Installasjons spørsmål for Barco projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Installasjons spørsmål for Barco projektor

Jeg har akkurat byttet linser på min BV700, samt satt alle innstillinger til "mid position". Det mekaniske fokuset blir meget bra. Problemet er ved justering av vinkel på rørene. Horisontalt blir det meget bra, men vertikalt så er den røde firkanten man justere etter en god del lavere en den grønne firkanten. Det er også ett tilsvarende problem med blå/grønn. Den røde esken er forskjøvet så mye at ca. 25% av den er på nedsiden av den grønne esken. Dette gir igjen problemer for resten av projektor oppsettet. Er det noe mekanisk eller elektronisk innstilling jeg kan gjøre for å rette på dette ? Det er vel i utgangspunktet ikke mulig å stille vertikal vinkel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det har noen betydning så har jeg byttet fra TAC3 linser til HD-145. Må jeg kanskje justere på "ringen" som er mellom billedrør og linse ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har sentrert rasteren på røret før du vinkler inn linsene.Det er ganske viktig.Da skulle du få rasteren i lik høyde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke stemmer vertikalt har det ikke så mye å si;det som kan være lurt er at ved konvergensjustering etterpå setter du den første(mittre)justeringen på 50 vertikalt.Deretter justerer du på potmeteret for vertikal shift til de stemmer over enns.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Jan Erik. Hvor finner jeg potmeteret for vertikalt shift ?

Noen som vet om service manualen til BV701s og BV701s HQ er lik den til BV700 ?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med min 1208s/2. Både rødt og blått kryss er endel nedenfor det grønne krysset. Hvilke potmetre burde jeg skru på ?

Kan det ha noe sammenheng at øvre venstre hjørne bøyer mere opp en de andre. Har ikke klart å justere geometrien (bow og skew) for dette hjørnet slik at det blir perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicemanualen er i prinsipp lik for 700 serien.På en 700 er det såvidt jeg har funnet ikke noen vertikal shift,kun horisontal.Men du har en grov justering under geometri justering.På en 1200 ligger justeringen på synk og vertikal bordet(feks r7621127 merketp2 og p3 respektive.15 turns potmetere med (ofte)fargemarkering

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, justerte rød og blå slik at kryssene har lik høydeplassering.

Har dog en lite 'bøy' oppover på øvre venstre hjørne som jeg ikke klarer å rette ut vha bow og skew. Seagull er også prøvd uten resultat. Hva kan det være ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan Erik: Mener du en elektronisk innstilling under geometri menyen ? eller er det også noen mekaniske geometri justeringer man kan gjøre ?

Vil det hjelpe å stille raster opp ?

Takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Jepp, justerte rød og blå slik at kryssene har lik høydeplassering.

Har dog en lite 'bøy' oppover på øvre venstre hjørne som jeg ikke klarer å rette ut vha bow og skew. Seagull er også prøvd uten resultat. Hva kan det være ?
    Dette er et kjent fenomen og skyldes en misstillpassning mellom avbøynings spoler og elektronikk.Prøv å holde bildet utenfor dette feltet ved å flytte rasteret mot høyre.Ellers kan en total rekalibrering bedre problemet.Eller bytte div kort til nyeste version..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind
    Jan Erik: Mener du en elektronisk innstilling under geometri menyen ? eller er det også noen mekaniske geometri justeringer man kan gjøre ?

Vil det hjelpe å stille raster opp ?

Takk for alle svar.
    Elektronisk raster shift ja..Ingen mekanisk justering den veien(bortsett fra spaker for settings på scheimpflug;som skal stå i lik posisjon for alle tre rørene,tilpasset til avstand)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man blir nødt til å flytte raster en del, er det best å forminske (v size)det for at det skal få plass på billedrøret ?
    eller er det bedre å flytte det utover kanten på billedrøret (ikke bra ?) og så bruke blanking for å fjerne noe av bilde på kanten ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk size for å holde deg innenfor!

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Dette er et kjent fenomen og skyldes en misstillpassning mellom avbøynings spoler og elektronikk.Prøv å holde bildet utenfor dette feltet ved å flytte rasteret mot høyre.Ellers kan en total rekalibrering bedre problemet.Eller bytte div kort til nyeste version..
    Er total rekalibrering å justere på avbøyningsspolene, eller en omfattende jobb som det må brukes måleinstrumenter for å utføre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hhhmm, når vi justerte den opp i bord-posisjon så kan jeg ikke huske at vi fikk noe geometri-problemer - husker jeg feil?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokuserte ikke så mye på det da, men det er jo ikke mye. Ca 1 cm for høyt i hjørnet i et område på ca 40 cm. Er jo blitt noe kresen... synes heller ikke fokus er jevn nok ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk satt opp ett ok bilde igår ved hjelp av å flytte raster elektronisk. Jeg må dog flytte horisontal linearitet helt til enden av skalaen for å få bilde mot midten av lerretet (er fortsatt ikke helt sentrert). Er det ett potmeter man kan stille på for horisontal skift av raster ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind
    Fikk satt opp ett ok bilde igår ved hjelp av å flytte raster elektronisk. Jeg må dog flytte horisontal linearitet helt til enden av skalaen for å få bilde mot midten av lerretet (er fortsatt ikke helt sentrert). Er det ett potmeter man kan stille på for horisontal skift av raster ?
    Jepp;og det er viktig!Sett elektronisk shift på 50.Skru så på 15 turns potmtr.på potmetere beskrevet et annet sted her,husker ikke helt.Horisontal linjaritet bør du justere slik at firkanter i det interne rutemønsteret er -vel-firkantet(kvadratiske)oppe og nede

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •