Seleco SVP310

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Seleco SVP310

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seleco SVP310

Hei

Har en sånn prosjektor og har vel hatt den nå i ca 6-7 år, kjøpte den da den kun hadde vært demokjørt og var da gått ca 200 timer.
    Nå har den gått litt over 2000 timer totalt.

Ser at ALLE her inne kun snakker om Barco sine prosjektorer?
    Har skjønt at jeg har litt dårlig oppløsning på min, samt at den ikke tar inn progresiv scan. Men er denne virkelig så dårlig da? den var jo best i test 5 år på rad?

Har jeg noen mulighet til å kjøre noe HTPC oppsett på denne? og kan jeg digitalt gjøre noe for å få enda bedre bilde enn jeg allerede har?
    Om noen har tips, så kom gjerne med dem.

Hva kan forresten en sånn prosjektor være verdt?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, den er ikke så ille som det kan virke som. men barcoene av litt nyere dato er svært mye bedre, og ikke minst enklere å sette opp.

Den godtar kun vanlig NTSC/PAL signal og tror det ville være liten vits å i det hele tatt å prøve noe HTPC på den.

En kjempe projektor å lære seg om CRT på. Synd disse ikke tok progressive signaler.

Den er desverre ikke verdt så mye lenger.

Kjell

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Seleco SVP310

Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Hei

Har en sånn prosjektor og har vel hatt den nå i ca 6-7 år, kjøpte den da den kun hadde vært demokjørt og var da gått ca 200 timer.
    Nå har den gått litt over 2000 timer totalt.

Ser at ALLE her inne kun snakker om Barco sine prosjektorer?
    Har skjønt at jeg har litt dårlig oppløsning på min, samt at den ikke tar inn progresiv scan. Men er denne virkelig så dårlig da? den var jo best i test 5 år på rad?

Har jeg noen mulighet til å kjøre noe HTPC oppsett på denne? og kan jeg digitalt gjøre noe for å få enda bedre bilde enn jeg allerede har?
    Om noen har tips, så kom gjerne med dem.

Hva kan forresten en sånn prosjektor være verdt?
    Det er nok litt feil å si at den var best i test(selvom den var det). Selcoen kostet da rundt 40k ny, og ble testet i det segmentet. Barco'ene kostet da +/- 250k, noe som gjorde at de selvsagt var uaktuelt for hjemmekino-entusiaster å kjøpe de på det tidspunktet. Selv så kjøpte jeg en ny Sony D50 i 1998, som da kostet 125k.

For noen få tusenlapper så kan du på dagens brukt-marked få en crt-projector som er langt bedre enn Seleco'en. Legger du 10-25 i potten så hopper du ett par galakser frem. Det er lite du kan gjøre for å bedre bildet på din nåværende projector, annet enn å tilkoble den dvd-spiller som har best bilde på interlaced-component utgang.

Husk at du har hatt mye glede av denne i hele 6-7 år. Ingen som kjøper digital projector idag vil ha så lang glede av sin projector. Det har skjedd utrolig mye på disse årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jepp..

Har sett MYE film opp igjennom årene med denne, og den har sånn sett vært en billig investering for min sin del.
    Med unntak av viftestøyen og litt "høyspent-lyd" til tider, så er jeg fremdeles kanonfornøyd med prosjektoren da.
    Driver litt å vurderer å bygge den inn i en kasse med lufting opp på kald-loft nå og ha den fremdeles, eller å bytte ut med en DLP av nyere modell. Dette har da hovedsakelig med WAF-factoren å gjøre.
    Hva som eventuellt kommer til å skje den dagen jeg bygger meg garasje med "hobby-rom" på loftet, eller eventuellt selger huset jeg bor i nå, og bygger meg nytt, er en HELT annen ting... Da må jeg få til noe litt mer "fancy" enn å ha det som idag.

Syns at ikke HTPC vil fungere da... Lar det seg ikke kombinerer i det store hele? Kunne godt tenkt meg løsningen med litt mer "system" i filmer, musikk etc fra pc'n... Kjører jo sånn sett pc'n på den pr idag å da, og funker forsåvidt greit nok...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •