Ett balansert syn på CRT-projectorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ett balansert syn på CRT-projectorer

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. noen som sa fordommer?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    When one of these tubes dies, you have to replace all three.
    :? :lol: :lol:
    Hvilken løk har skrevet dette?
    Da blir det dyrt å skifte rør på denne projektoren.. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...tem=5769369280
    :lol: :lol:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, var mye klokt her gitt. Godt at det er folk som er skikkelig opplyste der ute.

Kjell

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    hehe, tenke seg til hva som blir publisert på det store nett... Tenk av noen stakkarer bare leser gjennom her og går til nærmeste utsalg med en 2000 AL LCD i 4:3 SVGA under armen... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette må være kødd :lol:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The advantages of
    LCD projectors and DLP projectors for home theater are numerous. But for starters, all you need to do to start watching a movie, is turn on the DVD Player and turn on the home theater projector. And maybe make a bowl of popcorn.
    Ja dette kan man aldri få oppleve med en CRT projektor, den trenger selfølgelig 10 timers justering og oppsett hver gang man skal se en film..... ironi slutt... :wink:

most DLP and LCD home theater projectors give you the option of setting them on a table, taking them with you to a friend’s house, or doubling as your workplace presentation projector.
    Greit nok at man ikke tar med seg CRT projektoren under armen når man går på besøk til venner og kjente, men gjør man det med LCD eller DLP projektoren, blir det vel ofte litt mer fikling og justering også hver gang man skal se film på disse eller ??? :roll: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Synest det er helt kjempe at det finnes så lite kjennskap til CRT der ute, blir mindre om beinet for oss andre....når Cine9/G90 blir mer utbredt på bruktmarkedet! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplyst er bare fornavnet. hehe

Uansett så er det ingen som får meg til å ombestemme meg når det gjelder hva slags projektor som blir min neste.

Det bli en CRT.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at pære-boksene er på vei til å matche CRT ja, nå er ikke akurat en 701 det beste sammenligningsgrunnlaget da.
    Sett i.f.t prisen det koster for en ny H77, ville en 808S vært et bedre grunnlag å måle opp mot en H77, da en pent brukt 808S vil ligge på samme pris i innkjøp.

Han må også hatt noe slit med sin 701, da han nevner at han var lei av å tweake på Barcoen hver gang han så film på denne. Skjønner ikke helt det der jeg, da jeg bruker maks 5min hver 4måned med litt tuneup på min egen CRT!

Viktig å også se på vedlikeholdskostnad på CRT vs DLP. På en CRT i god stand, skal det ikke være nødvendig med kostnader på vedlikehold på rundt 10-15000 timer! Da KAN det være mulig at en må bytte et rør o.l Kostnad på rør ligger typisk rundt samme pris som på en pære for DLP.

Minus med DLP er vel at denne kostnad må utføres hver 2-3000 time!
    Regner med at jeg selv før eller siden også må hoppe på DLP bølgen, men må si det frister LITE å måtte spytte ut 4k på "pæreslang" så ofte
    :cry:

Om PJ er 60kg eller 3kg betyr lite, dersom den allikevel skal være fast montert i taket...der står den ikke i veien uansett størrelse :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig i det du skriver her Rolf Hult, men er ikke helt enig i pris på rør kontra lampemodul, da enkelte projektor rør koster mer mellom 10-15k og ikke 3-4k for lampemodul for DLP. Dette avhenger selfølgelig av projektor modell.

Pris sammenligningen avhenger selfølgelig av hvor ofte man må skifte lampemodul også, og et litt avhengig hvor heldig man er. De fleste lampene holder vel det de x antall tusen timer de skal, og tar 5 minutter å skifte, men enkelte lampemoduler har det med å eksplodere, så man må foreta en fulstendig rens av projektoren, noe som vel tar like lang tid som å skifte og justere inn et CRT projektor rør... :wink:

Tror det helt klart er lurt å holde seg orientert med hva som skjer i LCD og DLP leriren i tiden fremover, men etter det jeg har sett av disse teknologiene til nå, henger BG808s ganske så trygt der den henger i taket, så kan jeg bruke LCD projektoren til å vise mindre heldig bildekvalitets dvd filmer, men ekstra skarphets fremende hønsenetting..... :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet ikke helt. Var kanon i tvivl da jeg skulle ha projektor, ville egentlig ha en 0.5 fra Projektiondesign, også p.g.a. den gode service dette firmaet har..., men synes det var mange penge....
    Jeg er stadig ikke helt dus med min D50 selvom jeg selv synes jeg har kommet langt.....
    En crt er jo som en platespiller for mig, LCD/DLP er som en cd spiller.
    Leser jeg igjennom trådene i LCD/DLP segmentet blir jeg litt skremt, men det gjør de sikkert også når de leser crt trådene.....

Og dagens oppdagelse : På en personalboligs terrasse fandt jeg idag en Sony 1270QM !!! Den har stått derute i et år ! Hvad gjør vi med denne ? Kaster den ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kast den til meg... :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du må være forsiktig med å spøke om slikt, det kan jo hende han er god til å sikte, og treffer.... :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som ikke klarer å justere en crt projector og så kjøper de en digital projektor og sier at den digitale projektoren er så mye bedre.

There are some people who should have a digital. Without mentioning any names, there have been a number of forum members who, for one reason or another, have had zero luck with CRT. If you don't have the patience and aptitude for it, go gray. Just don't bash CRT cause it ain't right for you.
    Now this is just my opinion but, claims that XXX middle of the road digital was just as good as my CRT, stem from that individuals inability to properly set up their CRT. And that's all I'm gonna say about that.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du må være forsiktig med å spøke om slikt, det kan jo hende han er god til å sikte, og treffer.... :wink:
    Ja det er sikkert ikke noe særlig å få 60kg rett i fleisen... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, jeg vet ikke helt. Var kanon i tvivl da jeg skulle ha projektor, ville egentlig ha en 0.5 fra Projektiondesign, også p.g.a. den gode service dette firmaet har..., men synes det var mange penge....
    Jeg er stadig ikke helt dus med min D50 selvom jeg selv synes jeg har kommet langt.....
    En crt er jo som en platespiller for mig, LCD/DLP er som en cd spiller.
    Leser jeg igjennom trådene i LCD/DLP segmentet blir jeg litt skremt, men det gjør de sikkert også når de leser crt trådene.....

Og dagens oppdagelse : På en personalboligs terrasse fandt jeg idag en Sony 1270QM !!! Den har stått derute i et år ! Hvad gjør vi med denne ? Kaster den ?
    Hvis den har stått ute i ett år så er det bare å kaste den.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser ut til hotellet havde den, en medarbeider fik den da, han forsøkte å starte den opp, fik det ikke til, og da har den stått der siden.
    Så medmindre noen har lyst på en brevpresse kastes den......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •