Barco 909 Reality - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper at det er noe av den samme effekten man får med å kondisjonere nye/rebuild rør, en slags form for kontrollert og rolig innkjøring de første 50-100 timene for å få en jevn og homogen fosfor overflate inne i røret og vil bedre den opplevde skarpheten i forhold til en ukondisjonert overflate.

Ser at Per Johnnyhar beskrevet litt om rør kondisjonering for rebuildt rør her tidligere. http://avforum.no/forum/crt-projektorer/19411-prosjekt-rebuilts.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Dette var noe jeg ikke var helt klar over, hvor mange timer ca tar det før bilderørene oppnår best skarphet?
    Min erfaring sier ett sted mellom 200-500 timer.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Min erfaring sier ett sted mellom 200-500 timer.
    Ok, dvs at det ikke lønner seg å bruke mye tid på innstilling av fokus med nye rør før de er kjørt en god del timer da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Ok, dvs at det ikke lønner seg å bruke mye tid på innstilling av fokus med nye rør før de er kjørt en god del timer da?
    Man tar det helt etter boka ved innstallering også, men begynner ikke å 'tweake' før de har kjørt seg inn.

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    tomgang i 1080p :grin:

Hva går viftemoden ut på, er det noe av den samme som BG808 papst/zalman vifte modden?
    Det ser kanskje ut som en spøk at den går på tomgang på 1080p, men det virker faktisk slik. 909'n blir ikke varm, luftstrømmen ut av 909 er nesten 10 grader under 808s'n

Nei ser ikke ut til at viftemodden bli helt det samme som i 808'n nei, det er samme viftene som står i 909'n men det er en extra 80mm i front og en 40mm i covergence skuffen.

Jeg regner med at det blir en oppgradering av 808 modden også hvis dette blir bra!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Det ser kanskje ut som en spøk at den går på tomgang på 1080p, men det virker faktisk slik. 909'n blir ikke varm, luftstrømmen ut av 909 er nesten 10 grader under 808s'n

Nei ser ikke ut til at viftemodden bli helt det samme som i 808'n nei, det er samme viftene som står i 909'n men det er en extra 80mm i front og en 40mm i covergence skuffen.

Jeg regner med at det blir en oppgradering av 808 modden også hvis dette blir bra!
    Generellt er det vel lurt å være på den sikkre siden og ikke risikere å ende opp med for liten kjøling av disse projektorene, synes forøvrig 808 vifte modden fungere greit og egentlig gjør projektoren stille nok. Har forresten intrykk av at dersom man har projektoren takmontert som jeg har og har åpnet opp projektoren for justeringer bak i "kort" avdelingen, vil utskiftningene av luften horisontalt bli litt for dårlig til at den burde gå så veldig lenge på den måten med de tre viftene i bakkant i "falsk luft modus".

Regner ellers med at 909 serien sitt kjølesytem er tilpasset en litt mer oppvarmet og vanskelig simulator situasjon og dermed er en tanke overdimmensjonert i forhold til hjemmekino miljø, ca 10 grader under 808 synes jeg hørtes mye ut i 1080p , ettersom jeg måler en differanse på omgivelses og intern temp på rundt 10-12 grader på min BG808s etter vifte utskiftingen (riktig nok i 720p).....

En ting er sikkert, og det er at en 909 vil stå høyt på ønskelisten for fremtidige investeringer, men det er jo snakk om mye penger også da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mycket fin projektor där. Det jag undrar, och har en långgående debatt om, är om du ser mer DETALJER med din 909 mot vad du gjort innan med tidigare CRT? För även om 180 mhz RGB bandbredd och bättre rör ger bättre skärpa, så bör man även kunna se detaljer bättre än t ex med en 1209 eller Sony 1292?
    Någon som har gjort den jämförelsen?

/Mattias

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nin
    Mycket fin projektor där. Det jag undrar, och har en långgående debatt om, är om du ser mer DETALJER med din 909 mot vad du gjort innan med tidigare CRT? För även om 180 mhz RGB bandbredd och bättre rör ger bättre skärpa, så bör man även kunna se detaljer bättre än t ex med en 1209 eller Sony 1292?
    Någon som har gjort den jämförelsen?

/Mattias
    909'en er bedre på alle områder: detaljer, gråskala, uniformitet og sortnivå. Pluss at den har helt perfekt 'linearity'.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. fælt å tenke på at jeg enda ikke er ferdig med å oppgradere. 909 blir vel det neste tenker jeg. Jeg har vanskelig for å tro at det kan bli no særlig bedre enn det bildet jeg har på 1209en nå, men det er nok bare helt til jeg ser bildet som 909en produserer .

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •