Dårlig fokus på grønnfargen på BG801s ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Brainbug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig fokus på grønnfargen på BG801s ?

Kjøpte en BG801S her for litt siden og har brukt den noen måneder nå, men jeg er ikke i stand til å få grønnfargen helt skarp. Rød er sylskarp og blå er helt ok (leste tidligere at blå gjerne kan være en smule ut av fokus for fylden i bildet) men grønnfargen (sett i forhold til rød i alle fall) er ikke i fokus.

Har prøvd å justere linsefokus og elektrisk fokus gang på gang variert kontrasten men uten noe bedre resultat. Fokusen er forsåvidt helt ok, men det hadde gjort seg å fått den slik den skal være. Noen som har tips om hva som dette skyldes?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet
    Det kan være at astigmasjonen er dårlig justert. Den justerer du på magnetringene som er på rør-halsen. Det står beskrevet i en prioritert tråd på hovedsiden i CRT-forumet hvordan du justerer denne.

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=1405

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å still fokus på grønt med maks kontrast på ca. 35. Jeg oppnår best resultat med å bruke en PC med en oppløsning som den skal takle - jeg ville starte med en ganske lav oppløsning, for så å gå litt opp etterpå å prøve å få det enda bedre. Jeg ser ikke på lerretet, men bruker solbriller og ser inn på billedrøret. Når du vet at du har ett bra resultat på selve billedrøret, da kan du begynne å fintrimme optisk-fokus.

Lykke til.

PS. Det er kjent at spesielt grønn av disse billedrørene kan bli litt diffus, hvis den har vært kjørt hardt. Jeg har sett utgaver som er sylskarpe på 1280x1024 og andre utgaver som ikke har taklet 800x600 engang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •