G2 på Barco

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: G2 på Barco

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

G2 på Barco

Har akkurat forsøkt å justere G2 etter framgangsmåten til Jan Erik. Syntes dette var utrolig vanskelig!! Det første jeg legger merke til er at det røde røret ikke har jevn lysstyrke. Så dette først nå da jeg kikket inn i linsen ved G2 justeringa. Hadde kontrast på 0 og brightnes på 50. Skulle prøve å justere potmeteret til jeg akkurat skimtet rastene i røret, men dette var nærmest umulig, da nesten hele justeringsområdet ligger innenfor kanskje 5 grader på potmeterene. Resten av vridningsområdet ser jeg ikke forskjell på, før hele raster plutselig blir fyllt av et knallsterkt bilde i rørfargen. Er det ikke noe håp for projektoren? Jeg synes heller ikke at jeg får god nok fokus eller fargegjenngivelse..

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å få en annen til å stille da en må være svæææært fin på stillinga. Du selv kikker inn i røret.
    Vi holdt på en stund før det var i havn, men bittelitt ad gangen og så er en der tilslutt.

Om de skal være så følsomme er en annen sak? Kanskje noen andre vet noe mer om dette?

Mvh
    Kjelli

PS. du satte farvetemperaturen til 6500 grader?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del justering, har det begynt å ligne noe. Begynner endelig å fa det resultatet jeg er ute etter!! Fargetemp står på 6500 og etter lit finjustering synes jeg det nå er bedre enn det noen gang har vært!!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet og småjusetringer er det som skal til.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Barco-modell har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en BV701. Synes også det er noe høyt støynivå på denne. Er det noe man kan gjøre for støydemping? Har montert den inn i lydisolert boks i taket. Hva vil skje om jeg kobler ut viftene..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du brukt feil justeringmetode. BV701 har G2-kontroll-krets, slik at du skal stille projectoren i G2 adjustments mode. Der kan du slå ABL av og på, og det skal da justeres slik at teksten er like intens med ABL av og på. Når du justerer etter metoden du har brukt så vil kontroll-kretsen hele tiden prøve og mot-kompensere, og du får feil arbeidspukt på billedørene. Den metoden er ment for andre Barco-projectorer. G2 adjustment-mode finner du under Service-menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig observert Per Johnny;dette er er nå rettet på innlegget mitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stadig nye fremgangsmåter.. Skal prøve på nytt i kveld. Synes allikevel jeg fikk godt resultat med den fremgangsmåten jeg brukte... Hva med viftestøyen og spørsmål om å kutte ut disse..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard
    Stadig nye fremgangsmåter.. Skal prøve på nytt i kveld. Synes allikevel jeg fikk godt resultat med den fremgangsmåten jeg brukte... Hva med viftestøyen og spørsmål om å kutte ut disse..?
    Nei!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, jeg har byttet ut til Papst vifter på en av mine Barcoen, men... En Barco 701, og det reduserte støyet med 3-4 db, og projektoren var helt stabil... Du må vel egentlig bare huske på å sikre at kjølingen er like god som originalt, men Papst vifter gir som ofter mer effekt på lavere støyvolum enn originale Barco vifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte inn G2 ved hjelp av G2 adjust menyen i går. Var kun det grønne og blå røret som trengte litt justering i forhold til den andre fremgangsmåten. Begynner nå å bli bra fornøyd med resultatet. Virker også som om fokusen ble bedre av dette.

Tilbake til viftespørsmålet.. Hva vil skje om jeg kobler dem ut? Vil projektoren gå varm og feks ødelegges i løpet av 5 min eller vil levetiden totalt sett reduseres..?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, jeg har byttet ut til Papst vifter på en av mine Barcoen, men... En Barco 701, og det reduserte støyet med 3-4 db, og projektoren var helt stabil... Du må vel egentlig bare huske på å sikre at kjølingen er like god som originalt, men Papst vifter gir som ofter mer effekt på lavere støyvolum enn originale Barco vifter.
    Jan erik svarte vel NEI ! til å kutte ut viftene.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du må selvsagt IKKE bare koble de ut, da ødelegger du projektoren i løpet av kort tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å utdype;projektoren lager omtrent 300 watt i varme som du ikke ville bli kvitt.Jeg tipper at deflection enheten ville ryke først med muligens resultat tre horisontale flerrrer i fosforet ditt.Hvis ikke dette skjer ville jeg tippe at smps en ville ryke med DYRE skader ,muligens oppbrent hoved kort.Det ene eller andre;jeg tror du ender på en 10 til 25 høvdinger for en rep.Ja det er vært å prøve! :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •