Hvilken projektor? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 135
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken DVD spiller vil man få et bra ressultat med! Hvis man går for en Dragonfly?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så blir neste spørsmål: Skal alt dette utstyret brukes til å se film, eller bare til å studere sekvenser og detaljer. Hadde en DVHS spiller som jeg kjørte rett i 808S via det kortet som Per J. karakteriserer (og helt sikkert har rett i) som en 9 år gammel teknologi som begynner å gå ut på dato. Jeg var hvertfall veldig "happy" med de bildene dette ga. Håper at det tilbudet som kommer fra Canal digital i september gir like bra bilder, isåfall er jeg mer enn fornøyd. Kunne godt kjøpt en Cine 9 og en dragonfly eller hva det måtte være, men orker/gidder ikke fler utskiftinger nå, nå skal det brukes til å se film/tv. Finito. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Så blir neste spørsmål: Skal alt dette utstyret brukes til å se film, eller bare til å studere sekvenser og detaljer. Hadde en DVHS spiller som jeg kjørte rett i 808S via det kortet som Per J. karakteriserer (og helt sikkert har rett i) som en 9 år gammel teknologi som begynner å gå ut på dato. Jeg var hvertfall veldig "happy" med de bildene dette ga. Håper at det tilbudet som kommer fra Canal digital i september gir like bra bilder, isåfall er jeg mer enn fornøyd. Kunne godt kjøpt en Cine 9 og en dragonfly eller hva det måtte være, men orker/gidder ikke fler utskiftinger nå, nå skal det brukes til å se film/tv. Finito. :lol:
    Er enig med deg. Ser omtrent 20 timer i uken, svært lite av det går til ren testing. Har derfor greid meg fint med min snart 4 år gamle Faroudja, HTPC og DVHS. Hadde for lenge siden bestemt meg for å vente til å kjøpe noe nytt inntil Terranex-ytelse med riktig 1080i de-interlacing til en fornuftig pris kom på markedet. Ser nå ut til at det kan skje iløpet av ett par måneder. Husk at Terranex/Realta også har langt bedre video-de-interlacing enn den eminente DcDi fra Faroudja. Og det fine er at den blir også utført på HD.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny: Hvor mye må man ut med for en brukt Faroudja scaler slik som den du har ? Det er en NRS eller? Det går greit med en HTPC, men savner å ha mulighet for scalering av vanlige tv sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Per Johnny: Hvor mye må man ut med for en brukt Faroudja scaler slik som den du har ? Det er en NRS eller? Det går greit med en HTPC, men savner å ha mulighet for scalering av vanlige tv sendinger.
    Vet ikke, men har sett ganske lave priser på ebay, men hvor lett det er få kjøpt til svært lav pris vet jeg ikke. Tror Kjelli kjøpte enn fra ebay, kanskje han kan svare på det.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kjøpte en NRS for ikke så lenge siden.
    Jeg var svært heldig og fikk den billig. Jaja, alt er jo relativt.

Jeg kjøpte den av en kar for 500USD på Videogon, normalt går de for rundt 1000-1200USD. Jeg mailet og prutet litt med han og godsnakket litt osv.
    Siden jeg fikk den så billig så spanderte jeg omprogrammering og oppdatering av den. Han jeg kjøpte den av sendte den direkte til Faroudja for meg, så de byttet powersupplyet og kalibrerte den omigjen(24 timers test for stabilitet og masse andre greier, står iallefall det i papirene de sendte med scaleren tilbake til meg), samt la inn siste firmware og gjorde den universal. Men universal menes jeg kan bytte oppløsning på den som jeg selv vil (innen de oppløsningene en kan velge når en handler en NRS da).

Oppdateringen kom på ca 450USD, totalt kom da herligheten på 950USD (+moms og litt i frakt da), noe jeg anser som et røverkjøp.

Normalt må en regne rundt 1000-1200USD for en NRS.
    Jeg hadde flaks og fikk den billig, samt enheten var svært pent behandlet, ikke en ripe eller merke på den. Er en tålmodig så dukker det opp gode priser på disse.

Kjelli

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror 20 laken er i overkant for meg akkurat nå. Hvis ingen billigere duger, tror jeg at jeg satser på htpc intil videre :? Har sett litt på disse på ebay, er de noe tess og er prisene ok?
    DVDO iScan Ultra HDTV Video Processor Brand NEW til $ 349
    Line Quadrupler Doubler for Projector SDI DVDO Faroudja ( Syncom HR-2100 Digital Video Line Quadrupler. The unit is a rebadged Miranda Quartz Line Quadrupler)$ 499

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mulig å finne en brukt DVDO iScan HD HD+ med SDI til en grei pris.DVDO iScan HD med SDI og en dvd-spiller med SDI er bra det
    Jeg var meget fornøyd når jeg hadde det.Men nå vil jeg prøve DVHS.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør DVHS bedre kontra DVD?? Hvorfor satse på dette mediet? Har du tilgang på titler nå og i fremtiden? Sorry vet ingenting om DVHS, bare lurer??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre lyd og bilde
    http://www.foxhome.com/dvhs/interior_3.html
    Jeg skal bruke en dvd-spiller også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,kan jeg bruke en DVI til VGA converter med min BD808s og JVC HM-DH5U D-VHS spiller som har HDMI?kan jeg bruke denne?se link! http://www.digitalconnection.com/pro...ideo/dcda1.asp

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Hei,kan jeg bruke en DVI til VGA converter med min BD808s og JVC HM-DH5U D-VHS spiller som har HDMI?kan jeg bruke denne?se link! http://www.digitalconnection.com/pro...ideo/dcda1.asp
    Det var jo en kjekk liten D/A omformer. Hvis det stemmer det som stod om den "The DC-DA1 is HDCP compliant and can be used with devices that use this copy protection feature." Hvis dette kan tolkes som om den kan sammarbeide med en digital D-VHS spiller som krever at motageren, altså DC-DA1 har innebygd en HDCP chip og får lov til å behandle det HDCP beskyttede HD materialet over til et analogt RGBHS signal, kan jeg ikke skjønne annet enn at du kan bruke den mellom D-VHS maskina og BD808s projektoren. Hvordan bildekvaliteten blir, og hvordan den ivaretar de kvalitetene som ligger i kildematerialet, er vel noe ganske annet, og noe man ikke helt kan være sikker på før man har testet.

Hvis DC-DA1 virker tilfredstillende, er det vel en grei enhet å benytte når Blu-Ray og andr ekte HD skal sende digitalt via DVI-D ellerHDMI mot en ellers analog CRT projektor.

Kanskje Per Johnny eller andre her på forumet kan si noe mer om DC-DA1 vil virke, og virkelig kan ha HDCP støtte og ikke bare må kobbles mellom to video enheter som begge har HDCP støtte, og den "HDCP compliant" delen til DC-DA1 kun består i at kodene kan passere begge veier gjennom. Da er det ikke så sikkert du kan benytte DC-DA1 i den kombinasjonen du hadde tenkt Rysty, det er vel det som er hoved problemstillingen her, som jeg ser det i tillegg til den bildekvaliteten den kan gi ut fra D/A konverteringen.

Fikk litt leie mistanker til HDCP støtten når jeg leste http://www.digitalconnection.com/FAQ/HDTV_12.asp

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Hva gjør DVHS bedre kontra DVD?? Hvorfor satse på dette mediet? Har du tilgang på titler nå og i fremtiden? Sorry vet ingenting om DVHS, bare lurer??
    Kos deg med DVD og den nye CRT'en din. Om et års tid begynner du å jakte på 9 tommers CRT for det er kun den som klarer full HD skikkelig. Selv om HD nedskalert til det din CRT takler kommer til å blir svært bra og bedre enn DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja, dette blir vel samme karusellen som hi fi syken...Kjenner allerede at en Crystalio scaler er et must, hadde bare bankboka vært litt feitere. Jeg skal nok kose meg med mine nyervervelser i en god stund ja. Jeg er i allefall i skrivende stund kjempefornøyd, men flere oppgraderinger og forbedringer melder seg nok etterhvert :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en transcoder.Så får jeg se hvordan det blir.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Om et års tid begynner du å jakte på 9 tommers CRT for det er kun den som klarer full HD skikkelig. Selv om HD nedskalert til det din CRT takler kommer til å blir svært bra og bedre enn DVD.
    8" - 9" projektor, er vel nesten som 3' syka med båt...

Hvordan er det med BG1208, er ikke det egentlig en BG1209 med 8" rør takler ikke den 1080p selv med 8" rør, ble litt i tvil her :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket input er det best å bruke på barco'en når jeg skal bruke en DVHS-spiller?port 3 4 eller 5?hvis jeg skal bruke port 3 så må jeg vel bruke en D9 kabel?
    Jeg har bestilt en VGA-5BNC (RGBHV) kabel og en transcoder og en component kabel.Trenger jeg da en D9 kabel?
    Jeg har en BD808s.
    :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Hvilket input er det best å bruke på barco'en når jeg skal bruke en DVHS-spiller?port 3 4 eller 5?hvis jeg skal bruke port 3 så må jeg vel bruke en D9 kabel?
    Jeg har bestilt en VGA-5BNC (RGBHV) kabel og en transcoder og en component kabel.Trenger jeg da en D9 kabel?
    Jeg har en BD808s.
    :roll:
    Port 3 har rykte på seg for å være litt mer direkte og skal visst nok gi et litt bedre og skarpere resultat enn 4 og 5. om dette stemmer for alle typer kildemateriale og om det vil være forskjeller utifra frekvens og om man kobbler RGBHV eller RGsB osv, vet jeg ikke sikkert, men forskjellene er etter min mening såpass små, at jeg synes kvaliteten og skjermingen og lengden til kabelen som benyttes gjerne har en større kvalitetsmessig betydning for bildekvaliteten.

Hvis du skal bruke en transkoder mellom DVHS med DVI-D og VGA og Barcoen, tror jeg at jeg ville gått for en så kort HD15-D9 i god kabelkvalitet som mulig inn på port 3 , og prøvd å ikke overskride 5 meter på DVI-D kabelen. Har også hørt om Barco brukere som foretrekker å kun bruke port 4 og 5 , og så tar de ut kortet for port 3 inngangen, for å få bedre kjøling og mindre strømforbruk i projektoren. Dette har jeg ikke noen erfaring med selv, men kankje noen andre her inne har prøvd å kjøre uten port 3 kortet og vet mer om dette.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •