Frelst!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45

Tråd: Frelst!

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frelst!

Ok, så er det gjort...Jeg har kastet alle hemninger og stuper ut i og utvider/oppgraderer hjemmekinoen, konverterer fra to kanaler til 7.1, fra DLP projector til CRT..Etter å ha lest og lest, og blitt ledet ut i fristelse, slår jeg to fluer i en smekk og river hele musikk/kino rommet mitt til skjelettet. Rommet skal lydisoleres, og optimaliseres for musikk og kino! Det er jo også en fin anledning til å foreta noen "små" :wink: oppgraderinger. I går brant jeg en del broer og solgte min Infocus X1 som har vært min inngangsbillett til hjemmekino. Neste uke bærer det avgårde til Bjørn H for å se på CRT projektor (takk for tipset Per Johnny). Går alt etter planen, blir det CRT hjemmekino i kringlyd i den nye kinosalen så snart som mulig. Puh, det kribler både her og der regner med at flere kjenner "that loving feeling"

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra CRT er fremdeles best :wink:
    Keep us posted.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer som CRT frelst!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Infocus (grøss og gru) til crt bør bli en virkelig opptur!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at en demo av Barco 1209s tilkoblet Primare DVD og Crystalio via SDI hos Bjørn, vil definitivt få haka til å deise i gulvet med et realt DUNK!... :wink:

Velkommen i klubben!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå gut_man...sett "lyset" nå da? 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyset lar vente på seg :wink: Bjørn H venter på deler til Barcoen før demo kan foregå.. Er spent som et barn før julaften! Bjørn sier projektoren er i god stand, men må påregnes et nytt grønt rør etterhvert. Han mener det syns på bildet, men andre som har sett projektoren skjønner ikke hva han snakker om. For å sitere ham : jeg er fryktelig kresen på bildet.... Uansett blir det sikkert lysår bedre enn min nylig solgte X1 og Egersund kino! Var og så på Star Wars i dag, bildet var ute av fokus store deler av filmen og lyden var rævva. X1 min presterer bedre bilder enn det maskinisten på kinoen gjorde i kveld, og det betalte jeg kr. 180 for (hadde med min sønn). "Pappa, hvorfor var bildet så tåkete noen ganger" spurte han etterpå, og så: "lyden er mye kulere hjemme hos oss". Hvem sa at barn ikke er kresne?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Lyset lar vente på seg :wink: Bjørn H venter på deler til Barcoen før demo kan foregå.. Er spent som et barn før julaften! Bjørn sier projektoren er i god stand, men må påregnes et nytt grønt rør etterhvert. Han mener det syns på bildet, men andre som har sett projektoren skjønner ikke hva han snakker om. For å sitere ham : jeg er fryktelig kresen på bildet.... Uansett blir det sikkert lysår bedre enn min nylig solgte X1 og Egersund kino! Var og så på Star Wars i dag, bildet var ute av fokus store deler av filmen og lyden var rævva. X1 min presterer bedre bilder enn det maskinisten på kinoen gjorde i kveld, og det betalte jeg kr. 180 for (hadde med min sønn). "Pappa, hvorfor var bildet så tåkete noen ganger" spurte han etterpå, og så: "lyden er mye kulere hjemme hos oss". Hvem sa at barn ikke er kresne?
    hehe...
    Stilig med slike planer !
    Har egentlig kuttet ut Kino, da jeg er blitt så forferdelig skuffet i det siste !
    Har akkurat flyttet til Egersund, og ikke vært på kinoen her enda, men etter hva du beskriver så har jeg ikke akkurat gått glipp av så mye :shock:

Kanskje vi skulle starte vårt eget lille miljø her i Egersund :wink:
    Etter hva jeg har forstått så er vi et par her på forumet som bor her !!

Uansett så er det alltid spennende med å utvide ! Å så CRT da....
    SIKLE....

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig att kinoen her i egersund ikke er mye og skryte av.....

er 73 ganger bedre hjemme...........

hva slags crt blir det på deg da.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er allerede en gjeng hardbarka audiofile som har jevnlig kontakt her i byen! Det er bare å sende en pm så kan vi avtale et "treff". Nå ser det ut som om ny projektor (Barco Graphics 808s som jeg skal kjøpe og få installert av Bjørn H) ikke blir installert før jeg har fått pusset opp/bygget om kinorommet mitt. Jeg klarer ikke starte dette prosjektet før om en måneds tid i beste fall. Jeg har akkurat startet rehabilitering av to bad, sukk. Det kan lønne seg å legge inn noen aksjer hos den bedre halvdel, så går ting så mye glattere Får se om jeg har kapasitet til å starte prosjektet mens rørleggere og elektrikere gjør jobbene sine på badene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskeligt dette med projektorer gitt. Har du en X1 el. lign. vil dette redde familielivet ditt tror jeg !
    Problemet er, at har man crt må man hele tiden høre "du sitter alltid nede, hvad med å gjøre noe sammen da ?" Å forklare at hun er velkommen nede er jo som å hive benzin i vedovnen....
    Okay, helt så galt er det kanskje ikke, men en crt er utrolig vanedannende, som god lyd er det, og har man begge to kan det gå galt.
    Jeg skal ikke ut å se noen high end crt´er, da får jeg den oppgraderingsbasillen igjen.
    Kjøbte nesten en Sony G70 forleden, men kunne ikke helt bestemme mig, den er jo mye større enn den tassen jeg har nå. Dagen etter kontaktet jeg selger, men da var den allerede solgt. Fortalte kona om min "plan", hun skjønte ikke hvad jeg skulle med en til, jeg havde jo en....., som dere kan se, hun synes bildet er greit som det er....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fremdrift. Var hos Bjørn H i går og fikk en nær religiøs opplevelse! Fyttikatta for et bilde den mannen tryller frem. Først fikk jeg demonstrert min nyervervede BG 808S med Primare og Crystalio, deretter gikk vi over til Bjørns 1209S med samme kilde. Trodde ikke det var mulig å få så bra resultat, dette overgikk mine heteste drømmer! Installasjon, nytt lerret på 240cm, DVDO iScan scaler, fargefiltrering samt kabel og installasjon er bestilt fra Bjørn :lol: Prøver å legge ved bilder av vidunderet som står og venter på installasjon i påvente av ombygging av tv stua mi :lol: Julaften kommer i sommer!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor! Når du først får en sånn demo, er valget virkelig enkelt!
    Og med Bjørn som installatør, vil du også få maksimalt ut av dette!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !
    Du MÅ gi beskjed når den henges opp !
    Med den kremlyden du allerede har hjemme blir det jo helt vanvittig å få CRT opp og gå ! :wink:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så masse.
    Dette blir knallbra.

K

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye. Jeg har det samme oppsettet selv. en dvdo hd+(m. sdi mod), bg808s og fargefiltrerte hd-144 linser.

Så nå når jeg flytter inn i huset om en uke eller no så må jeg nok bestille bjørn på besøk med en ferdig sdi moddet dvd spiller

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det å få din proj demokjørt med sjefs-scalere (Chrystalio og Primare) og senere kjøre den på en DVDoIscan HD? Hadde ikke jeg tort - kan bli meget dyrt etterhvert, hehe

Nå har jeg kun sett DVDOIscan HD matet med component men det var ikke til å bli imponert av. Min htpc er veldig mye bedre enn det.

Uansett gratulerer så mye. Hvor mye Barco'en kom på?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Digger de høyttalerne dine. Fornøyd med dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med at det kan være farlig å se kombinasjonen primare og crystalio før man har sett noe annet. hadde jeg fått sett det så hadde jeg antakelig måtte selge dvdoen ganske kjapt :?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njaaa, synes dere overdriver litt. DVDO HD er meget bra på filmbasert materiale, og den leverer et veldig skarpt bilde. Skal en bruke det primært til film er DvDoen langt ifra noen skuffelse, tvert imot.

K

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •