Frelst! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: Frelst!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    mulig det kjelli!.

jeg har igjen å se hvor bra bilde på SDI er. Personlig har jeg bare foret dvdoen med komponent til nå og bildet er slettes ikke dårlig på film, men på videobasert materiale er ikke bilde så mye å skryte av.

Noe nytt kjøpt blir det ikke på meg på en stund allikevel, men skulle jeg ha kjøpt no nytt idag så hadde det antakelig vært no utstyr fra algolith.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med custom painted BG808s
    Dette blir bra.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska sei, her ble det diskusjon. Kjelli, har du DVDO iScan nå? og kjører du komponent eller SDI?Har vært litt i tvil om hva jeg skulle satse på, men har vel funnet ut at det beste budsjettet akkurat nå tillater er DVDO iScan HD. Hvis noen har BG 808s med DVDO iScan og bor i nærheten av meg, hadde en demo vært helt supert?? Pc basert DVD har jeg prøvd, og synes vel at det er litt lite brukervennlig for resten av familien, og så støyer det for mye og gir for liten driftssikkerhet. Sikkert en het potet dette med HTTPC, men jeg har nå gjort mine vurderinger i forhold til det. Har noen bedre forslag til scalere i samme prisklasse, er jeg åpen for forslag. Bjørn mente at DVDO'en er noe softere i bildet enn Crystalioen, men at den var ok. Hans vurderinger betyr en del for mine vurderinger, for han har peiling!! Det har ikke jeg! Skulle noen ha en DVDO iScan HD scaler til salgs, er jeg svært mottakelig for en henvendelse :lol:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell
    Gratulerer
    Digger de høyttalerne dine. Fornøyd med dem?
    Ja, Ascolta Brennin mkII er fantastiske høyttalere! Har vært dedikert hi fi idiot i mange år, lyttet til mange forskjellige high end høyttalere, og alltid slått meg til ro med at mine kjære Ascolta'er passer mitt lydieal best! Etter at jeg investerte i Krell KAV 400xi, har lyden fått det siste løftet jeg håpet på! Har vurdert å bygge ut til surround, men har vel kommet til at jeg ikke har midler akkurat nå. Skal jeg ha en center som matcher hovedhøyttalerne, må jeg nok bygge den selv evt. vente på Avalon, Mårten design lanserer en center med Thiel elementer....de koster desverre en hel del som rå elementer, så høyttalere med disse juvelene av noen elementer ligger ikke i budsjett, mid-fi klassen sukk..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en DVDO HD med SDI og en Pioneer dvd spiller med SDI som jeg kjøpte av Bjørn H..Jeg brukte dette med en BD 701s "7" projektor!og var meget fornøyd med bildekvaliteten.Med en BG808s så blir det bedre bildekvalitet 8)

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gut_man bare hør på Bjørn

Crystallioen er hakket kvassere, men så er det scalere som er kvasserene en krystallioen igjen. Er kun et spørsmål om penger.
    DvDOen gir et bra bilde og er innenfor prisklassen til de fleste.
    Ja, den er ikke super til videobasert materiale, men en får ikke i pose og sekk. Du som ikke er vandt med CRT og har investert masse tid, penger og krefter i dette vil jeg si du har fått deg en knakendes god pakke.

En kan alltid få bedre, men i ditt tilfelle vil jeg påstå du må ut med mange penger for å få noe som er VESENTLIG bedre.

Kos deg med det du har kjøpt inn, mange gode timer venter foran deg.

Kjelli

Ps. SDI gir et bedre bilde. litt skarpere, bedre farger og mer punch i bildet. Dette kan være en oppgradering på sikt, men kjør komponent til å begynne med. Kjøp skikkelige kabler ol. Dette funker veldig bra.
    Og ja, jeg har sett Dvdo HDen mange ganger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvordan blir det å få din proj demokjørt med sjefs-scalere (Chrystalio og Primare) og senere kjøre den på en DVDoIscan HD? Hadde ikke jeg tort - kan bli meget dyrt etterhvert, hehe

Nå har jeg kun sett DVDOIscan HD matet med component men det var ikke til å bli imponert av. Min htpc er veldig mye bedre enn det.

Uansett gratulerer så mye. Hvor mye Barco'en kom på?
    Barcoen (for øvrig en 99 modell) betalte jeg kr. 15000 for, synes det var en bra deal. Blått rør er noe slitt helt i kanten, men Bjørn mente det ikke ville syns da han kjørte rørene helt til ytterkant under demoen. Ellers var rørene i god stand. Projektoren var for øvrig flikket og tweaket på med bla nye kondensatorer på kritiske plasser. Fikk med takfeste og sortlakkert chassis inkl i prisen! i tillegg ga Bjørn meg veldig gode priser på alt tilbehør jeg kjøper fra ham (installasjon, lerret, kabel). Jeg kan på det sterkeste anbefale å handle med Bjørn ja

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvordan blir det å få din proj demokjørt med sjefs-scalere (Chrystalio og Primare) og senere kjøre den på en DVDoIscan HD? Hadde ikke jeg tort - kan bli meget dyrt etterhvert, hehe

Nå har jeg kun sett DVDOIscan HD matet med component men det var ikke til å bli imponert av. Min htpc er veldig mye bedre enn det.

Uansett gratulerer så mye. Hvor mye Barco'en kom på?
    Barcoen (for øvrig en 99 modell) betalte jeg kr. 15000 for, synes det var en bra deal. Blått rør er noe slitt helt i kanten, men Bjørn mente det ikke ville syns da han kjørte rørene helt til ytterkant under demoen. Ellers var rørene i god stand. Projektoren var for øvrig flikket og tweaket på med bla nye kondensatorer på kritiske plasser. Fikk med takfeste og sortlakkert chassis inkl i prisen! i tillegg ga Bjørn meg veldig gode priser på alt tilbehør jeg kjøper fra ham (installasjon, lerret, kabel). Jeg kan på det sterkeste anbefale å handle med Bjørn ja
    Synes det høres ut som en bra deal!

Hva slags oppløsning/frekvens kommer du å kjøre på med scaleren?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags fargefiltrering er det du har på 808`en?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsning på scaleren overlater jeg til ekspertisen å anbefale (les Bjørn), fargefiltrering er i første omgang den billige farget kjølevæske løsningen til Bjørn. Avventer linser litt, vil se hvordan den billige varianten funker først også har jeg sett at Curt Palme holder på med en modifisering av BG808s sånn at man kan kjøre MEC rør på den. Disse rørene gir iflg Bjørn hakket hvassere bilde. Vurderer å sikre meg 3 nye av disse rørene (om ikke annet for å ha dem liggende i reserve) hvis de kan skaffet via bekjente i USA for annonserte 500$ pr. stk. Huff, som dere ser går takstameteret på CRT syken for fullt allerede, og enda har ikke Barcoen kommet i taket :cry:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å bygge ut til surround, men har vel kommet til at jeg ikke har midler akkurat nå.
    Når jeg hørte at du nevnte at taksameteret går tenkte jeg at jeg skulle minne deg på det du skrev i et tidligere innlegg, hehe

Sitte med konge-crt bilde også kjøre filmene i stereo......vel vel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom ble ikke bygget på en dag vet du. Jeg vil heller gjøre en ting av gangen skikkelig, enn å ha for mange baller i luften på en gang. To skikkelige kanaler riktig satt opp, er i mine ører bedre enn plastic fantastic surround. Og det er mine ører som ruler i mitt rom, ergo bilde først så skikkelig surround lyd! Spock, bruker du HTTPC nå? Evt. hvilket scaler program bruker du, og har du forandret på default instillinger? Har selv prøvd meg på ffdshow, men skjønner ikke bæret av innstillingene..

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der. Bedre med konge crt og konge stereo, enn konge crt og billig surround.

Du får slå på tråden når du skal kvitte deg med Ascolta`ene :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom ble ikke bygget på en dag vet du. Jeg vil heller gjøre en ting av gangen skikkelig, enn å ha for mange baller i luften på en gang. To skikkelige kanaler riktig satt opp, er i mine ører bedre enn plastic fantastic surround. Og det er mine ører som ruler i mitt rom, ergo bilde først så skikkelig surround lyd! Spock, bruker du HTTPC nå? Evt. hvilket scaler program bruker du, og har du forandret på default instillinger? Har selv prøvd meg på ffdshow, men skjønner ikke bæret av innstillingene..
    Er ikke uenig ditt lydressonement.

Jeg bruker ikke noen form for Ffdshow eller andre filterfunksjoner. Prøvde dette og opplevde at det ikke var stabilt - samtidig var det ikke mye forbedring......noen ganger syntes jeg det ble dårligere bildekvalitet.

Jeg bruker Zommplayer som spillergrensesnitt med Windvd6 som avspiller. Bruker htpc på grunn av bildekvalitet og mulighetene det har når det gjelder oppløsning og bildefrekvens. Spiller også litt pc spill da. For å ikke snakke om vising av familiebilder......

Pc'en er ikke tilkoplet nettet og har vært 100% stabil i snart 2 år. Min datter på har ingen problemer med å sette på en film, så den er ikke akkurat vanskelig å betjene.

Pc'en står i et intilliggende rom (lydløst med andre ord), bruker trådløst tastatur og mus.

Har også tv-kort i pc'en som gir meg meget gode bilder på projen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget enig i at det er bedre å gjøre det skikkelig med en gang, men har også litt tro på å kjøpe gradvis inn nytt eller brukt kvalitets utstyr billig, for så å gradvis legge "fundamentet" og så bygge det gradvis ut med matchende highend komponenter, til man er i "mål". Man får jo ganske mange possitive opplevelser underveis også, hvis man ikke gjør systemet helt ferdig med en gang. Kanskje man må se enkelte DVD er feler ganger også :wink:

Mulig det kan hindre eller i det minste forsinke litt av det dyre men ikke helt uungålige hjemmekino oppdatterings spøkelset, hvor man må kvitte seg med dyrt kvalitets utstyr med litt tap, til fordel for noe nytt og bare litt bedre. (noe som gjerne gjør seg gjeldene for digitale produkter, hvor forbedrings prosessen stadig går videre med stormskritt, men som kankje ikke når det kommer til stykket helt kan retferdigjøre mellomlegget)

Skikkelig kraftfull og high-end stereo lyd som kan presentere et lydbilde som står i stil med det man ser på lerretet er vel ikke å forakte i en skikkelig CRTprojektor bassert hjemmekino, og det blir vel fort veldig dyrt, hvis man skal få i gang en flerkanal 5.1 eller 7.1 eller enda fler kanaler i en high end hjemmekino løsning.

Tror at hvis man bare får matchet klangmessig mest mulig de høytalerene man benytter og får plassert dem riktig, og prioriterer kvaliteten til center kanalen like høyt som stereo front høytalerene, tror jeg at de to, fire osv, bak kanalene kan klare seg med litt simplere elektronikk og komponenter ellers, fordi jeg har intrykk av at lyden i disse kanalene i utganspunktet bare er et suplemang og for å bedre opplevelsen av tilstedeværelsen og romfølelsen, mens hoved prioriteten i lydbildet for filmmaterialet ligger i center og frontkanalene. En annen ting er at lyder som kommer fra siden og/eller bakfra, ofte ikke vil oppfattes like oppløst i utgangspunktet pga. plassering av øregangene, øremuslingene osv, og at man vel hører best det som er i "hotspot" innefor synsfeltet og derfor vil man i den "virkelige" lyd verden heller snu hodet og og prøve å høre etter på de lydene som kom bakfra... (det er i alle fal min teori.)

Må innrømme at jeg av og til glemmer at jeg ser film når jeg ser film, og tar meg i det når jeg snur hodet når det kommer lyder bakrfra
    En ting jeg også har merket, og som du også muligens vil merke gut_man , er at den offentlige kinoen man var vandt med før, ikke blir helt den samme etter at man har vent seg til en hjemmekino med CRT projektoren.... :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å starte med surround prosessor/ receiver, og bak kanaler. Så kan jeg jo heller drøye en matchende senter kanal til jeg har litt bedre råd. Når det gjelder kinobesøk, er det lenge siden jeg gikk på kino. Her i byen er kinobildet så dårlig at selv min Infocus X1 overgikk det bildet. Jeg har et spørsmål ang SDI. Hvor har dere som bruker dette kjøpt DVD spillere med SDI? Ser det hår an å kjøpe SDI kit på nettet, har ingen ambisjoner om å modde spilleren min selv, men er det noen som gjør slikt her i landet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SDI

Tenkte å starte med surround prosessor/ receiver, og bak kanaler. Så kan jeg jo heller drøye en matchende senter kanal til jeg har litt bedre råd. Når det gjelder kinobesøk, er det lenge siden jeg gikk på kino. Her i byen er kinobildet så dårlig at selv min Infocus X1 overgikk det bildet. Jeg har et spørsmål ang SDI. Hvor har dere som bruker dette kjøpt DVD spillere med SDI? Ser det hår an å kjøpe SDI kit på nettet, har ingen ambisjoner om å modde spilleren min selv, men er det noen som gjør slikt her i landet?
    Hør med Bjørn Hegelstad!
    http://www.crtht.com/sdi.htm

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,snakk med Bjørn H!jeg kjøpte en pioneer dvd-spiller med SDI av han.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DVDO iScan HD scaler bestilt fra USA, Lenxpro. Så får jeg stole på at bildekvaliteten blir ok. Noen som har erfaringer med dette firmaet? De er i hvertfall kjappe med å svare på e-post, det pleier å være et godt tegn. Nå får jeg håpe at jeg snart kommer i gang med oppussing av tv-stua mi sånn at jeg får projektoren kan installeres. Kjenner det kribler både her og der :lol: Må bare legge ferdig fliser på badegulvet og meisle opp gulvet til det nye badet i kjelleren puh, så kan jeg starte på tv stua. Skal rive panel, lydisolere alle vegger (rockwool og 1 lag gips) lage lydhimling, sette i lydisolerende dør, legge opp ny strømkurs, tapetsere osv... Litt arbeid altså før projektoren kan installeres, skjønner ikke hvordan jeg skal kunne vente så lenge? Jeg har annonsert dugnad for vennekretsen i håp om å få fortgang på prosjektet.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Bare å gi beskjed det !!