Endelig 9 tommer på plass igjen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig 9 tommer på plass igjen!

Da står en BarcoGraphics 1209/2 fra October 97 klar til test. Må vente til litt senere ikvled da det er ekstremt varmt inne. ops:

Projectoren er oppgradert med siste versjon av Mec billebrør og scheimphflug-justering, så det skal bli artig å se hvor mye dårligere den er iforhold til 's'-modellen.

Måtte bare opp på en 9 tommer, nå som det er mye HD-material å se på. Da gjelder det å ha så mye oppløsning som mulig ops:

Krysser fingerne at den er i bra tilstand. Noen sjanser må man ta. :roll:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende keep us posted.
    Det blir vel DVHS du skal bruke eller?
    Og ser rørene bra ut?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    olala, heldiggrisen.

Krysser fingrene for deg.

K

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    olala, heldiggrisen.

Krysser fingrene for deg.

K
    Takker for det. Må jo få svidd av litt HD. :lol: Men, helt gratis var det jo ikke - sammen med kjøp av en blodtrimmet HTPC, så ble det tatt ut ett betydelig beløp av Fort Knox! :wink: Blir mye 'ris' til middag i sommer, har allerede begynnt å hate det allerede. :x

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Endelig 9 tommer på plass igjen!

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Kjøpt usett? Fra utlandet? Spennende.

Håper den er i bra stand.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da Per Johnny, håper den står til forventningene Fikk du testet noe mer i går?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjøpt usett? Fra utlandet? Spennende.

Håper den er i bra stand.
    Nei, hentet den i Oslo. Bestemmer meg iløpet av dagen eller helga om jeg skal gå for den eller ikke. Noe av problemet er at den har stått ubrukt i 3-4 år, og da tar det litt tid før den våkner til livet igjen. Det er nye billebrør i den, men ingen justering av yoke, fokus-coil, astigmasjon og G2 er gjort slik at det er litt av en jobb å få testet den, jeg vil ikke 'tukle' for mye med den før jeg har bestemt meg. Men det er ganske artig å se en 'desktop' fra HTPC på ett nytt grønnt 9" billedrør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Gratulerer da Per Johnny, håper den står til forventningene Fikk du testet noe mer i går?
    Kom ikke så veldig langt inatt, men noe som er helt sikkert er at en 9 tommer gir ett mye mer uniformt bilde enn 8 tommers projectorer, pga både større billedrør og mye bedre optikk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

. Noe av problemet er at den har stått ubrukt i 3-4 år, og da tar det litt tid før den våkner til livet igjen.
    Hva er det man merker dette mest på, hva er de merkbare symtomene før den våkner?

Ellers så høres det ut til å være en 9" CRT Projektor med stooort potensiale, du har kommet over her Per Johnny, her er det vel bare å følge magefølelsen og handle ut i fra det.... (tenker da ikke på det litt sørgelige matbudsjettet du du beskrev, :wink Hvor mye er forresten en grei pris på en velfungerende BarcoGraphics 1209/2 i disse dager, det er vel prisen og tilgangen til deler hvis noe må skiftes ut, som er det største problemet med disse nydelige kjempene.

Venter i spenning på å høre mer om denne BarcoGraphics 1209/2 projektoren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :? Projectoren blir levert tilbake. Svak innbrenning av tekst midt i det grønne. De var heller ikke villig til å gå ned i pris. Kan fortsatt være en veldig attraktiv 'deal' for noen som vil ha den. Bare send PM så skal dere få mere detaljer.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en først spandere på masse penger så er det best at det er perfekt. Noe innbrenning kan ikke aksepteres hvis du bruker opp alle ressursene på dette.

Selvfølgelig kan det være en bra deal for folk som kanske har ønske om å legge ned mer ressurser i det.

Dumt den ikke var perfekt da, men kjekt at du kan levere den fra deg igjen.

K

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så kan det jo være greit med litt grillmat til risen?? :wink:

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisforlangende for projektoren? Har sett Bjørn H sin 1209, i perfekt stand og blodtrimmet med fargefilter og nye kondiser (black gate)..Det var på den andre siden av rått :shock: !!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn H har vel en 1209s 's'-modellen er vel litt bedre.Ok mye bedre
    Og prisen på den BarcoGraphics 1209/2 projektoren tror jeg er 35k hvis jeg ikke tar feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Bjørn H har vel en 1209s 's'-modellen er vel litt bedre.
    Og prisen på den BarcoGraphics 1209/2 projektoren tror jeg er 35k hvis jeg ikke tar feil?
    S-modellen er ikke bare litt bedre, men langt langt bedre. Testet den litt mer inatt. På skalert dvd så er resultatet svært bra. Den tekst-innbrenningen jeg nevnte er ikke synlig på vanlig material. Jeg kan skimte den med test-signaler og hodet rett oppi lerretet. Projectoren er veldig stillegående og veldig stabil, helt fra start og har ikke forandret seg etter 4-5 timer - veldig bra.

De som har den forlanger 30k inkludert en RCVDS kildevelger med ganske mange moduler 5 video/s-video og 3 RGBHV tror jeg :?: . I kildevelgeren så sitter det også en Lido-linjedobler. Projectoren har også Iris2.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan da ikke være så gal pris det vel? Vet at du er veldig kresen, men virker vel som du kan leve med den eller? Har lovet meg selv (og kona) å ikke surre mer med projektorer nå, ellers skulle jeg kjøpt den....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er BG 1209/2 orginalt fargefiltret?eller må man kjøpe colored c elements til den?
    Neste projektor kjøp må bli en 9" CRT 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Det kan da ikke være så gal pris det vel? Vet at du er veldig kresen, men virker vel som du kan leve med den eller? Har lovet meg selv (og kona) å ikke surre mer med projektorer nå, ellers skulle jeg kjøpt den....
    Nei, prisen er riktig, men selvom projectoren er fra 1997 så stammer G2-delen og rgb-forsterkerne fra 1992. Jeg har fått sjekket fra sikre kilder at grønnt og rødt billedrør er nytt, noe som gjør det litt rart å forklare den veldig svake innbrenningen, men det er jo ikke mye som skal til hvis noen klondrianer har hatt tak i det.

For min del så er på utkikk etter en 9 tommer som jeg kan leve med i mange år fremover, og da måtte jeg ha modifisert denne projectoren fra A til Å - skiftet ut alle kritiske komponenter i rgb-delen osv.

Men billedrørene og HD120-linsene er verdt prisen alene. Billedrørene kan brukes både i 1209s og 909, selvom billedrørene i 909 er av en nyere revisjon, så er kompatible.

Jeg skiftet litt mellom min G70 og 1209/2, og selvom f.eks. desktop fra pc vare milevis bedre på 1209/2'en så var HD-bildet langt bedre på G70 med tanke på detaljer, noe som sikkert kan forbedres betraktelig på 1209/2'en med en lett oppgraderingen av rgb-forsterkerne.

Hvis noen kjøper både 1209/2'en og 1208s/E(som sikkert kan kjøpes for langt lavere enn den prisen han ønsker), så kan må flytte billedrørene rett over til 1208s/E'en og få en 1209s/Extra, fordi elektronikken i 1208s/E'en er faktisk enda litt bedre enn i 1209s'en. Hadde vurdert det selv.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva ville totalprisen da bli?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Og hva ville totalprisen da bli?
    55k. Men den ene projectoren er i Oslo og den andre i Trondheim, men kommer til Oslo etterhvert. Så er det jo det å flytte billedrør, billedrørsfester og muligens noen lette modifikasjoner av fester ol, pluss at man justere alt av magneter på billedrørene.

Så er det alltid en risiko at det ikke går helt som planlagt, men har sjekket med service-manual på begge, og jeg kan ikke se noen hindre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •