Hvilken projektor? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja,jeg trenger en ny linse :?
    Jeg skal prøve projektoren så fort som mulig!skal bare spøre Curt om han har fikset projektoren fra 120v til 230v.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe greier det der Rusty. Det er ikke kult å få ting som er skadet i transporten, alltid vanskelig å få noen til å ta på seg skylla. Får håpe at bilderørene er i god behold, på en av de 708 maskinene jeg kjøpte sist var det ene bilderøret knekt tvert av :? Hvordan var det med slitasje på rørene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilderørene ser meget bra ut,ingen innbrenninger eller synlig slitasje.
    Dumt at folk ikke kan være litt mer forsiktig med ting :evil:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen idé om hvad man ca. må betale for en Sony G70 med 620 timer på rørene ?
    Jeg har fått tilbud om å kjøbe.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Fra utlandet eller her i norge?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Nad 208 fra Danmark en gang. Den hadde fått seg en solid trøkk. Gikk til posten for å klage, men der fikk jeg beskjed om at den var for dårlig emballert. Men det verste kommer her: Fikk beskjed om at pakkene kom i en stor container som bare bare ble tømt ut :shock: :shock:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Curt nå!og han ble sur på fraktselskapet.Han skal snakke med de.Jeg får en ny linse av Curt,så det er bra Jeg har startet opp projektoren nå!og den fungerer.
    Bra service fra Curt
    Ja, det er utrolig hvordan de behandler ting så dårlig :x

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Fra utlandet eller her i norge?

Fra England....., ville hente den personligt hvis det var.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Jeg har snakket med Curt nå!og han ble sur på fraktselskapet.Han skal snakke med de.Jeg får en ny linse av Curt,så det er bra Jeg har startet opp projektoren nå!og den fungerer.
    Bra service fra Curt
    Ja, det er utrolig hvordan de behandler ting så dårlig :x
    Hvordan var egentlig Barcoen din pakket når du fikk den? det ser ut til at projektorn en eller annen gang under transporten har nærmest landet på linsa foran det røde røret, og forskøvet hele innfestningen innover, det var et trist syn. :cry:

Ellers så trodde jeg man ofte betalte for en forsikring når man sender dyre og litt tunge pakker, som den Nad forsterkeren, hvis pakkeposten blir nærmest kastet ut av container enkelte ganger under transport, bør det være en sak mellom forsikrings selskapet og posten, og ikke den som motar den skadde pakken fra posten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,den sto på en palle og den var pakket inn i bobleplast.
    Men Curt hadde pakket den inn bedre enn det,så jeg tror fraktselskapet her i norge har gjort en dårlig jobb :? og jeg ba de om å være forsiktig med den,men det har de da ikke gjort.
    Det er ingen skader på rørene eller innfestningene,det er bare linsa som er ødelagt.
    Curt skal sende nye deler til meg
    http://avforum.no/forum/album_page.php?pic_id=150
    http://avforum.no/forum/album_page.php?pic_id=151

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har sikkert pakket den opp og sjekket etter narko og greier.

K

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det jeg mistenker også :evil: sikkert tollen som har gjort det.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håber du får orden på det Rusty. Vi er ikke heldige, er vi ? Jeg har brukt 1/2 år på å få en LCAudio modifiseret 963SA repareret, måtte sende den til Danmark til slutt. Idag kom den retur, smadret i venstre hjørne, frontplaten hang i fri luft, men den spiller ! Alt i alt, et nytt AV kort, og en tur til Danmark hvor de fandt en løs stel ledning, kr. 2400,- plus en gang juling i posten på kjøbet, sånt liker vi !
    Bra jeg har noen reservedeler på lager....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd Niels :? men projektoren fungerer.Så det skal bli moro å få testet den,men jeg må kjøpe en transcoder og noen kabler først.
    Men skal du kjøpe deg en Sony G70 nå?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gjerne ha en G70, men der er så mange hensyn å ta for mitt vedkommende, selvom noen vil kalde dette latterligt.
    En G70 er meget større, og tyngre enn en D50 og jeg har bare såvidt plass nå til min stereo lyttestol bak bordet med D50´en. En G70 støyer vel også en del mer, synes egentlig D50 støyer nok .....
    Jeg har brukt D50´en til å få litt erfaring med crt og har brukt en del tid på å sette den korrekt opp osv., og den har bare 950 timer på sig.
    Men, jeg tenker stadig, vet ikke helt, må overbevises av noen tror jeg....har jo aldrig set en G70 "in action" (med en 963SA).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G70

har sett G70 i aksjon. Den blåser nesten alt av banen. Den er klart vassere en 808s. Hadde selv 808s tidligere og en kamerat av meg kjøpte Sony G70. Fikk hakeslepp da vi sammenlignet GVHS hos meg og hos han.
    Bilde var utrolig mye bedre på G70. Jeg hadde Key digital KCAC" eller hva det nå heter.. husker ikke akkurat betegnelsen. Den kostet ca 3000kr men det var klart at dette også hadde litt å gjøre med at det ble så mye bedre bilde på G70. Den takler jo HD rett inn på komponent.

Det skal sies at den G70en jeg, så var kjørt ca 600timer og var som ny sammenlignet med min 808s med et litt slitt rør. Likevel på man opp på en 9 tommer for å kunne få noe bedre bilde enn med G70 spør du meg.
    Tålte ikke at kompisen hadde bedre projektor så meg måtte oppgradere til Cine9. Da ble jeg fornøyd

Men jeg tror at Rusty får utrolig bra bilde etterhvert dersom du bytter linser ol men jeg tror jeg ville styrt unna KD transcoder og alt annet som er billigere. Du kan kjøpe et kort til Barcoen som takler HD. Kommer på ca 2500-3000kr. Kan kjøpes av Halvard Saus. Snakk med Jano om det. Han har nemlig et slikt kort.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barco4ever: Det med "litt slitte rør" på din 808s var vel å ta i litt? Såvidt jeg husker var vel det blå ganske elendig? :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt litt med PJCalc, har jeg ret når det virker som om en G70 kan plaseres ca. 30 cm nermere lerretet enn en D50 for samme størrelse lerret ?
    Husker ikke nøyagtig, men min D50 er jo ca. 17 cm nermere lerretet enn hvad PJCalc siger (271 cm), for mit 182 x 102 cm lerret, dette for å utnytte det meste av fosforet. Da skulle G70 være ca. 241 cm fra, minus da ca. 5% for fosfor utnyttelse, ialt ca. 229 cm ?
    Stemmer dette kan det løse mit plassproblem litt.....

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barco4ever: hvordan går det med cine9 maskinen din, får du brukt den mye? Var det ikke et eller annet med at du ikke hadde plass til den i en leilighet eller noe, eller husker jeg helt feil?

Skal ikke undervurdere det å ha helt nye rør i forhold til slitte, bilde blir skarpere og jeg syntes også slitte rør degraderer kontrasten litt. Bestilte nytt blått rør til min maskin i begynnelsen av denne uken. Gleder meg som en unge. Endelig blir maskinen 100% strøken med to nye bilderør og et rødt rør som har gått 1000 timer

Niels Nielsen: Har du sett bilder av rørene på denne G70 maskinen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Barco4ever: Det med "litt slitte rør" på din 808s var vel å ta i litt? Såvidt jeg husker var vel det blå ganske elendig? :wink:
    HeHe, du holder fortsatt på at en G70 ikke er noe bra! Barco4ever's kamerat kjøpte en av mine G70'er som aldri hadde vært ute i kommersielt bruk. Den var sinnsyk bra - jeg har bare sett 2 projectorer som har vært bedre, og det er min tidligere 1209s og 909/Cine9. Når man først har blitt vant til hva liquid-coupling gjør, så vil man alltid savne det lille ekstra med en luft-koblet linse. Selvsagt så snakker vi om detaljer som kun vi gærne crt-videophiles legger oss til etterhvert.

Som, Jano, har poengtert mange ganger så er det er kvalifikasjonen ved installasjonen som teller allermest for hvor godt resultatet blir, og teller en stor del over den totale ytelsen.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •