HD-ready CRT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: HD-ready CRT?

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HD-ready CRT?

Hvilke prosjektorer har evne til til å vise HD-matriale? Og hvilke kort/bokser trenger man eventuelt? Og hvor mye må man ut med for en HD-ready CRT med eventulle kort/bokser? Jeg skal nemlig snart kjøpe meg en prosjektor og tenkte da å kjøpe en med mulighet til å vise HD-matriale. Setter pris på alle svar.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg ekspert, men en hel del av crt proj er i stand til å vise data signaler på 1024x768, så de skulle vel i praksis være like godt i stand til å vise hd som mange plasma skjermer ihvertfall...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg sett. Men man må vel i tillegg ha en form for kort boks som gjør det mulig å sende digitalt matriale inn på en analog crt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring tilsier at bare projectorer som Sony G70, G90, Barco D/G808s, 1208s(og senere versjoner), 1209s, 909, Cine8/9 blant Sony og Barco sine projectorer er gode nok til å vise hva som bor i HD-material.

Som en mer generell pekepinn så må man nok ha en 8" EMF eller 9" EMF av aller siste generasjon 96-98 årgang, men husk at det selv eksluderer en god del av projectorer fra 96-98 årgang pga at disse fortsatt stammer fra langt eldre design.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Braco tror jeg du må ha HD kort...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    På Braco tror jeg du må ha HD kort...
    Nei, det må du ikke, men du må sende HD-signalet i rgb til projectoren. Jeg ville gjort det også på de crt-projectorer som også har hd-component-inngang også, fordi transkoderne i disse er ikke gode nok.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg handle idag (det skal jeg ikke siger kona ) da ville jeg sikkert gå for et minimalist setup med en Sony G70 i fin stand og en MoonJong boks. Sony´en kan koste alt imellom å få den kastet i nakken for peanuts ( hører jo om utrolige tilfelde her ) og til 30K, MJ boksen ca. 1K US.
    Det fine med MJ boksen er DVI/HDMI input, "optional" SDI input, og RGBHV eller RGsB ut, samt den scaler til 720p, 1080I eller 1080p, og den skal være hdcp kompatibel. Jeg har skikkelig lyst på denne.., men jeg trenger den jo ikke !!
    Skal man koble til Canal Digital eller Dreambox, D-VHS og HTPC også, da vet jeg ikke helt, da må man sikkert gå andre veier, har ikke helt peiling....Lumagen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Min erfaring tilsier at bare projectorer som Sony G70, G90, Barco D/G808s, 1208s(og senere versjoner), 1209s, 909, Cine8/9 blant Sony og Barco sine projectorer er gode nok til å vise hva som bor i HD-material.

Som en mer generell pekepinn så må man nok ha en 8" EMF eller 9" EMF av aller siste generasjon 96-98 årgang, men husk at det selv eksluderer en god del av projectorer fra 96-98 årgang pga at disse fortsatt stammer fra langt eldre design.
    Så det er ikke mulig med en Barco graphics 800, å oppnå god hd kvalitet. Eller kan jeg skifte ut noen av kortene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Så det er ikke mulig med en Barco graphics 800, å oppnå god hd kvalitet. Eller kan jeg skifte ut noen av kortene?
    Du kan oppnå ett godt bilde, men ikke god HD-kvalitet. Det blir som å kjøpe en Ferrari, som det er satt inn farts-sperre på 60 km/t.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000

Som Per Johnny sagde i en anden tråd, med Sony D50 kan man kanskje oppløse 50 % av kvaliteten i 1080I, med 808s 80 % og med de store kanoner 100 %.
    Jeg har ikke HD, men kjører 1080I ut fra Philips DVD 963SA, og jeg har fint bilde, men har man IKKE set på en 9" sitt bilde savner man jo ikke så mye.
    Har man aldrig hørt en pickup til 10K savner man heller ikke den lyden jo, oppløsning er nøkkelen...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Men hvordan skal man koble til hvis man bruker en kilde med HDMI/DVI utgang? Og hvor mye må man ut med sånn ca (skjønner at dette varierer)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gory Gosling
    Takk for svar. Men hvordan skal man koble til hvis man bruker en kilde med HDMI/DVI utgang? Og hvor mye må man ut med sånn ca (skjønner at dette varierer)?
    Denne f.eks. :

http://www.digitalconnection.com/Pro...ideo/DCDA1.ASP

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så hvor mye tror dere en må ut med for projektor og boks? Sorry maset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så hvor mye tror dere en må ut med for projektor og boks? Sorry maset.

Hvis du skal ha noe som er i bra tilstand og godt nok til å bli fornøyd med i mange år fremover, så må du nok ut med 25k og oppover.

Klarer du deg med oppskalert DVD, og ikke har behov for HD, så kan du finne mye rart fra ett par tusen og oppover.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25k blir nok i meste laget. Men jeg tror det kunne vært interessant å prøvd en crt en gang. Jeg får tenke på saken.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Marquee og Sony projektorene har jo også fordelen av at det eksisterer DVI-kort med HDCP støtte, kjekt når HD kommer for fullt...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at det eksisterer DVI-kort til Sony og Marquee, det betyr at det må kjøpes utenom, det er ikke standard?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at det eksisterer DVI-kort til Sony og Marquee, det betyr at det må kjøpes utenom, det er ikke standard?
    Dette er ikke standard nei, disse er spesiallaget. Den digitale alderen har innhentet crt´en.
    Uansett lygren, det er muligt du kan få til Marquee, har sett dette på AVS Forum, men til Sony må du være meget forsiktig og sjekke 100 %. Jeg havde forespørgsel til et AVS medlem der skulle selge disse kort til Sony ( de kan også fås på Spatz.de) men disse er ikke hdcp kompatible sagde han, uansett hvad Spatz reklamerer med......så han anbefalte det ikke til mig.
    Jeg er ikke 100 % sikker på noe, kanskje disse er endret, men uansett vil en DVI/HDMI til RGBHV konverter fungere, og disse kan fås.
    Skal man ha flere kilder tilsluttet crt´en må du uansett ha en scaler med flere innganger tilsluttet, kanksje med lipsync funksjon hvis du ikke har dette i receiveren, digital lyd ut, (hvilket krever digital inn på receiveren) og med RGB ut til projektoren. Mange ting å tenke på. Med MJ boksen har du til en eller to kilder, scaler innebygget og den er hdcp kompatibel.
    Behovet må analyseres, og da kan man finde ut hvilket utstyr man trenger, og finde ut om det vil funke egentlig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Skal man ha flere kilder tilsluttet crt´en må du uansett ha en scaler med flere innganger tilsluttet, med RGB ut."
    Har du noen eksempler? Kan tenke meg at disse ikke billige ;-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Lumagen i reklamen her til høyre på siden, IScan Ultra HD osv.

Jeg vil ikke gjøre noen nervøse, men det er viktigt man setter sig mål, og at disse kan realiseres. Noen ganger funker det ikke, og man trodde det skulle blive så bra....
    Til Marquee kan du få disse DVI bokser der installeres i projektoren hvilket betyder du bare trekker en DVI kabel fra dvd spilleren til projektoren, dette er lettvint.
    Skal du ha flere kilder tilsluttet må du undersøke muligheterne, og da er kanskje det bedste å samle alle kilder i en scaler og trekke en kabel til projektoren, da velger du kilde på scaleren. Jeg har bare én kilde, så jeg har ikke erfaring med scalere osv., andre kan sikkert svare bedre enn jeg....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 07-15-2005, 11:13
  2. Philips og HDTV ready??
    By oarnoy in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 7
    Siste melding: 07-12-2005, 15:56
  3. Get ready to be boyzvoiced
    By Shyfer in forum Filmomtaler
    Svar: 6
    Siste melding: 03-06-2005, 01:04