Hvite skyggestriper på BG801s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvite skyggestriper på BG801s

Etter å ha stilt inn en BG801s etter beste evne (jeg er nybegynner) har jeg klart å oppnå et bilde som jeg i hvertfall ikke er helt misfornøyd med Men det er en ting som jeg ikke skjønner helt. Lyse/hvite detaljer i bildet som står mot en mørk bakgrunn sender ut en horisontal skygge/stripe mot høyre (f.eks. musepekeren i windows) denne fortsetter ut hele bildet. Som signalkilde bruker jeg en HTPC med en skjermoppløsning på 1280x720@60 hz inn på port 3 på Barcoen.

Er det noen innstillinger jeg har gjort feil som kan forårsake dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tilføye at det virker som om bildet henger igjen når noe fader ut til svart. F.eks. i begynnelsen av Ringenes herre filmene når "Lord of the rings" kommer opp midt på skjermen og fader ut til svart igjen. Da ser det ut som om dette henger igjen som en slags innbrenning nesten :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være kabler som forsåker dette, men sannsynligsvis er det noen dårlige komponenter på rgb-forsterkerne. Kjør en og en farge (rød, grønnt og blått) og se om det er like på alle eller ikke? En 801s i 100% stand skal ikke ha dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har undersøkt på de enkelte fargene og det virker som om det er værst på blå, synbart på grønn mens rød virker helt fin. Dårlige komponenter på rgb forsterkeren sier du? Kan man skifte dette selv, hvor mye vil det koste omtrent?