DVI Input

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45

Tråd: DVI Input

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI Input

Har noen av dere på forumet prøvd en av disse dingsene? Hva ligger prisene på?

Lurte på å få noe sånt til D50'en min, men prisnivået er jo ganske relevant for meg.

Har lest mye rundt om kring, men de snakker jo omtrent i kode og det virker som om det er 3-4 kort/bokser tilgjengelig, med og uten HDCP.

Noen med erfaring?

Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kortene som passer til Sony vil passe til din D50. Kortene er klare nå, men vil ikke komme i salg før tidligst i slutten av året med offisiell HDCP-støtte. Kortene koster nå hvis de skulle selges ca. 1000 kr, men det er usikkert hvor mye HDCP-lisens vil føre til i prisøkning, fordi det er ganske dyrt å få offisiell lisens.

Hvis du leter så finner du flere asiater som har kort klare nå, men lovnad om oppgradering i etterhånd. Jeg vil vente til du får ett offisielt og ferdig testet kort.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Per Johnny

Får vel vente litt med den DVI DVD spilleren da

Får håpe det ikke tripler prisen da.. 1000 kroner er jo ikke avskrekkende.

OT: Hvor mye koster ett IFB-12 (er det det de heter) sånn ca da? Hadde vært greit med to RGBHV inputs.

Gleder meg i alle fall til det blir mulig med DVI inn. Får kjøpe DVHS spilleren først da. Er førsteprioritet på handlelista det nå..

Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ligger og lurker litt selv på et DVI kort til min egen Marquee projektor. Det er nå tilgjengelig et add-on kort som går rett i ledig slot på min type PJ. Kortet har DVI/HDMI samt SDI innganger, skalerer med Faroudja fli2300 til 720p,960p og 1080i og tar passtrough på HD 1080p.

Dette er samme type som fåes som ekstern boks, og passer til de meste av CRT.

Virkelig sugen på å kunne mate SDI rett inn på PJ, bør bli kjempe resultat av dette
    :shock:

Prisleie på rundt 650-850USD (internt kort/ekstern boks)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det i forhold til den vanlige RGB som vi nå mater med?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En CRT behandler jo signalet analogt i utgangspunktet.

Slik jeg ser det så er eneste fordel med DVI-D at signalet er digitalt på kabelstrekk (mindre utsatt for signalstøy). Det må jo uansett konverteres til RGB for å kunne vises på prosjektoren.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen stor fordel med DVI-D eller HDMI inngang på crt projektoren er vel at man da har flere gode DVD spillere med DVI-D eller HDMI utganger å velge mellom.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Dette er samme type som fåes som ekstern boks, og passer til de meste av CRT.
    Ja, vi andre kaller det scalere....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm, dette er jo vitterlig en utrolig god nyhet for CRT'ere. Da er jo "dommedag" plutselg utsatt til det ukjente, og DHCP-beskyttet materiale kan plutselig kanskje vises på CRT allikevel...

Vel, da er det bare å begynne spare til hus, så blir det nok CRT på meg igjen også, gitt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en scaler ja, MEN med SDI og HDMI da. Hvilke scalere leverer det i dag...til under 20k :lol:

For min egen del ser jeg godt det positive med å få SDI like frem til PJ, og få skaleringen kjørt "onboard".

Begynner å bli utbredt med SDI mod for flere DVD spillere nå, og ser også at det stadig legges for salg high-end spillere ferdig moddet på bl.a videogon.

Med nevnte kort ser jeg for meg tilkobling:
    DVD spiller med SDI ut > SDI inn på PJ
    HD sat tuner med HDMI ut > HDMI inn på PJ

Når HDMI vel er satt som standard på HD DVD, er jo PJ klarlagt for også dette.

Her er add-on kortet for Marquee CRT;

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe slikt til Barco? Evnt når kommer det??

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner ikke eget kort til barco.
    Løsningen er en ekstern boks for Barcoene.

Denne boksen/kortet kjører jo Genesis/faroudja 2300 brikken for skalering og deinterlacing, samme brikken som brukes i Crystallio scaleren. Skal visst være veldig bra.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det finner ikke eget kort til barco.
    Løsningen er en ekstern boks for Barcoene.

Denne boksen/kortet kjører jo Genesis/faroudja 2300 brikken for skalering og deinterlacing, samme brikken som brukes i Crystallio scaleren. Skal visst være veldig bra.

Kjelli
    Husk at eksterne-bokser ikke vil få HDCP-lisens, hvis signalet frambringes analogt etter de-kryptering.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både kortet og boksen er HDCP kompatibelt. Men hvor mye det er testet er uvisst.
    Men boksen og kortet er testet med panasonic (tror jeg det var) og sony sine blue-ray spillere og mange toppmodeller av dvd spillere som har dvi/hdmi ut, funket bra med alt.

K

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke dette blir noe stort problem for oss med Barco. Det skal ikke være for vanskelig å konvertere et ferdig godkjent hdcp kompatibelt kort for Sony/Marquee til Barco. Man har jo tross alt mulighet for å montere Lido og HDTV komponent kort, så det bør ikke være for vanskelig å få tak i det enn trenger å få tilgang til heller. Eller så kan man lage en ekstern boks, slik som Moon Jong har gjort med sitt kort. Det blir selvfølgelig ikke så enkelt som å sette et kort i en ledig slot slik som det er på feks sony.
    Tror ikke det kommer noen fra filmselvskapene på døra for å sjekke om alt av utstyr er riktig hdcp godkjent. Vis alt dette skulle vise seg å være umulig (noe ingenting er i slike sammenhenger), så får vi sette vår litt til HTPCen der vil det uansett være mulig å spille av HD via RGB.
    Alt dette går vel under samme lov som det DVD-jon ble frikjent for. Vis man har kjøpt en film har man rett til å spille det av på eget utstyr.

Som en siste komentar, vil jeg bare si at film og elektronikk bransjen gjør noe veldig dumt ved kun å tilby hd via HDMI/DVI, da det er mange som ikke har dette på sitt nåværende utstyr. Tror dette vil bremse salget. Rart vis de tørr dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror grunnen til at Marquee kan benytte internt add-on er p.g.a type strømforsyning denne bruker, og at Barco, Sony o.s.v må benytte ekstern boks, med egen strømforsyning.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva slags power som sitter i en Marquee? Tror ikke poweret er grunnen til at det ikke har blitt laget kort til barco ennå. Det har nok å gjøre med at barco ikke har ledig slot plass med tilgang på baksiden slik som Sony, Marquee og nec har. Det har blitt laget dvi kort til alle disse tre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Neeei...mener å tro at grunnen er at Marquee benytter "switched power" (eller noe i den duren).

Tror Kjelli kan kime inn litt mer på akurat dette.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marq. har linear powersupply, derfor så egnet denne seg godt til dette kortet.

Barco og de andre har Switced powersupply så strømmen er ikke ren nok mente han som har laget dette greiene da. Det ble rett og slett for mye støy i bildet som følge av dårlig dette. Så derfor laget han en ekstern utgave av dette med skikkelig strømforsyning.

Dessuten er det ikke bare plug and play med barcoene heller da.

Dette kortet finnes kun i intern utgave til Marq.

De andre "kortene" til sony osv er en annen som har laget, kjenner ikke så godt til det andre kortet, men det ser veldig kjekt ut det og da det har komponent inngang + DVI. Men disse andre kortene er ikke HDCP kompatible og jeg har ikke funnet noen tester av det.

Spatz i tyskland har testet det interne kortet til Marq. og han var visst overbegeistret.

Kortet kan skalere eller sende signalene igjennom som "native. Mao 720P inn er 720P ut. Eller alt kan skaleres til 1080P osv.

Det ser unektelig svært bra ut, skal bli spennedes å se tester av dette sammen med en blueray spiller. Kan virke som dette er redningen for oss CRT folk.

Det kommer nok utstyr med HD-SDI når den tid kommer, men kjenner jeg folkene som driver med dette rett så blir dette skamdyre greier. Akkuratt som dagens SDI modding av dvd spillere osv.

Kjelli

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel kjøpe en Sony CRT projektor nå da.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •