HD på Barco 1208s/2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HD+ støtter bare Passthrough av HD, men den nye VP30 kan skalere HD opp til 1080P.
    Kan den nå det?
    Pressemeldingen om denne er MEGET uklar om hva den kan gjøre med HD signaler.Det står intet om skalering. Kun transkoding og prosessering, noe jeg ikke tolker som nødvendigvis skalering av HD signaler.

De nevner 1080P, men dette betyr ikke at det er snakk om 1080I som er omgjort til 1080P (på en skikkelig måte, ikke Bobweave metoden). Jeg tolker dette som en kan sette "ut"oppløsning på 1080P men ikke nødvendigvis skalert HD.

Med slik DvDo ordlegger seg så er jeg jammen ikke sikker på hva denne boksen gjør.
    Med tanke på at den forrige modellen bærer navnet HD/HD+ og kan ikke verken skalere eller transkode analoge HD signaler, så stoler jeg null på hva det firmaet skriver i reklamen sin.

Men hvis dette stemmer er det jo en god nyhet. Jeg tror det når jeg ser det.

Skeptiske Kjelli

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, for den gamle HD+en kan jo også kjøre ut et 1080p-signal, uten at den som du sier kan transkode (kun aktuelt ved bruk mot crt) eller "inverse telecine" 1080i-konvertering. Spørs vel om den nye er noe bedre i så henseende...?

Er vel såvidt jeg har forstått kun Crystalio II og Dragonfly (?) som støtter skikkelig 1080i-konvertering til 1080p?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, for den gamle HD+en kan jo også kjøre ut et 1080p-signal, uten at den som du sier kan transkode (kun aktuelt ved bruk mot crt) eller "inverse telecine" 1080i-konvertering. Spørs vel om den nye er noe bedre i så henseende...?

Er vel såvidt jeg har forstått kun Crystalio II og Dragonfly (?) som støtter skikkelig 1080i-konvertering til 1080p?
    Det er vel de 2 mest aktuelle kandidatene som kommer du nevner der.
    (Faroudja har hatt en lenge som gjør en skikkelig jobb, men denne koster $$$$) Selv holder jeg en knapp på Crystallio 2 boksen. Er 2en like bra som den forrige blir det bildefest. Tiden vil vise.

Kjell

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke sikkert at de ny DVDO prosessorene kan skalere HD signaler. Grunnen til at jeg skrev det var at det på alle andre modeller står at 720 og 1080 er passthrough, mens det på den nye ikke står noe om det. Og skulle nå DVDO levere ytterligere en prosessor som ikke kan skalere HD materiale, vil jeg nok si at det er litt naivt i forhold til hvilken vei markedet peker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den nye DVDO'en kunne de-interlace HD, så hadde det garantert stått i pressemelding, markedsføring og spesifikasjoner. Den kan bare transkode fra component til rgb, mulig har de lagt på fargmetningskontroll.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per J. du rev ordene uttav munnen min.

K

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får svare meg selv, da diskusjonen tok litt av. Har nå testet HD passthrough fra PC på min DVDO, og det funker!! Så i går kunne jeg for første gang se HD på min Barco. Det var ganske kult gitt :-) Har også fått tak i en HD film for pc, der filformatet heter ts filer. Prøvde å spille dette av i Power DVD, men det funka ikke..Kanskje feil forum å spørre på, men har noen peil på om det finnes en kodec som leser disse filene. Har også Mediaplayer 10 dersom det finnes kodec til denne....Håper på hjelp, da blir det CSI episoder i HD i morra kveld :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PowerDVD leser ts. filer med mindre du har en virkelig gammel versjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle være siste versjon..Får prøve å finne ut av det, greit å vite at softwaren er kompatibel da :-) Kan det være noen innstinger som lager krøll?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men PowerDVD 6 eller nyere er egnet.

Hadde den nye DVDO'en kunne de-interlace HD, så hadde det garantert stått i pressemelding, markedsføring og spesifikasjoner. Den kan bare transkode fra component til rgb, mulig har de lagt på fargmetningskontroll.
    Ok. Litt skuffende det da.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt rart at DvDo kommer med en "nyhet", som har samme funksjonen som nesten 10år gamle faroudja scalere. Men ikke uventet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det blir nok en Crystalio II på meg om ikke alt for lenge gitt, den saken bare MÅ testes ut!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var beskrivelsen av Dragonfly på plass : http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/509
    Lekker dings....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Da var beskrivelsen av Dragonfly på plass : http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/509
    Lekker dings....
    Ja det så ut som en kjekk liten sak, Hvordan er det med støtte for HDCP materiale inn mot en sånn, hvis man kan ta ut et analogt RGBHV til CRT projektoren?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja det så ut som en kjekk liten sak, Hvordan er det med støtte for HDCP materiale inn mot en sånn, hvis man kan ta ut et analogt RGBHV til CRT projektoren?
    Digitalt inn = digitalt ut.
    Dette gjelder på alle scalere. Det er INGEN scaler som tar hdmi inn og gir ut oppskalert analogt ut. Dette strider imot lisensreglene for hdmi.
    Dette er den ofisielle versjonen, det finnes bokser som kan dette selvfølgelig, men det er en annen fortelling.

Kjelli

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •