Link til innstilling av en Sony prosjektør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Link til innstilling av en Sony prosjektør

Jeg poster dette under nytt emne da denne linken er gull verdt for de av dere som har Sony CRT prosjektører.

http://www.biggerhammer.net/mediaroom/

Mvh
    Kjelli

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk igjennom det som stod her angåendes G2 innstillinger på sony sine CRT prosjektører.
    Og en ting er sikkert, dette var en helt annen prosedyre en den en skal følge med Barco prosjektørerne. Og for å si det med en gang, kjører en samme prosedyren på Sony sine (1251, 1271) som for Barco så blir innstillingene helt på jordet.

For å summere opp :

1- åpne prosjektøren og finn CFB-5 kortet, en må demontere ganske mye da dette er gjemt midt inni prosjektøren.

2- Skru på prosjektøren, nullstill alle data med hensyn på Bias og Gain. Sett farvetemperatur på 6500K

3- Ingen kilde skal være koblet til.

4- Finn skjema på linken ovenfor og mål spenningen mellom de forskjellige pinnene på CFB-5 kortet og juster g2 til en har 4V +-0.2 på alle farvene. (Vær forsiktig, da det er masse strøm inni maskinen, få noen til å hjelpe deg med innstillingene)

5- Etter justering, vent 2 min og dobbelsjekk. (potmetrene er håpløst følsomme, her er det viktig med en rolig hånd)

6- Kjør opp pluge test bildet, juster bias (eller var det gain?) til en kun ser de 2 lyseste firkantene når en kikker inn i rørene. (rød og blå var perfekt her, grønne måtte nesten stilles i bånn)

Jeg følgte denne prosedyren og bildet har aldri vært bedre, detaljene i mørke partier er fantastiske, hvitfarven stemmer veldig bra.
    Men det som overasket meg litt og som jeg hadde misforstått var at med null lys så er det litt lys i rørene fordet, men ikke nok til at en ser noe på lerretet.

Jeg gjorde dette for å dobbelsjekke G2 innstillingene, og jeg er glad jeg gjorde dette, det var helt på jordet stillt. (Jeg følgte Barco prosedyren først, katastofe)

Dette var iallefall mine erfaringer, håper det kan hjelpe noen andre med Sony CRT prosjektør der ute.

Mvh
    Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fant jeg linken... Men det står ikke om man skal stille gain eller bias når man stiller sortnivået :?. Hva gjorde du kjelli? Justerer man G2 med potmetrene(screen volumes) og ikke gain/bias? Takker for svar... Litt redd for gjøre feil!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •