BG1209s vs BG1208s/2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BG1209s vs BG1208s/2

Valgets kvaler!

Når skal man si at nok er nok. Har konstant skiftet og byttet ut mine egne projector på søkning etter den perfekte projector. Problemet har blitt verre i det siste da jeg har begynnt å se på HD som krever sinnsyk oppløsning for å få ut det fulle potensialet i kilden

Har akkurat fått installert inn en BG1208s/2 som er det beste jeg har sett fra Barco til nå. Den er helt fri for støy i bilde og meget skarp. Både DVD og HD ser fantastisk ut, men det er fortsatt kun en 8" EMF projector.

Nyere 9" projector er så godt som ikke eksisterende, så det hadde jeg egentelig slått fra meg, og eldre Barco 9" som er svært gode er ikke like gode som nyere 8" projectorer.

Så fikk jeg altså tak i en BG1209s igår, muligens den eneste solgte i Norge. Det er omtrent samme projector som BG1208s/2, men med liquid-coupled 9" EMF billedrør så i teorien som bør den ha omtrent dobblet oppløsning og kontrast.

BG1208s/2'en som jeg har er i perfekt tilstand(billedrør er 10/10/10), mens BG1209s'en er omtrent 10/9/10, slik at det burde ikke være noe synbar slitasje da den har vært brukt på maksimal raster-størrelse. Fikk ikke testet den igår da det var litt fuktig ute og den fikk ett par regndråper på seg under forflyttning, slik at jeg ville la den stå innendrørs en stund før jeg setter strøm på den.

Men jeg satt å så på B1208s/2'en igår og lurte på om kan det egentlig bli så mye bedre. Vi får se når jeg får jobbet litt med det nye 'monsteret'.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ hadde to slike 1208s/2 og den andre har JEG nå. Tror dere jeg er fornøyd nå... *skryte*, *skryte*.

Pluss at jeg byttet grønt rør i går... hmm, kresen er man visst blitt alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke med tanke på skarphet og kontrast men en 9' om ikke annet burde iallefall være mer lyssterk enn en 8'. Men det er vel mest oppløsning du tenker på.

Bare av ren nysgjerrighet Per Johnny, hva er forskjellen på 1208s/2 som du har nå og min 1208/2. 1208s/2 er vel den nyeste av 1208 serien tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1208 kom i 1994 - samme chassis som 1200
    1208/2 kom sent i 1995 og hadde rettet opp visse svakheter med i 1208
    1208s kom sent i 1996 noen forbedringer og sony billedrør
    1208s/2 nyeste modell - helt nytt chassis og nye MEC billedrør

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Per Johnny! Du har enda en gang gjort et varp. Behold 1208'en du og selg 1209'en til meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Helge, men jeg har ikke testet den fullt ut ennå. Jeg var veldig ivrig i kjøpsprosessen og kjøpte uten å ha testet den altfor mye, men det så veldig bra, så jeg er ikke altfor nervøs at jeg har gått på en smell.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke tid til å sette opp 1209s'en igår, men rakk å teste den litt på den ene hvite veggen min. Det var veldig lovende, jeg tror ingen har sett hvor skarp en crt projector kan være før de har sett denne. Spot-size'en var utrolig liten. En 16:9 oppløsning på 1920x1080p skulle gå med god margin på denne. Gleder meg til å se HD på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1208s/2

Jeg har selv bestemt meg for å gå for CRT etter lang betenkningstid. Ser frem til demo av 1208s/2, regner med jeg blir frelst!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du får håpe at Per Johnny går for 1209s'en, for at får du vel kjøpe 1208s/2'en som han har ?

Du blir nok ikke skuffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil nok ikke sitte med både 1208s/2'en og 1209s'en. Akkurat nå så kan jeg ikke tenke meg noe bedre en 1208s/2'en, mye pga av at den er i så bra tilstand, men det er jo klart at 1209s'en bør være bedre med god margin. Ser man bort fra størrelsen på disse kan man nesten ikke få noe bedre. De er stillegående, veldig stabile og nevnte jeg forresten at de gir ett bra bilde også. HeHe.

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo meget bra ut...!
    Hvor mye koster et bra eksemplar av en 1208s/2? Er de vanskelige å få tak i?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1208s/2 er det solgt ytterst få av. Jeg vil tippe at antallet er nærmære 5 enn 10, så vi snakker ekslusivitet her. Med fargefiltering så kommer fargegjengivelsen opp på nivå med 801s, mens stabilitet og oppløsning er langt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puuhhhh! Har endelig fått satt opp 1209s'en idag. Var litt bekymeret om at den ikke skulle måle seg med 1208s/2'en som jeg solgte.

Det var åpenbart helt fra begynnelsen at det var noe stort i gjære. Når jeg endelig fikk HD opp å gå, så jeg virkelig hvilke potensial det ligger i HD. De beste HD-transferene jeg har var bare helt borti natta bra sammenlignet med andre projectorer jeg har sett HD på.

Må fikle mer. Rapporterer senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at vi har en avtale på en Barco rlm g5 idag a Per!Eller skal vi trekke den ut til ettermiddag?Har en G8 som står å går også..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var opp til 0530 idag. Våknet akkurat nå. Kan komme på ettermiddagen hvis det er mulig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •