Barco 701, installasjon osv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 701, installasjon osv

Javel, etter litt om og men ble det faktisk CRT her i huset.

Har lekt meg litt med den men sliter som forventet med en del ting. Så da henvender jeg meg til dere her som har peil.

Den delen hvor du skal få "krysshårene" (det der krysset) til å stå over hverandre, løsner jeg skrue A og B på rødt rør, men de vil ikke rikke seg. Det står noe om A' og B' men disse finner jeg ikke og er heller ikke vist i manualen. Hvor finner jeg dette slik at jeg faktisk kan flytte på rørene?

Når jeg stiller på raster på det røde, så er hele fosforflaten rød. Uansett hvor mye jeg stiller så dekker det rød hele synlige flaten. Hvordan stiller man på størrelsen på rasteret?

Hvor får jeg tak i et nytt grønt rør til denne 701'en. Det står HD-145 på rørene så det er nok sånne jeg trenger. Det grønne er nok ferdig for dagen....

Det var det jeg kunne komme på i slengen....takker for all hjelp.

g-h

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du manualen? Hvis ikke finner du den her:

http://www.nine3media.com/manuals/Ba...r%20Manual.pdf

Skal kikke å se om jeg finner noen svar til deg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama kom hjem 10 minutter etter at jeg stilte spørsmålene Er nesten for gale at de skal ha så mye makt

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe i den manualen om noe mekanisk innstilling av rørene... nå skummet jeg i gjennom, men fant bare hvordan man stiller inn elektronisk.

Rusty, du har vel hatt 701s? Hvor sitter skruvene for å løsne linsene så det går an å justere de? På 801s så er det jo et deksel man tar opp rett over linsene, er det noe lignende på 701s?

Ja jeg var jo mye til hjelp.... :roll:

Men det du sa om at hele fosforflaten var helt rød, og at du skulle stilt det mindre. Du finner den justeringa hvis du går inn i Random Access Adjustment Mode, og velg Geometry, husker ikke helt hva du skal velge under der, men det heter noe med horistonal og vertial (to forskjellige justeringer). Er vel bare å prøve å se om det blir mindre. (juster ned contrast først, og lyset litt opp, så slipper du å se rødt resten av kvelden når du ser inn i røret.. )

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg hadde 701s før.Se på bilde på denne linken: http://avforum.no/forum/crt-projektorer/12869-hj-lp-til-barco-cine-6-a.html

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay,så på 701s så tar man av hele dekslet i stede for en liten luke?

Men men..er vel kanskje ikke så nøye lengre.. om g-h sin bedre halvdel har satt ned foten. :roll:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Dama kom hjem 10 minutter etter at jeg stilte spørsmålene Er nesten for gale at de skal ha så mye makt
    Dette er jo ikke et helt uvanlig fenomen i CRT projektor sammenheng. Tror sjokket over den virkelige CRT projektor størrelsen har mye å si for negative reaksjoner og førsteinntrykket osv. Gir ikke projektoren et plugandplay drømme bilde og kinofølelsen med en gang, samt at den må f.eks "invadere" en del av taket i stua, for å få til et brukbart oppsett, da er det vel ikke mange damer som ikke ser på mannen sin og lurer på om ikke han har blitt helt gal og må beskyttes mot seg selv....;-)

Er man meget interesert i hifi og hjemmekino, og er bitt av basillen, tror jeg man ikke alltid børr gå på akkord med seg selv, og fort kan gjøre seg selv og dama en "bjørnetjeneste" hvis ikke begge til tider i parforholdet kan bestemme hvor skapet eller Barcoen kan stå/henge. I et parrforhold hanler det mye om å sammarbeide og lære å leve og føye seg etter hverandre. Kanskje denne problemstillingen er grunnen til at det er en del hjemmekinoer som var garasje, eller et uinredet loft i et tidligere liv.

Ellers så er jo BD701 jo blandt de mindre barcoene og regnes vel som billige og greie nybegynner modeller. Tenk hvis du hadde kommet hjem med en fullsize 9" CRT av typen BG1209s, Cine9 eller en G90 "under armen" og du hadde refinangsiert huslånet og kanskje betalt flere tusen bare i fraktutgifter....;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hadde jeg kommet hjem med en slik, så tror jeg at jeg måtte regnet med at jeg hadde stått på gata ganske fort med bare meg og prosjektoren

Joda, en må føye seg, og siden vi får nytt hus og jeg har klart å grine meg til 9m2 som jeg kan "nesten" gjøre hva jeg vil med så tror jeg at jeg må være fornøyd med det Og BenQ'en gir jo helt alright bilde

Takker uansett for all hjelp

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt hus og du får 9m2! For en heldigris du er Glenn! :grin:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nytt hus og henvist til et 9m2 lite rom som du ikke får lov til å bruke en liten Barco projektor i en gang.... :?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei...jaja, gjør narr du..du aner ikke hvor lenge jeg jobbet for de usle 9 m2

Nå skal det og sies at med hus så er det egentlig enderekkehus på totalt 62, og då har eg faktisk fått 1/6 av huset helt for meg sjøl Er lite greier, men med 100 tusen i anlegg og pc'er i huset så er det begrenset med penger til hus

I kampen mot damene, så tar jeg det jeg får

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •