitets projektor med bilde (helt uansett)... Dernest antar jeg at boksen ikke klarer transkode signalet, som dermed blir komponent/komposite (?) i stedet for RGB, som er det projektoren støtter.

Du kan enten kjøpe en transkoder-boks av Halvard eller Per Johnny (Per Johnny frekventeterer dette forumet), alternativt vurdere en videoprosessor som takler transkoding av signalet. Lumagen VisionPRO til ca. 9000 (inkl. BNC-modul) er et alternativ i så måte:

http://avforum.no/avnytt/showproduct...7/cat/9/page/2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Men vil forrstyrrelsene som da er v/instill. forsvinne. De er jo ikke tilstede v/filmvisning??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, ved filmvisning er det mulig signalet fra dvd-spilleren leveres i RGB og dermed ikke trenger transkodes...

Uansett vil du trappe opp bildekvaliteten flere nivåer ved bruk av en skikkelig videoprosessor (samt løse problemet med andre kilder som trenger transkodes)!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, skal ha linjedobler når jeg finner kr., men pr idag er det innstillingen som er probl. er håpløst å se på når du ikke får justert fargene. Og bilde var bedre å se på gj. av-boxen enn å kjøre dir på s-video fra dvd til projektoren.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke helt til hverken din AV boks eller projektor, men, normalt MÅ du ha RGsB eller RGBHV til din projektor.
    Man kan , normalt ikke, får gode resultater uten dette, nogle projektorer accepterer dog komponent, i forskjellige grader av succes..
    Kjører du komponent til en projektor der ikke accepterer dette får du grønnt bilde.
    Skjønner ikke helt hvorfor du vil justere fargerne på projektoren ! Har du rett signal til projectoren trenger du ikke dette, og med RGB kan man ikke justere farger i projektoren. Tyder på du har feil signal til projektoren, og da vil justere bort noe der ikke kan justeres bort likevel...
    Du må ha en dvd spiller der kan give RGB ut, en billig Eltek spiller, Momitsu eller Philips dvd 963SA med RGsB firmware.
    Du kan også velge f.eks. en dvd spiller med HDMI/DVI ut, men da må du stadig ha en HDMI/DVI til RGBHV transkoder....
    Når du har rett input, og normalt bilde, kan du begynde å sette opp projektoren....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal justere rød på grønn og blå på grønn, fordi det ikke var optimalt innstilt v/forrige innstilning. Så jeg har fått det sånn noen lunde til v/forrige justerin. Men når jeg nå skulle gjøre det på nytt kom disse forrstyrelsene som ikke har forsvunnet de ganger jeg har prøvd igjen. det er akkurat den samme spilleren som jeg har hatt før. Men jeg bruker kun s-video. Da det ikke er andre tilkoblinger. Averboxen har s-video inn og bnc rgb ut. Det ble et mye bedre bilde uten å se linjene, slik som det blir når jeg kjører dir. fra dvd til projeltor m/s-video

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Barco 800

Jeg har en Linjedobbler til salgs i åsane når du har funnet penger.
    Denne er brukt på samme type Barco.

Ellers vist du skal ha hjelp til innstilling vil jeg anbefalle Helge her på forumet.
    Han har peiling på Barco, har hatt han ute og stilt inn min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hva skal du ha for den?