Barco Graphics 808s spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Graphics 808s spørsmål

Har en barco Graphics 808s hjemme for testing som jeg vurderer og anskaffe meg Men jeg har et par problemer. Det ene er at jeg ikke får kjørt riktig bilde fra min htpc, bruker vga til 5bnc kabel, uansett hvilken oppløsning og oppdaterings frekvens jeg bruker tar det litt tid før bilde kommer og da ser det ikke ut, får noen grusomme farger og enkelte svarte streker på bilde, når jeg starter en film blir det svart. Svhs funker helt perfekt. Fikk med en Barco quadsplitter 350 men har ikke nok kabler til å få prøvd den, vil den kunne løse problemet vis det er et sync problem? De frekvensene jeg har prøvd funker på min gamle BD800. Noen som vet hva det kan være? :?

Et annet problem er at bilde ser møkkete ut, Jeg har skrudd av linsa på det grønne bilde røret. Og når jeg ser på glassplaten foran bilderøret, ser den litt krystal aktig ut. Men jeg kan ikke se om det er på innsiden eller på utsiden av glasset. Kan dette bare være støv som jeg kan vaske vekk eller er det noe mer alvorlig? Har lest at linser er satt inn med et anti reflekterende stoff og at man ikke skal vaske de, er det slik også med denne glassplaten? Og hva kan jeg eventuelt prøve og vaske med?

Håper noen vet svar på mine problemer for jeg kunne godt tenkt meg og få denne i hus?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder støv på linsene, har ikke dret noe å si for bildet. Du trenger ikke tenke på å vaske det av engang.

Du bruker negativ synk, går jeg ut fra? Det burde ikke være noen andre større problemer da, men kjører du PowerStrip kan du jo eksperimentere litt. Selv kjører jeg XGA (1024x768) i 75 hZ, og det fungerer utmerket på min Barco Graphics 808.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfart det samme når synch poliritet var feil. Prøv å bytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du input 5 (RGBHV eller RGBs)? Hvis du velger input 6 (komponent mener jeg å huske) får du bla. helt feil farger.

Gunnar

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker RGBHV og velger input 4 eller 5( skal i følge manualen være riktig) Har satt negativ sync i powerstrip også. Skal si det er kjipt å ikke få prøvd htpc på denne doningen. Så en enorm forbedring i kontrast nivå i forhold til min gamle BD800 når jeg kjørte med dvd spilleren min.
    Syntes det er litt rart at den mye nyere prosjektoren ikke tar den samme oppløsningen som BD800.
    Noen som bruker port 3, den med D9 plugg? Har hørt at den skal være litt mindre kresen på sync signalet.

Når det gjelder det møkkete bilde. Ligger ikke "støvet" på linsene men på glassplata foran fosforet. Det kan se ut som om noen har sprayet jiff universal og ikke tørket det av, når det tørker ser det ut som et krystal aktig lag... ( litt vanskelig og forklare hvordan det ser ut :? )
    Grunnen til at jeg tror dette er problemet, er at når jeg dekket til den grønne linsen med et papir, forsvant alt møkka fra bilde.

Tenkte at det kunne være noe galt med kjølevesken eller no. Men det er litt rart om den skulle være defekt på en projektor som bare har gått 715 timer.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en port 3 kabel fra England for en tusing, og den var himmelvidt bedre enn den jeg hadde med bnc-bnc-kabler fra Clas Olson. Kabelen min er ganske lang, rundt 6 meter, men det er ikke tegn til ghosting eller noe annnet. Den kan kjøres med positiv synk, men jeg har fått høre på AVSForum at det er bedre å kjøre den med negativ, derfor gjør jeg det. Du kan dessverre ikke låne min kabel og prøve, den er lagt i gulvet og tar et par timer å grave opp igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler å skaffe et VGA-interface. Denne boksen kobles mellom PCen og projektoren, og tilpasser og bufrer signalet fra skjermkortet. Mitt har også muligheten for å velge kompositt synk, eller synk on green. Mitt er av type Extron RGB-118. Kjøpt på eBay for ca 1000,- inkl alt.
    Tidligere hadde jeg problemer med å synke på flere forskjellige Barco projektorer med forskjellige skjermkort.

Gunnar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Får du tatt et bilde av linsen/røret? Litt vanskelig å bedømme hva som kan være problemet uten å visuelt se problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rør kan definitivt gro igjen(kjølevæsken altså!).Det kan også få en innbrenning som ser ut som svarte flekker,men da på selve fosforet.Ta av linsen og sjekk!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar, dere er til utrolig stor hjelp
    Skal lage meg en port 3 kabel i dag. har fått bestilt en hd9m kontakt gjennom en eletriker jeg kjenner. Så får se om du fungerer.

Når det gjelder bilde røret har jeg skjekket om møkka lå på utsiden av glasset, det gjorde det ikke. Det er ingen sorte prikker på fosforet, men det kan jo kanskje hvere noe galt med kjøle vesken, skal det skje med en prosjektor fra des. 98 og som har gått 715 timer? Har fått tatt bilde av røret men har ikke internett hjemme for øyeblikket. (tiscali hadde klart og overse flyttemeldingen min et par uker, veldig typisk) Skal prøve å få lagt ut bilde fra en annen PC.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det koste og fikse kjøleveske som har grodd igjen? er det noen måte jeg kan se om den er grodd igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelt å skifte hvis du har en BarcoGraphics 808s, men hvis det har grodd fast på innsiden av glasset så kan det bli vanskelig å få bort.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått laget kabelen og det fungerte yppelig

Da gjenstår det kun et problem og det er det "møkkete" bilde...

Her er et bilde av det grønne bilderøret , men det var litt vanskelig å få tatt et korrekt bilde som får fram hvordan det ser ut. Håper det hjelper dere til å se hva som kan være galt, eller i såfall utelukke ting det ikke er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å se noe spesielt galt med det, men jeg synes at jeg kan antyde slitasje av der bildet har gått veldig svakt, og det ser ut som det har vært brukt veldig lite av selve rasteret - slik at den sannsynligvis har vært feil-installert iforhold til avstand ved tidligere bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Per Johnny;dette er en innbrenning!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at det er en svak innbrenning på dette røret. Men det syntes ikke på bilde. Det som er litt rart er at helle bilde ser ut som er dekket av et gjevnt lag med med små partikler, også der hvor bilde ikke er brendt. altså helt ut til fosfor kanten. (det er bilde på lerretet jeg nå prater om)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har prikker på lerrettet? He,he!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis billedrøret er drevet meget hardt, slik at varmeutviklingen har vært stor så kan hele fosfor-flaten forandre seg slik at du ser at den ikke glatt, men isteden har struktur som ligner på små glassperler. Hvis du kjører høy kontrast så vil du i lyse partier se denne strukturen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen prikker på lerrete nei
    Kanskje det er tingen Per Johnny, får skjekke når jeg kommer hjem. Men skal da hele fosfor platen ha denne strukturen? Vis det er denne feilen må jeg bytte det bilderøret også, da er vel spørsmålet om den er verdt å kjøpe eller ikke....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmen fordeler seg utover det hele, slik at hele fosfor-flaten blir berørt, men det er jo de område som blir utsatt for mest energi som blir verst berørt.

Bruk projectoren over tid og vurderer, har projectoren stått ubrukt en lang tid så kan det hende at det ser litt bedre ut etter at den har vært brukt litt.

Billedrør til 808s koster ca. 10k pr.stk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •