Hvilke DVD spiller til min Barco 708??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke DVD spiller til min Barco 708??

Har en Pioneer DVD spiller(husker ikke typen), dårlig oppløsning funker greit til ett Tv men ikke på Barco`n. Kan noen hjelpe meg???

Har hørt Momitsu V880DX er kansje tingen.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller brukte Phillips 963SA'er... sjekk bruktforumet her

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er HTPC. Hva var spørsmålet? :wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momitsu V880DX eller V880N er vel i en klasse for seg, når det gjelder fleksibilitet og er en stasjonær dvd spiller som er forholdsvis enkel å sette opp og benytte mot en Barco 708. Har selv en Momitsu V880DX som jeg har vært veldig fornøyd med, har testet litt med de litt utrangsjerte pcene jeg har også, men synes fort det blir litt mye tweaking og ting som må ordnes før filmtittingen kan begynne. Det å intodusere Microsoft og pcer som også benyttes til andre applikasjoner i tillegg som kilde for hjemmekinoen er vel ikke å anbefale, og en HTPC børr vel kunn benyttes til minst mulig annet enn lyd og bilde.

HTPC er selfølgelig en grei løsning for habile PC brukere, som liker å bruke en del tid på å sette opp pcen hardvare og software messig til å egne seg som kilde for en Barco. Et greit HTPC kabinett med vifteløs strømforsyning koster vel ca like mye eller kanskje til og med litt mer enn en Momitsu V880DX, men bygger man pcer selv, og liker å jobbe med disse, er jo det bare å investere. :wink: Tror det er litt lurt å nevne at Momitsu spilleren egenlig er en forenklet og optimalisert HTPC, og har man en V880N modell, har man fort i gang en nettverks løsning der man får glede av de mulighetene det gir.

Har selv også planer om å sjekke ut Philips DVD963SA spilleren med RGsB firmware mot bg808s projektoren jeg benytter, men er ikke helt i mål med kabler osv der, så jeg vet ikke om 963SA vil fungere bedre enn Momitsuen ennå.

Et annet valg som ikke er nevnt ennå, men som er en billig komme i gang løsning, er å benytte den lille DVD spilleren http://www.mamut.com/dynabel/subdet321.htm fra ELTEK.
    Denne spilleren har VGA utgang, og med en ClasOhlson HD15>5xBNC kabel (32-5991) skulle man ganske raskt være oppe å gå for en billig penge, og vil sansynligvis virke bedre enn en hvilket som helst annen dvd spiller tilknyttet barcoen via compositt eller s-video inngangen. Denne løsningen er så vidt jeg vet ikke like fleksibel med custom innstillinger for bildet med oppskalering fra DVD mediet til man når den optimale frekvens oppløsningen osv som Momitsu spillerene og en HTPC kan prestere, og jeg har ikke testet denne dynaBel HK 5750 spilleren selv , men modellen før denne har jeg benyttet en del, og den hadde jeg god erfaringer med, selv om ikke den når opp til Momitsu nivå bildemessig. :wink:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller NeuNeo HVD-2081 VGA? litt info på linkene: