Barco Graphics 808s spørsmål - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Varmen fordeler seg utover det hele, slik at hele fosfor-flaten blir berørt, men det er jo de område som blir utsatt for mest energi som blir verst berørt.
    Dette stemmer eksakt med slik det er...
    Så strukturen kan blir litt borte etter at man har fått brukt den?
    Må bestemme meg om jeg skal ha den innen i morgen, må tross alt ut med to nye rør vis jeg skal ha den helt strøken og det har jeg ikke rå til før studiene er ferdig.
    Hva må en regne med å gi for en BG 808s som er god som ny? vil prisen synke noe særlig i løpet av 3-4 år på slike?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer særlig under 50k for et slikt eksemplar, tok min fra England med ca 300 timer på telleren, den kom på ca 60 såvidt jeg husker.Hvis ikke jeg husker feil er nypris 184k+moms, og dette er projektorer som fortsatt er i salg såvidt jeg vet, men dette kan jo jan-erik korigere.Uansett, lykke til. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å finne en som er god som ny må du ha flaks. Jeg har kun hatt 1 stk. brukt 808s som var helt uten slitasje på billedrør.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok et godt kjøp uansett da. Da blir det nok en handel på meg tenker jeg

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BG 808s'en ble kjøpt den Men det er en ting jeg lurer på. Har problemer med at når jeg bruker H SIZE og V SIZE for å få rastere på innsiden av fosforet, blir bilde også mindre. Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn størelsen på bilde og ikke rastere, noen som kan gi meg litt tips på dette feltet?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med PowerStrip kan du øke bredde og vidde på bildet (også de fleste skjermdrivere har noe for dette, men ikke like detaljert).

En annen ting er at du ikke NØDVENDIGVIS trenger ha rasteret på innsiden hvis du ikke bruker det. Jeg tar ikke noe ansvar for brente rør hvis du skulle glemme deg, men mange stiller inn bildet så det er innenfor safe area (minst 5-8 mm på innsiden av kanten av fosforbelegget, hvis jeg ikke husker helt feil) og maskerer bildet med Blanking-funksjonen i menyen. Dermed skal du være sikret siden kanonene ikke tegner noe der det er maskert. Men bare husk at du ikke må bruke prosjektørens egen oppvarminsfunksjon da (20 min med et rent, hvitt bilde), for den tegner over hele røret og tar ikke hensyn til maskering. Selv bruker jeg en akvarieskjermsparer under oppvarmingen, det gir også en veldig morsom effekt! Jeg har koblet utstyret slik at når signalet kommer fra NetRemote (eller unntaksvis fra en IR-fjernkontroll) til Girder, slås først skjermspareren på, og så kobles strømmen til prosjektøren til med en X10-bryter. Dermed er jeg sikret at det ikke blir glemt noe bilde som kan gi innbrenning.

Hvis du ikke får riktig størrelse på bildet på denne måten, står BG-en din for nær lerretet. Det fins hauger av måter å beregne det på, men den beste finner du på Barcos hjemmesider, det kalles "Lens Program" og gir deg fulle beregninger på hvor stort lerret som trenger hvor stor avstand.

For innstillinger/justeringer bør du uansett ikke bruke de interne testpatterns, last heller ned Nokia Monitor Test (søk på Google, så finner du den) eller Mitsubishi Diamond Test. Der har du mye mer finmasket rutenett til konvergens og geometri. En ekspert som Jan Erik foretrekker å justere konvergens ut fra et skjermbilde med bokstaver (f.eks. IE logget på en tekstside), men jeg klarer ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rasteret er som regel en god del større enn selve bildet. Dette varierer vanligvis fra oppløsning til oppløsning. Du kan til en viss grad manipulere dette med f eks Powerstrip, men jeg mener at det har liten betydning om rasteret kommer på utsiden av røret. Med normal setting av brightness vil det være svært lite energi i den delen av rasteret hvor det ikke tegnes bilde. Jeg konsentrerer meg om at selve bildet er sentrert og ikke kommer utenfor fosfor-området. Du kan flytte bildet innenfor rasteret med "Horizontal phase" på geometrimenyen, og bildet og rasteret samtidig med "Raster shift". Mange hevder at det er en fordel å legge bildet mot høyre (sett mot lerretet) i rasteret. Da vil du få mindre ringing og andre unoter i venstre billedkant når elektronbeamen starter på en ny linje. Da bruker du "Horizontal phase" for å flytte bildet til høyre i rasteret (når du kommer til rasterkanten vil bildet "wrappe rundt" slik at høyre billedkant kommer til venstre i bildet). Deretter bruker du "Raster shift" for å flytte både bilde og raster tilbake slik at bildet blir sentrert på fosforet.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten opplysning BarcoGraphics 808s tar både negativ og positiv sync på inngang 4/5.

Du trenger somregel bare en liten justering av Vertical Hold så slipper du å bruke powerstip/interface ol.

Så du kan trygt koble til PCen og kjør alle mulige oppløsninger på inngang 4/5.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •