ny linjedobler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel ikke mange dvd spillere der gir ut RGB(HV) via komponent, markedet er vel tilpasset digitale projektorer.
    Kjender egentlig bare til noen få billige, og så Primare DVD 30, er egentlig ikke helt sikker på denne likevel... Er der flere ?
    Denon kommer kanskje med firmware der kan fikse RGsB , eller ? Tvivler egentlig på dette........

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component er jo bedre enn ingenting. Mange CRT tar component, det som er sjeldent er at den gir ut høyere oppløsning enn 576p på analog ut, og det er glimrende,det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

minus

Det dumme er jo at den jeg har nå BG800 og den nye jeg får BG1200 ikke tar dette.

Å da må jeg jo foringe signalene med en transkoder.
    Vist jeg da ikke kjøper en svin dyr en..

Hadde det vært i en dvd spiller hadde dette vært greit. men siden det er i forsterkeren som man da skal kunne bruke isteden for en ekstern scaler synest jeg de burde lagt til dette. Den gammle jeg har kan jeg jo velge hvilket signal jeg vil ha ut..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen liste eller lignende et sted over dvd spillere der scaler opp via komponent ? Synes det er som å lete etter nålen i stakken....
    Edit : fandt denne : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=423609 ikke videre interessant dog, eneste for mig er vel en separat scaler og kanskje ny dvd spiller. Jeg misser kanskje ut på lip-sync mulighet, da dette som regel er digitalt, går det ikke an å få alt her i verden da ? Kan jo normalt bare "delaye" senter og surround høyttalere i en dvd spiller....
    Med så mange prioriteter som 5.1 analog ut, så god cd lyd som muligt, godt bilde og RGsB ut er der ikke mange muligheter ellers tror jeg........

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, problemet er bare at det aldrig blir bra nok Rusty. Kanskje jeg venter til HD-DVD kommer og ser hvilke "problemer" der blir med kompatibilitet da....
    Må sikkert bare fleske til med en skikkelig god spiller, jeg vil også ha kanon cd lyd jo, med 5.1 analog ut, dér er problemet, og helst Faroudja bildebehandling jo....
    Jeg kan ikke finde et produkt der har egenskaperne som 963SA har, med 5.1 ut, RGsB, 1080I, sacd osv.....
    963SA med 1080I ut er helt fantastisk, men nå har jeg fått disse "skygge streker", lodrette i venstre side av bildet, skjønner ikke hvad dette kan være....., prøvd med 2 forskjellige 963SA´er, samme resultat på begge...også flashet ny firmware osv., Jeg skal teste min komponent inngang på projektoren en av dagene, går dette bra får vi se hvad der skjer dér...

Har set litt på Denon 3910, Denon DVD-A 11, Pioneer 868 og egentlig også litt på Lexicon HT-10, men blir bare mere forvirret....
    Marantz DV 7600 har ingen Faroudja, men scaler, dette er vel sikkert bare over HDMI også..?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,sant det.Du har jo en sony projektor! så du kan bruke DVI input når HD-DVD kommer :roll:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=516040

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, den havde jeg ikke set da, interessant. Takk for den Rusty !!
    Legger bare ny kabel jeg da, det er bare å rive opp veggen igjen da. ( Kablet går jo selvfølgelig igjennom den ! ) ops:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,kanskje det er mulig å bruke en Denon dvd-spiller med DVI HDMI da?
    http://www.outofsync.dk/forum/forum_...ID=18&PN=1
    Video Converter: http://www.spatz-tech.de/upconver.htm

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om det er ganske mange fordeler med å benytte htpc? Spesielt virker det som om det er ganske mange penger å spare.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Ja,sant det.Du har jo en sony projektor! så du kan bruke DVI input når HD-DVD kommer :roll:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=516040
    Kan den brukes med HD-DVD/BR når det kommer da?
    Er det input kortet HDCP kompatibelt?

Kjell

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den er hdcp kompatibel nei, kan ikke forstille mig Spatz skal ha noe ingen andre har.
    HTPC er ikke aktuelt for mig desverre.
    Ser tiden litt an tror jeg, etter min oppdagelse av disse input cards til Sony, og litt søking tror jeg løsningen er en Moonjong boks, denne er hdcp kompatibel, da kan jeg stadig få 1080I til min projektor, og med 963SA ser dette meget bra ut hos mig.
    Uten å tenke for mye på cd avspilling og lyd ellers, da ser det ut til man kan få kanon resultater med en billig SDI/DVI spiller og denne boksen.
    Har tenkt mye over dette, akkurat nå er jeg stemt for en Denon 3910, Marantz DV 7600 el. lign. sammen med denne boksen, da får jeg alt, både god lyd og bilde, men vet ikke om det kanskje er lurt å vente på HD-DVD kommer.....
    Er litt nervøs ver Denon 3910 ellers, har lest en del om makroblocking på noen display.
    Får jeg 963SA til å funke igjen er jeg ganske så happy en god stund fremover. Skal teste om et par dager...., har lest en del om denne Faroudja 2310 chip, og Progressiv kortet til 963SA, det ser ut til at hvis man ikke har problemer med streker kommer de kanskje over tid. Dette kan jo ikke fikses med firmware, og kortet må skiftes da. Men, jeg får se..., det er ikke let å leve uten noe Faroudja i kjeden. :?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry my bad,den er ikke HDCP kompatibel nei.
    Denne kan vel brukes ja... http://www.outofsync.dk/forum/forum_...ID=18&PN=1

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •