Rød convergense drift horisontalt 808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rød convergense drift horisontalt 808s

Har gjort setup etter boka.Har convergence drift på rød horisontalt mot venstre.Har nå anskaffet en dele projektor.Har tenkt og bytte convergencekort,men vet ikke hvem av de tre kortene i convergeneskuffen jeg skal prøve og bytte først?Det er et mot kamraet og to i bakkant.Er også intressert i andre tips da det ikke bør ha noe med convergence kort og gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv shift og focuskoert baki maskinen først du!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Jan Erik !Skal prøve dette .Kan du forklare meg hvem kort som er hva i convergenceskuffen.Da det er et mot kamraet og et til venstre og et til høyre bakerst i skuffen!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,se på disse bildene: http://www.curtpalme.com/Barco808.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med samme problemet jeg og, så jeg lurte på hva som var problemet på din Danny?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny
    Har gjort setup etter boka.Har convergence drift på rød horisontalt mot venstre.Har nå anskaffet en dele projektor.Har tenkt og bytte convergencekort,men vet ikke hvem av de tre kortene i convergeneskuffen jeg skal prøve og bytte først?Det er et mot kamraet og to i bakkant.Er også intressert i andre tips da det ikke bør ha noe med convergence kort og gjøre.
    Her er en liten oversikt over kortene i convergens skuffen
    convergenceskuff 808s-808s_convergence-jpg

Hvor
    1 : Conv.Driver r762518
    2 : Conv.Output r762513
    3 : Dynamic astigm.r762514
    4 : Ir+RS comm.mod r762510

Tviler egentlig på at det er noe galt med noen av disse kortene som er årsaken til det røde røres drifting, da har jeg mer tro på en litt feil justering en annen plass i innstalleringen som fører til at noen komponenter varmes mer opp og drifter litt pga dette. Det å midtstille alt og la projektoren varme seg opp en god periode før man foretar innstalleringen er en måte å motvirke slik drifting på, jeg har også god erfaring med å følge denne anvisingen som er beskrevet i denne tåden. http://avforum.no/forum/showpost.php...5&postcount=18 for ikke å snakke om de punktene Jan erik beskriver tidligere i den tåden.;-) http://avforum.no/forum/8836-post1.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus/shift-kortet sitter i racket bak i projektoren. Det sitter helt til venstre sett bakfra, bordmontert projektor. Det har en kapsling av hvitaktig plast hvor du finner en liten åpning, og innenfor åpningen finner du to små potmetere med messingskruer på hvor du kan stille horisontal skift. Ett for rødt og ett for blått.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøe og nullstille alt og få tatt alt på nytt;og se om det blir bra da.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av "kunsten" med å få et stabilt og godt resultat, er å være nøyaktig med det fysiske oppsettet projektor/lerret, og riktig vinkling av rødt og blått rør samt riktig plassering av de elektoniske spolene og magnetring justerings komponentene på rørhalsen så man får elektronikken til å jobbe minimalt og mest mulig balangsert i midt possisjon av alle justerings skalaer, samt å ikke å justere noe før komponentene har nådd drifts temp både under installasjonen, og senere ved finkalibrering.

Man bør også regne med litt oppvarmings og stabilisering tid på convergensen før man skal se film også og starter opp en kald projektor , men det er vel her man ser hvor godt projektoren er satt opp, og hvis man hele tiden må justere konvergens fordi den fremdeles drifter etter en oppvarmings periode på 20-30 min med vanlig video bilde, da er det vel like greit å innse at ikke alt ble riktig under installasjonen, og heller midstille alt og gå over oppsettet på nytt fra begynnelsen av, eventuellt får en dreven CRT spesialist til å gjøre oppsettet, dvs. gå inn på www.crtht.com og bestille spesialist hjelp og få et optimalt oppsett...;-)

Det er vel også her litt viktig å være klar over at det kan være tekniske feil i projektoren som fører til convergens drifting ol. , men slike ting er ofte meget vanskelige for en som ikke har mye erfaring fra før med oppsett av mange slike projektorer å vite hva som skyldes feil i oppsette og hva som kan være komponent feil og som må repareres før man kan oppnå et stabilt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har tenkt og høre med Bjørn H når jeg har fått nytt lerret, men må jo knote litt for og lære litt selv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Konvergensdrift

Hei!Jeg byttet horisontalshift/focuskort,da ble den bra igjen.Etter dette solgte jeg min,som dere vet koster disse komponentene flesk.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Focus/shift-kortet sitter i racket bak i projektoren. Det sitter helt til venstre sett bakfra, bordmontert projektor. Det har en kapsling av hvitaktig plast hvor du finner en liten åpning, og innenfor åpningen finner du to små potmetere med messingskruer på hvor du kan stille horisontal skift. Ett for rødt og ett for blått.

Gunnar
    Og med disse potmetrene så er det null posisjonen en stiller på. Mao så trenger en ikke konvergenskretsen å dra bildet på plass når null er korrekt. Høres dette fornuftig ut?

Drifter det enda, så er det nok noen kondiser el. som burde skiftes.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny
    Hei!Jeg byttet horisontalshift/focuskort,da ble den bra igjen.Etter dette solgte jeg min,som dere vet koster disse komponentene flesk.
    Danny, hvordan driftet den på din? Fra venstre mot høyre? Og var det samme hver gang, eller var det forskjellig vær gang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •