Hjelp til salg av Barco CRT - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det ikke er innbrenninger eller så mye slitasje på rørene så er det sikkert mulig å få litt mer for den.
    Du finner litt info om innbrenninger på linken. http://www.crtcinema.com/crtratings.html

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Alt avhenger selvsagt av markedet, og den er uten tvil verdt minst 40k med perfekte rør... 20-30k er nok imidlertid ett mer realistisk anslag hvis du har tenkt å kvitte deg med den raskt!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    hummm... Kjenner en møbelsnekker. Men den er jo ikke akkurat liten. Hva slags kasteavstand må den ha?

Dårlig gjordt å sette griller i hodet på en kar som allerede sliter med waf etter det nylige HS50 kjøpet sitt....

-Ko_deZ-
    Skal du selge, greit, men for guds skyld tenk mer enn to ganger da. Har du sikkert også gjort da....
    Hvor stort er dit rum du har nå ?
    Er der noen fremtidsplaner ?
    Løsningen med et "crt bord" er genial, du kan lage én som på bildet med luke og alt, da er den usynlig.
    Håber du ikke en dag angrer på du solgte den, hvis du gjør det.
    Beklager, men jeg vil du skal beholde den !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Som nevnt, bare sende "driten" hit...

Neida, fra spøk til kamel; dette er en flott projektor, men hvis rørene er slitt (noe de kan bli på svært kort tid hvis projektoren ikke er korrekt brukt), er verdien langt lavere enn ved perfekte rør.

På AVtorget er det nå en kar som selger 2 stk 808s til 11k, da med slitt grønt/blått på den ene og innbrente på den andre. Hvert rør ligger hvis om dagen på over 12k, så det er av stor betydning hvilken tilstand disse befinner seg i.

Har projektoren fine rør bør det ikke være umulig å få en 20-30k for denne, som jo i seg selv er et kupp gitt den ekstreme bildekvalitet en oppnår sammenlignet med digitale projektorer i samtlige prisklasser!
    Prisene på crt-projectorer er dessverre gått betraktelig ned. De har snart mer verdi som reservedeler enn salgsverdi alene. Den siste 808s'en jeg solgte, ble solgt for litt over 20k, og den hadde ikke antydning til slitasje og var helt strøken. Har prøvd med høyere priser, men uten ett eneste napp. Eneste som gir høyere priser er nyere 9" projectorer, bare så synd at det ikke finnes noen av dem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men etter artiklen i DVD & Hjemmekino med skryten av BWA sin Barco må etterspørgslen stige, for en stund, eller ?
    Etter noen vellykkede omtaler i bladet har sikkert en del fått opp øynene, i BWA artiklen gik Eric Røkeberg jo helt av skaftet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Men etter artiklen i DVD & Hjemmekino med skryten av BWA sin Barco må etterspørgslen stige, for en stund, eller ?
    Etter noen vellykkede omtaler i bladet har sikkert en del fått opp øynene, i BWA artiklen gik Eric Røkeberg jo helt av skaftet.....
    Markedet for projectorer over 20k er ytterst begrenset uansett tekonologi, noe som også Texas Instruments sier. De sier at markedet øker først når de får produkter i USD 1-2k segmentet.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg sovet i timen igjen?? ops: Har ikke fått med meg BWA i DVD&Hjemmekino, hvilke nummer/år var det?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Har jeg sovet i timen igjen?? ops: Har ikke fått med meg BWA i DVD&Hjemmekino, hvilke nummer/år var det?
    Bladet ligger i butikken og venter på dig jo......, kanon artikel ! Vi vil ha flere av de...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skulle ha vært hjemme hos noen som kunne vise dem HD. Da hadde nok 'håret' begynt å falle av. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Bladet ligger i butikken og venter på dig jo......, kanon artikel ! Vi vil ha flere av de...
    Artig det, men er lei av å kjøpe blader der artikelene like gjerne kunne ha vært skrevet av 'bestemora' mi. PS! Mener det om stort sett alle såkalte fagblader!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    De skulle ha vært hjemme hos noen som kunne vise dem HD. Da hadde nok 'håret' begynt å falle av. 8)
    Glemte og sige det jo, men du er jo nevnt i artiklen også Per Johnny, bra !
    I artiklen hos han, for noen måneder siden, der havde 808s i et bord blev de vist et HD klipp tror jeg, eller husker jeg feil nå....
    Det er vel bra for oss der ikke er så mye fokus på crt i Norge, da har vi hobbyen for oss selv !
    Der har vel aldrig vært mer penger imellom folk enn idag, men de bruker de jo på 50" plasmaskjermer og Porsche Cayenne

Så netopp din sidste kommentar : Du vet, med kanon artikel mener jeg reklamen for både BWA og crt, men ellers, jeg skal ikke tenke høyt også, skal jeg ? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I artiklen hos han, for noen måneder siden, der havde 808s i et bord blev de vist et HD klipp tror jeg, eller husker jeg feil nå....
    Det er vel bra for oss der ikke er så mye fokus på crt i Norge, da har vi hobbyen for oss selv !
    Der har vel aldrig vært mer penger imellom folk enn idag, men de bruker de jo på 50" plasmaskjermer og Porsche Cayenne

Så netopp din sidste kommentar : Du vet, med kanon artikel mener jeg reklamen for både BWA og crt, men ellers, jeg skal ikke tenke høyt også, skal jeg ? :wink:
    Var en artikkel i Aftenposten for en stund siden. Det ble solgt 48000 plasma-tver ifjor. 47000 av de var av rimeligste sort med oppløsning 848x480.

Ja, jeg var nede og farge-kalibrerte crt-en til BWA før besøket. Han hadde fått ny scaler slik at det måtte en liten 'tuning' til. Det var ørlite formye grønnt ibildet fant jeg ut.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Niels Nielsen"]

Neida, du husker riktig. Vi sammenlignet bl.annet.5th element, i tillegg til å kikke litt på et par andre filmer. Gleder meg til tvsendingene begynner....hehe, skal ikke stå sist i køen for å bestille... :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det din kino Jano ? Med B&W høyttalere, oppe på loftet, D-vhs og Panasonic dvd..., stiligt i så fald !

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, har forresten foretatt litt forandringer, projectoren henger i taket nå, og fargefiltrerte linser er på plass. Nå venter jeg bare på HDTVsendingene.. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt off topic ser jeg, og det hører jo med. Per Johnny er visst på vei til Biri nå for å få tatt en titt på projektoren. Spennende å se om han drar tilbake til Oslo med den, og å høre hva han har å si om den. Litt skummelt å selge noe man ikke har noen peiling på til en som har grisepeiling. Føles liksom fort gjordt å bli lurt... Vel, det er ikke jeg som blir lurt i så fall :wink:

-Ko_deZ-

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Dette blir litt off topic ser jeg, og det hører jo med. Per Johnny er visst på vei til Biri nå for å få tatt en titt på projektoren. Spennende å se om han drar tilbake til Oslo med den, og å høre hva han har å si om den. Litt skummelt å selge noe man ikke har noen peiling på til en som har grisepeiling. Føles liksom fort gjordt å bli lurt... Vel, det er ikke jeg som blir lurt i så fall :wink:

-Ko_deZ-
    8) Blir jo litt andre veien også, at man tror man kan selge noe man ikke har peiling på å vurdere selv til høy pris. Uansett jeg hadde en fin tur til Biri, men det ble ikke noen projector. Hvis selger ønsker det, så kan jeg fortelle hva jeg fant ut av min lille titt på projectoren.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Per Johnny, du som kjenner disse crt projektorene så godt ut og inn,
    kunne du gi en generell beskrivelse av hva som er lurt å sjekke, eventuellt hva du pleier å sjekke og se på f.eks for en brukt BG808s projektor. Er det bare slitasje/hardt kjørte rør og timeteller, eller er det andre punkter inne i projektoren som er typiske problem punkter, og man lett kan få et inntrykk av godheten med en visuell sjekk, uten spesial utstyr ol. Pleier du f.eks å gjennomføre et raskt test oppsett og se hvor lett det er å få riktig konvergens osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er jo klart. Det går begge veier.
    Du får spre ut av din enorme kunnskap Per Johnny. Folk som er interessert vil sikkert rådføre seg med deg uansett Eneste jeg har hørt var at den hadde noen timer mer enn først antatt.

-Ko_deZ-

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer noe off topic, menne..

Er altså brukte CRT projektorer i prisklassen 20K bedre enn tilsvarende digitale projektorer i samme prisklasse..?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •