Hvilken projektor? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 135
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, desverre....

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei, Per Johnny jeg mener IKKE og har overhodet IKKE forutsetninger for å mene at G-70 ikke er bra. Det er helt sikkert en kanonbra projektor. Mitt poeng her var at jeg faktisk har sett barco4ever sin 808s i drift, og den var ikke bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Neinei, Per Johnny jeg mener IKKE og har overhodet IKKE forutsetninger for å mene at G-70 ikke er bra. Det er helt sikkert en kanonbra projektor. Mitt poeng her var at jeg faktisk har sett barco4ever sin 808s i drift, og den var ikke bra.
    Nei, de fleste brukte 808s har forferdelig gråskala, som det selv med farge-analysator er vanskelig å rette fullstendig på. Hvis den var så dårlig, så er det ikke noe rart det var noe helt annet å se en helt strøken projector. 8) Han har ihvertfall en projector nå, som vi alle ville ha kappet en finger for å ha hatt. :wink:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvilke scalere kan transkode HD komponent til RGBHV?så jeg kan få brukt min JVC HM-DH5U D-VHS spiller.Noen som har noe info?så jeg vet hva jeg skal se etter?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, hvorfor kjøper du ikke bare et kort så projectoren takler HDTV rett inn? Scaler har du jo fra før av, og den trenger du faktisk ikke hvis du kjøper det kortet. Tror jeg ga ca. 2500 for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

transcoder

http://www.threedoubleyou.com/otherconverters.htm

her har de noen billige transcodere.
    jeg har bestilt en som jeg skal prøve på TVen min.
    Tenkte jeg skulle prøve og sende signal fra scaleren til Tv for å se om jeg får noe bedre bilde. Er jo en 3 rørs crt baki der en plass. Men det er ikke komponent inganger på det..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke scaler lenger.Derfor vil kjøpe en ny scaler så jeg kan få brukt min DVHS-spiller og en DVD-spiller.
    Og prisen på det HD-kortet er kr 3000 nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Nei jeg har ikke scaler lenger.Derfor vil kjøpe en ny scaler så jeg kan få brukt min DVHS-spiller og en DVD-spiller.
    Og prisen på det HD-kortet er kr 3000 nå.
    Jeg ville også vurdert en annen transkoder enn hdtv-kortet til Barco. Husk at det er ett 9 år gammelt design, og forbedring og krav til transkoding har utviklet seg. På den tiden så var hdtv bare en kurositet.

Det lille jeg har sett av dette kortet, så er mitt inntrykk at det nok ikke er den allerbeste løsningen. På den andre siden så er det ikke så mange bedre alternativer i den pris-klassen.

Hvis du har jvc'en med hdmi, så kan du vurdere dvi til vga-konverteren, så har du sikret en bedre kompatibelt til fremtiden og fått mye for pengene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg har den jvc'en med HDMI.Har du noe info om den dvi til vga-konverteren?en link eller noe?
    Kan denne brukes? http://www.digitalconnection.com/Pro...ideo/DCDA1.ASP

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, trodde du hadde scaleren. Har ikke peiling på hvilke scaler du kan bruke, mulig det kan funke med Crystalio??? Det veit Bjørn eller Per J. Hvis ikke veit de hva du kan bruke. Jeg for min del syntes Barcokortet gjør en bra jobb, men så prøver jeg også å se på filmen og innholdet i den og ikke kikke etter feil hele tiden.......Kanskje derfor? 8)

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, så på tråden videoprosessor at du vurderte DVDO scaler. Har du testet denne? Og har du evt. forkastet denne? Jeg vurderer også en scaler, hvilke er gode alternativer for en Barco BG 808s? Har skjønt at Crystalio er kongen, men den er ganske dyr da. Har fulgt DVDO HD scalere på e-bay, de er jo ikke avskrekkende dyre (i forhold til crystalio). Noen andre jeg bør følge med på som aktuelle kandidater? Jeg ser at DVDO scaleren kan utvides med SDI kort, bør jeg satse på SDI med en gang, eller er komponent ok til å begynne med?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Rusty, så på tråden videoprosessor at du vurderte DVDO scaler. Har du testet denne? Og har du evt. forkastet denne? Jeg vurderer også en scaler, hvilke er gode alternativer for en Barco BG 808s? Har skjønt at Crystalio er kongen, men den er ganske dyr da. Har fulgt DVDO HD scalere på e-bay, de er jo ikke avskrekkende dyre (i forhold til crystalio). Noen andre jeg bør følge med på som aktuelle kandidater? Jeg ser at DVDO scaleren kan utvides med SDI kort, bør jeg satse på SDI med en gang, eller er komponent ok til å begynne med?
    Hvis man skal legge +/- 20k i scaler nå, så hadde jeg bare vurdert DragonFly fra AlgoLith. Den har Realta som både de-interlacing og skalering, og de-interlacer og skalerer både SD og HD. Den er eneste skalerer med cadence-correction.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koster Dragonfly bare rundt 20K?

K

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Den beste løsningen skal vist være å bruke Dragonfly sammen med en Mosquito fra samme produsent. Men da blir det dyrt. Rundt 40000kr for en slik løsning er vel i overkant av hva folk flest er villig til å betale.

Per Johnny: Planer om å investere i en Dragonfly?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det er i overkant.Tror jeg kjøper en billig transcoder eller noe,så jeg får prøvd DVHS-spilleren.Så får jeg heller kjøpe noe bedre senere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Stemmer det. Den beste løsningen skal vist være å bruke Dragonfly sammen med en Mosquito fra samme produsent. Men da blir det dyrt. Rundt 40000kr for en slik løsning er vel i overkant av hva folk flest er villig til å betale.

Per Johnny: Planer om å investere i en Dragonfly?
    Mosquito trenger du strengt tatt ikke. Den kan være fin å ha hvis det er viktig for deg å ha best mulig resultat på SD-tv-titting. DragonFly er mer en nok for meg, og vil koste rundt 20k. Det mest forelokkende for meg er at den lager ekte 1080p av 1080i. Den er også sensasjonell på DVD-skalering. Du får bortimot full Terranex ytelse til en brøkdel av tidligere kostnad. Terranex kostet får ett år siden 120 000,00 dollars.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvaslags projector trenger du for å få full utnytelse av 1080p?En 9" kanon àla 1209s/G-90/Cine9 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Hvaslags projector trenger du for å få full utnytelse av 1080p?En 9" kanon àla 1209s/G-90/Cine9 ?
    Det fine med DragonFly er at hvis projectoren har optimal ytelse på 1280x720, så behandler den 1080i først til 1920x1080p for så å skalere til 1280x720, slik at man utnytter mest mulig av informasjonen i kilden. Alle andre som f.eks. Crystalio gjør 1080i først om til 540p, og dermed kaster bort omtrent halvparten av informasjonen, for så å skalere til ønsket oppløsning. Vil dere akseptert en slik løsning med DVD, neppe!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som den neste scaleren må bli en Dragonfly da.
    1080I til 1080P og så ned til 720P :shock: Endelig noen som gjør det på "rette" måten.

K

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •