formeninger om Seléco SVP320

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

formeninger om Seléco SVP320

hei.. jeg har sett og hørt en del om tre rørs projektorer.. også lurte jeg på å skaffe meg en brukt og rimlig en.. sett på en sony og en Seléco SVP320 også lurte jeg på om det var noen som hadde noen som helst erfaring med enne Seléco SVP320? og viste noe om prisen på nye rør hvis disse skulle bli defekte.

Mvh OleM.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Sony har du sett på? Når det gjelder Seleco og priser på rør er vel Per Johnny rette mannen til å svare.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det er sony 1020 på Finn du sikter til, 5000 for den er litt i overkant...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sagt 100 kr for Sony 1020 og 500 kr for Selecoen, forutsatt at billedrørene er OK.

Seriøst:

Sony 1020 er den allerførste 3-rørs som ble laget av Sony. Den var veldig bra standard-video projector, men den kom i 1982 - trenger jeg å si mer.

Selecoen er en low-end som var populær på slutten av 90-tallet da digitale projector fortsatt var veldig dyre og veldig dårlige, og brukte high-end crt-projectorer var fortsatt svært dyre, derfor var selecoen ett godt alternativ. Idag så er den ikke noe alternativ, for det første så takler den bare 480i og 576i. Derfor bil jeg si at den kun er ett alternativ hvis du kan får den for 1-2k og ikke har råd til noe mer. Hvis du vil ha 3-rørs se etter en som i det minste er data-grade, har digital konvergens og er nyere enn 1995.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,spar litt mer penger så får du en bedre projektor.Det kommer stadig opp gode tilbud på http://avforum.no/avtorget/showcat.php?cat=6

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay.. nå har jeg uheldig vis lakt inn et bud på 1500 på denne Seléco SVP320HB http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...amp;Catg=11992.
    selgeren mener den er kjøpt i 2000. dere påsto at den var produsert i 95 ca. det var den sony 1020 jeg mente ja..

takk for kjappe svar.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,har du fått noen bilder av rørene?jeg tenker da på om det er innbrenninger eller slitasje på rørene.
    Du finner litt info her http://www.crtcinema.com/crtratings.html
    og her http://webpages.charter.net/web6589/barco/tubes.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg spurte om han hadde sett noe innbrenninger. han sa han ikke hadde sett noe og at han ikke viste helt hva han skulle se etter. i følge reglene på qxl.no så er det ikke lov til å markedsføre andre nettsteder eller lignende. noen forslag på å forklare enkelt hvordan en sjekker dette? også prisen på nye rør , ingen som viste noe om dette på denne Selécoen? takker igjen for alle svar...

Mvh OleM.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FaXe
    jeg spurte om han hadde sett noe innbrenninger. han sa han ikke hadde sett noe og at han ikke viste helt hva han skulle se etter. i følge reglene på qxl.no så er det ikke lov til å markedsføre andre nettsteder eller lignende. noen forslag på å forklare enkelt hvordan en sjekker dette? også prisen på nye rør , ingen som viste noe om dette på denne Selécoen? takker igjen for alle svar...

Mvh OleM.
    Skifte av rør vil ihvertfall beløpe seg til 20k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. litt i overkant av det jeg skulle kunne betale for rørskifte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kan ta av linsene og ta bilder av rørene!du ser det her. http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=2539
    Litt dumt at du ikke kan få sett på projektoren før du kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller prøvd å få tak i en bedre CRT projektor. Selecoen SVP320 bruker veldig gammel teknologi. Hadde en svp310 for mange år siden, og blei veldig sliten i armene av all skruing i hodehøyde. Hvis SVP320 skal stilles inn på samme måte som SVP310, bør du ordne med skuldermassasje etter instilling. Skaff deg heller en barco 701 eller lignende, hvor du gjør mesteparten av instillingene fra fjernkontroll. De koster nesten ingenting iforhold til bildekvaliteten du får. Men glem heller ikke at det tar veeeldig lang tid å få stillt inn en CRT-projektor.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •