G2 på BG801s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23

Tråd: G2 på BG801s

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Feil kan alle ta, det er ille å gjøre det selv i en såpass "dyr" hobby... Har lest alt mulig av prosedyrer gjennom mine fire år som PJ entusiast, og har ikke beveget meg inn på slik kalibrering før nå...

Håper på å få litt innsikt i det virkelig grunnleggende, men viktige elementer i å vedlikeholde/forbedre projektorene mine? Det er langt fra videosystemer til Bodø!

Vel uansett G2 eller ikke G2, ingen har gitte et svar på ABL og G2?
    - skal en slå av ABL ved manuell G2 justering på en BG801s, er prosedyrene forskjellige fra 701 til 801 til 808?
    - vet at spenningen på de andre rørene endrer seg ved store endringer på ett utgangstrinn
    - har observert at lysdiodene på min BG801s ikke slår seg av riktig.

Dvs utgangsspenningen på det blå og det grønne blir for høyt med følge at svart ikke er svart og at balansen er feil! Mye skjer med elektronikk fra 1995 til 2003...

Uansett er Astigmatisme neste, med en hånd på ryggen skal prosedyren læres før dyrere projektor havner i hus... noe som skjer før eller senere?

Takk :lol:

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Hva med å trimme litt på brightness da?(brightness er lik sortnivå(eller egentlig er brighness lik nivå bias mens contrast er lik nivå tilt i hvitt) ,contrast erlik hvittnivå) :lol:
    Prøvde å trimme litt, gikk ned fra 40-45 til 35 på brightness og økte kontrast fra 60 til 65. Det ble bedre da, lurer på om mine trehvite vegger også spiller inn mere enn jeg vil inrømme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radeonkortet mitt var ikke optimalt justert som standard. Jeg hektet på skop, og grå rampe testmønster fra Avia. Video Essentials grå rampe kan ikke brukes. Har brudd før du når 0mV. Hvitt klipper såvidt ved kontrast på 102 på skalaen i Radeon overlay justeringsbildet. Sort gir 0mV ved en brightness setting på 8. I tillegg har jeg justert opp gamma et par klikk over standard. Har innstillingene på en annen pc, og kan sjekke senere. Fargene (saturation) måtte litt over midtstillingen i følge fargejusteringen i Avia. Dette kommer an på projektoren.
    Etter min mening gir disse kontrast/lys settignene maksimal dynamikk, og du kan deretter konsentrere deg om justeringene på projektoren. Hvis ikke justeringen av grafikk-kortet er riktig, kan du aldri kompansere med å justere på projektoren. (Eks: Klipper hvittnivået fra PCen får du ikke tilbake detaljer i det hvite med å senke kontrasten på projektoren).

Gunnar

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •