Sortnivå på CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sortnivå på CRT

Har endelig fått festet min 1208s/2 i taket, og jeg kan nå tillate meg å bli noe kresen på bilde. Derfor angriper jeg sortnivået denne gangen.

Jeg sliter nemlig med å få et sort bilde til å bli helt sort (...hmmmm) Et eksempel på dette er helt i starten på LOTR, da er det en stemme som snakker og bildet er helt sort. Jeg installerte WinDVD 5 for en uke siden og da så bildet helt for jævlig ut. Det sorte var grått ! Så fant jeg fram til fargepaletten på WinDVD, og innstillingene har helt sjuke med brightness kjempehøyt. Så nullstllte jeg alt og himlen åpenbarte seg !!!!!. Rommet mitt er helt lysdempet og når LOTR startet var alt så sort at jeg ikke så lerret engang !

Så har jeg i mellomtiden hengt opp CRT og nullstillt alt og nå er det lite lite skinn der det egentlig skal være helt sort. Bevares, sortnivået er knallbra sammenliknet med alt jeg har sett så langt, men mitt 16:9 lerret vises såvidt (kan skimtes) når bildet egentlig skal være sort (dvs usynlig, da rommet mitt er helt lystett)

Jeg leter altså etter det jeg 'hadde'. Jeg tror ikke at det er proj. som er problemet for selv om brightness settes til min. er ikke alt 100 % sort ennå. Jeg tror mer på at min ATI Radeon 9800 Pro ikke gir et 100 % korrekt sortnivå ut på VGA pluggen.Har prøvd å nullstille overlay o.l. i Catalysoppsettet, men får det ikke til.

Ønsker meg tilbake til mørket....

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 9500 med Catalyst og får helt kullsvart. Det sterkeste lyset i rommet er lysdiodene på equalizerne (bak et lag med veldig mørk pleksiglass). Det skulle være fullt mulig å få det på din også. Hva med gamma? Hvis den er stilt for høyt, får du samme problemet.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma er urørt, men forsøkt uten resultat. Faktisk er alle innstillinger prøv i sine ytterposisjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G2? Burde vel ikke forandre seg selv om du henger projektoren i taket.

Gunnar

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G2 ble justert når nytt rør ble installert på onsdag denne uken. Det burde vel holde ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    G2 er nødt til å være feilstilt hvis du ikke har 100% sortnivå på en CRT. Jeg har selv hatt problemer med sortnivå på CRT, men da har det alltid vært enten feil innstilling eller feil på G2... Tipper du har bittelitt for høy G2, bør være en relativt smal sak å stille på en såpass ny projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill sekvensen du mener er sort,og kikk inn i rørene.Er det litt lys?Kobbl av kilden og kikk in i rørene;er det mørkt da?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg observert, uten kilde er det helt sort og med kilde er det et svakt skinn over hele raster.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er G2 korrekt justert!Brightness er for høyt,eller så er det ikke sort ut fra dvd spilleren din....

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sortnivå på CRT

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    ... Jeg tror ikke at det er proj. som er problemet for selv om brightness settes til min. er ikke alt 100 % sort ennå. Jeg tror mer på at min ATI Radeon 9800 Pro ikke gir et 100 % korrekt sortnivå ut på VGA pluggen.Har prøvd å nullstille overlay o.l. i Catalystoppsettet, men får det ikke til......
    Som jeg skrev i starten, hadde jeg mistanke om dette. Brightness er altså forsøkt satt til minimum uten resultat.

Nytt spørsmål: Skal det være 100% mørkt når man titter rett inn i linsen og signalet fra DVD/HTPC er korrekt ved 100% sort ?

Er det noen som har et ATI tips eller WinDVD tips ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •