nytt rør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: nytt rør?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt rør?

Jeg ser at det blå røret på min bg808s er ganske slitt nå. I det siste så har røret lyst veldig opp når jeg starter kanonen. Det lyser ganske sterkt så fader det ned etterhvert 0-20 sekunder.

Jeg skal skifte dette uansett, men jeg lurte bare på om dette er et tegn på at det synger på siste verset?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å eliminere eventuelle andre feilkilder enn det blå røret, må man vel nesten flytte over et av de andre nechboardene og bytte rundt de andre tilkobblingene fra ett av de andre rørene og sjekke om det fremdeles lyser opp sånn du beskriver.

Feil pga slitasje og forurensninger i røret kan jo få det til å øke lysstyrke betraktelig, og har hørt om tilfeller av det under drift og nedslukking i alle fall, så det er jo godt mulig det samme kan skje med termisk påvirkede deler bak i elektron kanonen også, og disse beveger/påvirkes noe de første 30sek etter start.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har det gått med det blå røret tor, er det skiftet ut eller sliter du fremdeles med de samme oppstart problemene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig ikke noe problem. bare noen få sekunder i oppstarten så er det ekstra lyst, men det dimmer seg veldig fort. Lurte bare på om det var noen som hadde vært borti det samme.

Nå skal jeg kjøpe nytt blått rør uansett før den monteres permanent i taket om en snau måned

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •