Barco 1208s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Barco 1208s

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 1208s

Jeg kan ingenting om CRT-prosjektorer, men kan muligens få tak i en barco 1208s, er dette noe å spare på, og sånn ca hvor mye er den verd?

AtW

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den fri for innbrenninger og i god stand så sier CRT folket at dette er toppen på kransekaken.
    Du kan prøve å kontakte bwa og forhøre deg litt med ham.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig kjenner jeg ikke til standen i det hele tatt, untatt en vag beskrivelse som tyder på at det ikke er noe galt med den ihvertfall. Egentlig tror jeg det er for mye styr for meg å drive med noe slikt, men tenkte kanskje noen her inne var interessert i å kjøpe den av meg igjen, om jeg kunne få tak i den billig. (håper ikke det virker for sleskt på folk).

AtW

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt ann på prisen det med sleskhets faktoren.... :wink:

Det er også vanskelig hvis man ikke har kjennskap til disse projektorene om å vite hva som er dyrt og billig også. Det som jeg synes er viktig, er at disse projektorene blir "bevart" til bruk hele eller som enkelt deler blandt CRT projektor folket og ikke bare helt meningsløst ender som et stort og tungt dregg feste eller på søppla.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kommer vel litt ann på prisen det med sleskhets faktoren.... :wink:

Det er også vanskelig hvis man ikke har kjennskap til disse projektorene om å vite hva som er dyrt og billig også. Det som jeg synes er viktig, er at disse projektorene blir "bevart" til bruk hele eller som enkelt deler blandt CRT projektor folket og ikke bare helt meningsløst ender som et stort og tungt dregg feste eller på søppla.
    Jeg hadde ikke tenkt å være spesielt slesk, tenke i gata en "lav og rettferdig pris". Eller i underkant av dens "objektive verdi" om du vil. La oss si alt er i orden med prosjektoren, kan noen komme med ett sånn ca estimat av salgsverdien? Så kan jeg evt slå litt av fra det objektive estimatet.

AtW

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ~ 40-50 tusen er vel prisen for de siste "mint" utgavene av 1208S/E som har vært omsatt. Ett rør koster i overkant av 10 tusen kroner. Med tre ubrukelige rør er maskinen ~0 i verdi.

1208S/E ble såvidt jeg vet produsert på slutten av 1999 før dette var det 1208S/2, 1208S, og 1208 (sett bakover i tid )

1208S har Sony rør, mens 1208S/E har MEC... forskjell i pris og tilgjengelighet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    ~ 40-50 tusen er vel prisen for de siste "mint" utgavene av 1208S/E som har vært omsatt. Ett rør koster i overkant av 10 tusen kroner. Med tre ubrukelige rør er maskinen ~0 i verdi.

1208S/E ble såvidt jeg vet produsert på slutten av 1999 før dette var det 1208S/2, 1208S, og 1208 (sett bakover i tid )

1208S har Sony rør, mens 1208S/E har MEC... forskjell i pris og tilgjengelighet!
    Jeg solgte 2 slike, men det er 2 år siden nå, og prisen var nok ikke oppe det nivået heller. :wink: Og jeg leverte med ekstra helt nytt grønnt billedrør 8) . Prisene har endret seg mye på denne tiden. Spesielt siden en 1280x720 DLP har gått fra 100k til 18k.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    Jeg hadde ikke tenkt å være spesielt slesk, tenke i gata en "lav og rettferdig pris". Eller i underkant av dens "objektive verdi" om du vil. La oss si alt er i orden med prosjektoren, kan noen komme med ett sånn ca estimat av salgsverdien? Så kan jeg evt slå litt av fra det objektive estimatet.

AtW
    En liten pekepinn om prisnivået på 1208 kan du kanskje få fra denne sidenhttp://www.curtpalme.com/CRTforSale.htm

Curt har to forskjellige 1208, en produsert i 98 med 3161timer, iris og component inngang (480p) og brukbare rør til 3300$ (ca 21105Nkr) og en 96 modell uten iris og component inngang (480p) men med nytt grønnt og brukbare blått og rødt rør til 2800$ (ca 18000 Nkr).
    Dette er projektorer som en dyktig CRT reparatør har gjennom gått og testet til å være ok. i tilegg kommer frakt til hvis man kjøper disse, men det børr vel ikke taes så mye hensyn til i dette tilfellet. Tor han har hatt dem til salgs en stund også (men vet ikke sikkert hvor lenge)

Hoved problemet jeg ser med å angi riktig pris på 1208s projektoren du spørr om , er at det er nermest umulig for en som ikke kjenner disse projektorene å avgjøre tilstanden, så utrykket "alt er i orden med prosjektoren" er et meget diffust utsagn, nesten som å angi tilstanden til en 10 år gammel bruktbil etter om motoren starter eller ikke.... :wink:

Vil derfor antyde / gjette at riktig pris er ett sted mellom 2-50000 kr, 2000 hvis projektoren virker, men har 2 utslitte rør med høy slitasje og eller innbrenninger og må byttes, 50000 hvis projektoren er blandt de nyest produserte og som aldri har vært i bruk og ligger uåpnet i orginal embalasjen.. Alle prisene i mellom 2-50000 er avhengig av driftstid, rørslitasje nøyaktig årsmodell osv. Det er i alle fall min mening.

Hvis du kunne skru av linsene og tatt noen tydelige bilder av tilstanden på hvert av rørene, samt sjekket årsmodell og timetelleren i service menyen i projektoren, da kunne kanskje en mer nøyaktig pris blitt antyded, men så har man jo også markedet som er med på å styre prisene på disse projektorene også, så det er ikke så lett dette... :roll: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer pr. idag er at hvis man har 1000 personer som er interessert i å kjøpe en brukt crt-projector, så har du 400 igjen hvis du går over 5k. Går du over 10k, så har du 50 igjen. Går du over 20k, så har du 5 igjen. Går du over 30k, så har du 0 igjen, men kan kanskje klare å overtale 1-2 personer. 50k idag fra noen på dette forumet, neppe. Har man en god projector, og kan vise den på en troverdig måte med ett meget godt resultat med referanser fra andre kjøpere, og det følger med innstallering, support og en viss support, og kommer over noen som ikke frekventerer disse forumene og itillegg har mye penger, så kan man kanskje klare det.

Det er ingen tvil om hvor god en strøken 8" EMF projector kan være, men de er sjeldne, og det er vanskelig å selge hvis man snakker større beløp.

Den vanligste kommentaren jeg får er, men samme projector som du vil ha 25k, ligger nå på ebay for 300 dollars! :roll: Selvsagt så for de til svar at det er jo bare å prøve ebay. :twisted: Men likevel gjør det at folk er mye mer forsiktig med å bruke store beløp. Det hjelper heller ikke at de blir fristet med 1280x720 lcd-projector til 12k, helt nytt, plug-and-play, og helt nytt er meget fristende for de fleste.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av Per J. eller Bjørn H. eller tilsvarendes kunne jeg ha brukt en del penger på en god CRT. Da hvis de sier denne er strøken så vet jeg den er det. Den er testet og alt fungerer osv. Og ikke minst support hvis noe skulle ryke.

Faren av en kompis av en kjenning igjen har en CRT som han skal selge og den er i ukjent stand, forteller meg at det er helt lotto. Den er verdt 1000-2000kr for meg, er den i perfekt stand og det følger med support ved feil, innstallasjonshjelp og garantier om den er testet og funnet strøken er prisen en annen.

Kjelli

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •