HD-ready CRT? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: HD-ready CRT?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjørte 1080i Component fra en DVHS-spiller rett inn på port 5 på min 1208s/2, men bildet ble grønt. Antar at den da ikke kan dekode colorspacet til HD ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barco og HD

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Kjørte 1080i Component fra en DVHS-spiller rett inn på port 5 på min 1208s/2, men bildet ble grønt. Antar at den da ikke kan dekode colorspacet til HD ?
    Jeg har i 4 uker brukt en Moon Jong box sammen med 808s og
    den nye Phillips 9000 SA og brukt forgrening fra Gefen.Alt er HDCP
    komp.Det fungerer helt nydelig.Kjører 720P fra HDMI fra 9000 sa og
    det slippes rett igjennom MJ og ut på RGB.HDCP er meget følsomt.
    Alt som tidligere er skrevet virker litt blåøyd på meg.Etter det jeg har erfart
    bl.a.sammen med Kjelli og Bjørn H.,så finnes det pr.dato kun MoonJong eller
    veldig dyre SDI løsninger som muligens takler disse problemene.
    Hilsen Stølen

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hva var poenget med å sitere meg på forrige innlegg ? Ser ikke har det har noe som helt med mitt innlegg å gjøre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry!

Hva var poenget med å sitere meg på forrige innlegg ? Ser ikke har det har noe som helt med mitt innlegg å gjøre ?
    Dette var mitt første møte og innlegg i Forumet,så det gikk nok litt feil.
    Men-jeg har også en DVHS og kjører Pass-thr. gjennom Faroudja og det går
    fint på port 3.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Port 3 tar ikke Component. Så det må være en transkoding i Faroudjaen tenker jeg. Skulle likt å ha en transkoder, så hadde det vært greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transkoder

Port 3 tar ikke Component. Så det må være en transkoding i Faroudjaen tenker jeg. Skulle likt å ha en transkoder, så hadde det vært greit.
    Du har selvsagt rett i at Faroudja NS tar seg av transkodingen.Jeg har brukt
    både port 3 og 5 til dette.men-etter at MJ boxen kom i hus, har den vært
    kjørt på port 3.Jeg har sett priser på 500/700 dollar på brukte NS`r på nettet.
    Stølen.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er generellt litt skeptisk til port 3 pga av den puslete pluggen, selv om jeg faktisk kjører port 3 pr d.d. Når jeg kommer opp i 1080p er jeg rimelig sikker på at det er port 5 som gjelder..... eller hva mener dere? PJ, R U there ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Port3

Er generellt litt skeptisk til port 3 pga av den puslete pluggen, selv om jeg faktisk kjører port 3 pr d.d. Når jeg kommer opp i 1080p er jeg rimelig sikker på at det er port 5 som gjelder..... eller hva mener dere? PJ, R U there ?
    Er enig i at port3 pluggen virker mer puslete og mindre egnet enn 5 enkeltsående BNC plugger , men her er en link til litt info. det jeg mener er viktig å tenke på angående port3.
    Sitat Opprinnelig postet av www.crtprojectors.co.uk/barco_faq.htm
    Q: Will Barco Port 3 input provide improved performance over Port 4 / 5?

A: In theory no, but in practise often yes. Port 3 generally provides a noticeably sharper picture with lower noise and higher colour saturation (Earlier non "S" projectors will show bigger gains than later "S" projectors with the new input board). Port 3 will accept RGsB, RGBS and RGBHV, sync is auto detected The limitation of Port 3 is having to use small RGBHV / RGBS cable's that can be terminated with a D9 at the projector. Use only the highest quality cable or the results may not match Port 4 / 5 with large low loss cable and BNC's. Port 3 should accept both negative and positive sync, scalers and line doublers / quadruplers are negative, computer graphics cards are positive. Use Power Strip to switch to negative sync if required, or if you still have sync problems the best way to solve them is use a PC to projector interface such as the high bandwidth Altinex model we stock, check the accessories page. We also stock very high quality HD15 to D9 port 3 video cables and various other useful cables for hooking up scalers or HTPC's.

Q: Should I use port 3 or port 4/5 for an HTPC?

A: Port 3 on Barco projectors is specifically designed for connection to a computer. Always use it where possible for both computers and scalers. Port 3 can be more tolerant of low sync voltage levels and has sync auto detect, the projector will automatically find the sync signal in RGsB, RGBS and RGBHV.

Q: Will port 3 accept Component video on S projectors?

A: No. While all S projectors (excluding 801s) accept component video this is only possible via port 4/5 using input 6 (Or input 8 with HDTV decoder). Port 3 is for RGB only as while the sync signals go via the input board, the actual red, green and blue signals go directly to the RGB amplifier output board.
    http://www.crtprojectors.co.uk/barco...er Port 4 / 5?

En annen fordel hvis man går for kun en 5BNC plugg løsning og ikke benytter port 3, er at man vistnok da kan ta ut port3 kortet av projektoren å kjøre uten, til fordel for bedre luftgjennomstrømmning/kjøling, og litt lavere belastning av strømforsyning osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Port 3/5

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er enig i at port3 pluggen virker mer puslete og mindre egnet enn 5 enkeltsående BNC plugger , men her er en link til litt info. det jeg mener er viktig å tenke på angående port3.

http://www.crtprojectors.co.uk/barco...er Port 4 / 5?

En annen fordel hvis man går for kun en 5BNC plugg løsning og ikke benytter port 3, er at man vistnok da kan ta ut port3 kortet av projektoren å kjøre uten, til fordel for bedre luftgjennomstrømmning/kjøling, og litt lavere belastning av strømforsyning osv.
    Jeg har valgt å bruke både port 3 og 5 fordi jeg vil sep.dagens standard def.
    og HD.Som alle nå vet så har våre "gamle" DVD spillere ikke HGMI/DVI. Det
    betyr at jeg sep. MJ-boxen fra standard def.utstyret.Da bruker jeg Faroudja-
    csaleren på port 5 og MJ på port 3.Jeg har samtidig kjøpt en 4 til 1 DVI box
    fra Gefen til 2800,- kr. Da kan jeg koble 4 stk.HD hardware inn og 1 ut til
    MJ som konv.til ren RGB 808s.Dette fungerer godt og gir god dekning på mine
    HD planer fremover.Jeg haar fått noen telefoner på mitt innlegg tidligere idag
    og håper at jeg har forklart meg bedre nå.
    Stølen
    90121274

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever min Port 3 som svært sær på sync, så enkelte oppløsninger får jeg bare ikke til. Med PowerStrip går det greit, men jeg bruker ikke HTPC lengre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 07-15-2005, 11:13
  2. Philips og HDTV ready??
    By oarnoy in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 7
    Siste melding: 07-12-2005, 15:56
  3. Get ready to be boyzvoiced
    By Shyfer in forum Filmomtaler
    Svar: 6
    Siste melding: 03-06-2005, 01:04