CRT for dummies - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen spørsmål er dumme vettø, så det bare å spørre
    Av ekstra utstyr til selve prosjektoren(gjelder nyere barcoer) har man Iris 3 som er et lite kamera som stiller inn convergens automatisk. De fleste brukte BG 808s er utstyrt med dette tror jeg. Man kan også få innebygget linjedobbler. Ellers så har man scalere og eksterne linje dobblere, trippeler og quadrubler, men dette koster mye penger. En billigere og kanskje bedre løsning er å bygge seg en HTPC. Vis man skal koble 808s'en til pcen kan man bruke et interface, men det er ikke strengt tatt nødvendig. Jeg sleit med å få den til å ta signal fra pcen på porten med de fem bnc pluggene, men etter å ha spurt på forumet her, fikk jeg et tips om å lage en kabel som gikk til port3. Det funket med en gang
    Fargefiltere er også ekstrautstyr på denne modellen, å få gjort det skikkelig ved å farge filtre linsene koster mye penger. Men en billigere løsning er å kjøpe fargefilter film fra Rosco, dette har jeg bestilt og får det til uka, gleder meg som en ung til å se forskjellen(er vant til farge filtere fra før, hadde det på min gamle BD800).

For ekstrautstyr ta en titt på disse stedene:
    http://www.crtprojectors.co.uk/accessories.htm
    http://www.crtcinema.com/parts.html Her er det også reservedeler

Videosystem i norge reparerer barco og får tak i reserve deler og slikt. Jan Erik på forumet her jobber der.

Tror ikke det er andre slite deler enn bilderørene, elektronikk kan selvfølgelig gå i stykker som på alt annet utstyr.
    Et bilderør koster ca 10.000.- ferdig montert. Man trenger kun å bytte rør som har innbrenning man ikke klarer å leve med, eller som er skadet på andre måter. Det er som regel det blå bilderøret som får en innbrenning først, så kommer det grønne. Det rød bilderøret pleier som regel å være strøkent.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innrømmer nå at jeg er egentlig amatør, men hvordan påvirker fargefiltrering Barcoen? Og hvor mye koster de filtrene du bestiller?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er amatør jeg også Mastiff, men man lærer så lenge man lever ikke sant
    Crt prosjektorer uten farge filtere har en tendens til å levere rødt som er en tanke orange og grønt som er en tanke gult. Med fargefiltere blir rødt skikkelig rødt og grønt blir skikkelig grønt. Hudfarger blir mer naturtro og en får farger med skikkelig smell i.
    Rosco filterene får jeg av min onkel som jobber for AVAB CAC AS, de er leverandør av rosco filtere i norge. Min onkel mente at de var så billige at jeg kunne få de av han( Er jeg heldig eller ) Så jeg er ikke sikker på prisen. Men det vet Gunnar her på forumet, jeg tror også han selger filtere vis du er intressert. Han fikk en del til overs når han bestilte fra england. Ta en titt her: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...ighlight=rosco

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Har lagt inn et svar på meldinge, så får vi se om han har noe igjen.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Man kan vel ikke kalle 808s'en for toppmodellen for det er den nok ikke.
    Hvis det var en komentar til mitt innlegg, så mente jeg at 808s var en av de beste i 800 serien, er du uenig i det ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at 808s'en er helt klart den beste i 800 serien (vis man ikke regner med cine8 og cine8 Onyx)
    Komentaren var beregnet på innlegget føre ditt, tror jeg skrev innlegget samtidig som deg og at det derfor kom etter ditt innlegg ops:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren, du gir meg mindreverdighetskomplekser, med min gamle BG808... :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff Wrote:
    Har du noen igjen av disse? Det hadde vært morsomt å teste på min Barco Graphics 800. Og jeg fester dem på utsiden, ja. Å sprette rørene er så langt borte fra aktuelt som noe kan få blitt!
    Mastiff har du en BG800 eller BG808? Vis du har BG800 så tror jeg den har fargefiltere, det har ihvertfal min gamle BD800.
    Eller kanskje har du begge deler?
    Det var ikke meningen å gi deg mindreverdighetskomplekser ops:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mastiff, var det ikke du som kjøpte 808'en av meg en gang i tiden (Holdt til på Carl Berner i Oslo den gangen)? Så den tusler og går enda? Flott projektor, det der. Husker jeg ikke helt feil, har den jo også 100% mint rør også, det er ofte viktigere enn endringene som er foretatt på 808/808s. 808s'en har jo imidlertid en del forbedringen, så en 100% mint 808s er jo selvsagt noe bedre enn 808. Ville uansett heller hatt din 808 enn en typisk litt slitt 808s! Har jo selv hatt 808s både i retro, data og graphics senere, men må si jeg var meget fornøyd med den 808'en, da alle de senere projektorene hadde litt slitasje, som ofte er problemet på 808'er.

Når det gjelder fargefiltrering, hjelper dette stort for grunnfargene, og du vil se grønnere gress osv. Anbefales! Vet at f.eks. Gunnar her på forumet har benyttet filtrering på en 1200 med stort hell, dette da bekreftet av Per Johnny, en av dette forumets guruer på CRT.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer faktisk, ja. Vi kan ikke møtes på denne måten lenger... :wink: Den holder bra for meg i laaang tid ennå, selv om et av rørene ikke er helt uslitt (husker ikke hvilket, Jan Erik la merke til det).

Får se på det med fargefiltrering, om fyren som skulle selge filtre har flere igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere her snakker om G2, hva er det?
    Leste også noe annet her jeg ikke skjønte bære av, noen som kan forklare hva dette betyr:
    "Med innstilling på 1920x1080i, Zoomplayer med Sonic filter, AC3filter lyd,og ffdshow resize = 1920x1080 ned 2,0 i chroma og luminance sharpness synes jeg MAX er nådd på denne PJ?"

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2